Sony dcr-hc14 -> pc -> dvd; firewire of usb2?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105262

Topicstarter
Mijn ouders zijn sinds een paar weken in bezit van een mooie Sony DCR-HC14, handycam met dv-bandjes :)
Aangezien ik hier de nerd in huis ben, en ik vertelde dat je dan hele leuke filmpjes op computer kan maken met super kwali en dan branden op dvd (wij hadden al een dvd brander), ben ik nu dus de lul. :|

Na 2 weken gezwoegt te hebben (heb vakantie) met Sony Digital Imaging (software die er zat bij geleverd), Pinnacle studio 9, Adobe Premiere en Ulead Video Studio heb ik nog steeds niets op schijf en beetje boze ouders omdat ik er voor heb gezorgd dat ze ook nog eens een grotere (80 Gb) harde schijf moesten aanschaffen...

Wat bij de camera zat bijgeleverd;
USB 2.0 kabel en Sony Digital Imaging (software)

Nou, met die Sony software kan je dus niets... althans ik niet. Volgens mij is die software meer bedoelt voor Sony digicams ipv handycams. Ik kan er niet normaal videocapturen, ik heb trouwens wel beeld. B)

Dus toen ben ik gaan klooien met Pinnacle studio 9.0. Eerst had ik veel te weinig ruimte op mn hd, dus grotere hd gekocht en windows er opnieuw opgezet. Toen kon pinnacle mn camera niet ontdekken, hij had Firewire nodig of op een andere manier, dus via de Sony Digital Imaging. Nu had ik dus wel beeld via Pinnacle, maar als ik capturede ging hij schoppen en gooit windows Pinnacle maar uit...

Adobe Premiere zat mn pc te schoppen, die wilde niet eens opstarten, zelfs niet na een nieuwe frisse installatie van Win XP.

Toen ontdekte ik Ulead, ik kan er mee capturen via Sony Digital Imaging... B) alleen op avi |:(, en dan heeft hij een beeld grootte van 640x480 ipv 720x576 == PAL.

Mij is verteld dat ik beter op DV-kwali kan capturen, maar jah, dat wil Ulead dus niet ofzo met die Sony Digital Imaging.

Ook is mij verteld dat USB 2.0 beter is/sneller is dan Firewire 1, maar goed, de software schopt, dus moet ik ondanks alles niet moeilijk doen en toch een firewire aanschaffen?

Heeft iemand een goede oplossing voor mij en ervaring met videocapturen vanaf Sony's???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56935

Om DV te capturen moet je Firewire gebruiken. Zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:48
De usb op je cam is enkel voor de foto's die gemaakt hebt over te zetten, of als je hem wil gebruiken als hele dure webcam. B)

Video cappen doe je via Firewire.
En als je pc niet zwaar genoeg is moet je maar eens kijken naar Scenalyzer, progje van 1mb die perfect captured zonder die zware Premiere op de achtergrond. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 56935 schreef op 19 juli 2004 @ 13:25:
Om DV te capturen moet je Firewire gebruiken. Zo simpel is het.
Geen mogelijkheid op dat met usb 2.0 (die bijgeleverd is) dat te doen?

Waarom heeft Sony dan niet gelijk een firewire erbij geleverd? Hoefde ze ook niet moeilijk te doen om er een usb poort aan de cam te maken... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nope, tenzij je in 640*480 wil filmen, maar de kwaliteit daarvan is niks vergeleken met echte DV.
Die poort zit er op voor te transferen van je pics, da's alles.
Ze leveren geen firewire-kabel mee omdat die altijd bij je firewire-pci-kaartje zit dat je koopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fire69 schreef op 19 juli 2004 @ 13:29:
De usb op je cam is enkel voor de foto's die gemaakt hebt over te zetten, of als je hem wil gebruiken als hele dure webcam. B)

En als je pc niet zwaar genoeg is moet je maar eens kijken naar Scenalyzer, progje van 1mb die perfect captured zonder die zware Premiere op de achtergrond. (8>
Ik heb wel eens stiekum geprobeerd te webcammen alleen schijt dat ding er mee uit na 5 min en gaatie op stand-by.... :x
Mjah, das dus niet het enige wat ik er mee wil doen (overigens, misschien weet jij hoe je dat langer vol kan houden om mee te webcammen??? ;))

Maar goed, dat wordt dus naar de winkel sprinten voor een kabeltje, die overigens NIET bij mijn firewire kaart zat! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Anoniem: 105262 schreef op 19 juli 2004 @ 14:35:
[...]

Ik heb wel eens stiekum geprobeerd te webcammen alleen schijt dat ding er mee uit na 5 min en gaatie op stand-by.... :x
Mjah, das dus niet het enige wat ik er mee wil doen (overigens, misschien weet jij hoe je dat langer vol kan houden om mee te webcammen??? ;))

Maar goed, dat wordt dus naar de winkel sprinten voor een kabeltje, die overigens NIET bij mijn firewire kaart zat! ;(
Als je er echt mee wil webcammen, zal je hem aan de stroom moeten hangen, dan gaat hij niet in standby (althans, dat doet mijn trv50 toch niet :) )

tja, als het niet bij je kaartje zat, heb je niet veel keus en zal het effe naar de winkel lopