Toon posts:

Raar probleem met mozilla 1.7 en firefox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi daar,

ik heb al een tijdje een raar onoplosbaar probleem met mozilla 1.7 en firefox en ik vroeg me af of iemand hier het probleem kent en er misschien wel een oplossing voor weet..

zo nu en dan na het bezoeken van een internetsite met een inlogscherm of invoerveld veranderd er iets in mozilla waardoor alles dat ik in de adresbalk typ van rechts naar links in beeld komt ipv links naar rechts (best lastig surfen zo :+) en in invoervelden op websites kan ik geen tekst invoeren (komt gewoon geen cursor in te staan) ook zijn de speciale functies zoals knippen, kopieren, plakken uitgeschakeld.

ik gebruik nu dus ook weer internet explorer om dit te kunnen posten.

ik dacht voorheen met firefox dat dat een bug was, maar ik heb het nu ook in mozilla. als ik de software deinstalleer, de map in program files weg gooi en dan weer installeer werkt alles weer naar behoren maar vind dat niet echt een oplossing. ie blijven gebruiken is ook niet echt een oplossing (maar dat is heel persoonlijk :+ )

ik draai de browsers onder Windows XP SP1 corp. volledig up to date met alleen de nederlandse toestenbord instellingen (UK indeling) en ondersteuning voor aziatische schrijfwijzen enz. uitgeschakeld.

ik hoop dat iemand hier bekend mee is want ook op de mozilla forums vind ik hier niets over :(

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 14:49

André

Analytics dude

Lijkt meer op malware/virus dat op je pc staat. Heb je daar al op gechecked?

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 19 juli 2004 @ 12:54:
Lijkt meer op malware/virus dat op je pc staat. Heb je daar al op gechecked?
jah ik draai hier een up to date Symantec antivirus corp. en addaware zit up to date in de startup met een volledige scan :)

of adviseer je een ander tooltje?

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Bijvoorbeeld Spybot S&D, HijackThis, etc.

Zie ook Spyware / Adware scanner test - april 2004 :)

Edit: deze is natuurlijk ook wel logisch: [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] ;)

[ Voor 24% gewijzigd door X-Lars op 19-07-2004 13:05 ]

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Maximilian

You've been Maxxed...

Misschien Spy Sweeper, die haalt nog wel eens virussen weg met dat soort geintjes.

Hierbij kan je wel eens proberen een online (altijd up-to-date) scanner te doen van trendmicro.

http://housecall.trendmicro.com/

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:14

kodak

FP ProMod
Ik heb dit probleem af en toe ook wel eens een paar keer meegemaakt, ook met eerdere versies.
De afhandeling van import velden wil helaas af en toe nog wel eens buggie zijn.
Een cursor die niet op de juiste plaats gaat staan als je met pijlknoppen werkt, tekst die plots naar links ipv naar rechts geschreven wordt in de address bar. Dat soort zaken.

Misschien kan je een bug report plaatsen op http://bugzilla.mozilla.org/ Het helpt niet zozeer nu het probleem voor jou, maar hopelijk wel voor jezelf en anderen in de toekomst.

Bug doet zich overigens vaak voor in combinatie met Java applets.

[ Voor 7% gewijzigd door kodak op 19-07-2004 13:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
mjah net even gescanned en er is niets vreemds gevonden op me pc (lijkt me ook nogal sterk aangezien ik de enige ben die erop kan en ik erg voorzichtig ben met surfen, vandaar ook mozilla..)

ik denk dat ik de setupfiles maar gewoon ergens lokaal bewaar en gewoon blijf herinstalleren...

dat het aan importvelden kan liggen is best wel mogelijk ja.. tot nu toe switchte ie nl alleen maar als ik op een phpBB2 loginscherm kwam :/

en anders mik ik er netscape op.. zolang die irc-wormpjes er maar niet op werken is elke browser eigenlijk wel goed.. alleen ben ik zo verslaafd geworden aan de tabs :(

• kodak

kodak

FP ProMod
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 13:20:
en anders mik ik er netscape op.. zolang die irc-wormpjes er maar niet op werken is elke browser eigenlijk wel goed.. alleen ben ik zo verslaafd geworden aan de tabs :(
Kans is redelijk groot dat je het ook met Netscape gaat ervaren omdat die op dezelfde code gebaseerd is.

Bij welke sites krijg je er last van? in bugzilla staan aardig wat meldingen van deze bug in combinatie met Java applets. Wat gebeurt er als je Java uitzet?

Verwijderd

Topicstarter
kodak schreef op 19 juli 2004 @ 13:28:
[...]
Wat gebeurt er als je Java uitzet?
dan werkt mijnpostbank.nl niet meer :+

maaruh me hele prefs-scherm is kapot geloof ik :/

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schaap2k/got/mozillaprefs.jpg

dat geeft ie op alle tabjes en het kruisje werkt ook niet :/

lang leve end-task :+

Verwijderd

Heb je nog gebruik gemaakt van eerdere versies van Mozilla?
Heb je de uninstaller van Mozilla gebruikt of alleen de directory verwijderd?
Met welke Firefox versie treden de problemen op het moment op?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 14:04:
Heb je nog gebruik gemaakt van eerdere versies van Mozilla?
Heb je de uninstaller van Mozilla gebruikt of alleen de directory verwijderd?
Met welke Firefox versie treden de problemen op het moment op?
uninstall en daarna loop ik altijd de map program files nog na op 'restanten' :)

maaruh het is opgelost.. hoe vreemd ik t ook vind ik heb net Spybot een paar cookies laten cleanen en daaruit trek ik nu de conclusie dat add aware dus niet de koekjes van mozilla scant!

hij heeft een berg tracking cookies en iets met DSO verwijderd en nu doet mozilla het weer!

:*)

tnx !!

• kodak

kodak

FP ProMod
Ad-aware scant wel degelijk op cookies van Mozilla danwel Netscape, maar heeft deze dus niet als 'gevaarlijk' in zn herkenning staan.
Die cookies zijn onmogelijk de oorzaak van je problemen met de GUI. Met cookies wordt nl niets van de GUI geregeld.

Maar die DSO nog iets is veel intressanter: de enige DSO die je systeem danig in de war kan gooien en door de S&D software herkent wordt: DSO exploit.
Ik moet daar even de kanttekening bij plaatsen dat alleen IE hier gevoelig voor is, maar dat wil niet zeggen dat het geen invloed op de werking van andere applicaties kan hebben (bv om je te dwingen IE te gaan gebruiken zodat je systeem misbruikt kan worden.)

Hoe vaak update je je pc eigenlijk?
Heb je wel een up-to-date virusscanner?

Verwijderd

Topicstarter
kodak schreef op 20 juli 2004 @ 02:05:
Ad-aware scant wel degelijk op cookies van Mozilla danwel Netscape, maar heeft deze dus niet als 'gevaarlijk' in zn herkenning staan.
Die cookies zijn onmogelijk de oorzaak van je problemen met de GUI. Met cookies wordt nl niets van de GUI geregeld.

Maar die DSO nog iets is veel intressanter: de enige DSO die je systeem danig in de war kan gooien en door de S&D software herkent wordt: DSO exploit.
Ik moet daar even de kanttekening bij plaatsen dat alleen IE hier gevoelig voor is, maar dat wil niet zeggen dat het geen invloed op de werking van andere applicaties kan hebben (bv om je te dwingen IE te gaan gebruiken zodat je systeem misbruikt kan worden.)

Hoe vaak update je je pc eigenlijk?
Heb je wel een up-to-date virusscanner?
windows update staat elke ochtend in de taakplanner de virusscanner elke nacht
add-aware update ik elke keer als ik handmatig scan (wekelijks)

de dso exploit zat niet in me current_user maar in me hkey_users/s-1-5-04/ enz dus in me registry backups (denk ik)

ik denk dat de ms-fix daar niet opgeschoond had en spybot nu wel ik zal even kijken of ik nog een log heb van toen..

ah geen log maar wel dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schaap2k/got/spybot-meuk.jpg
Pagina: 1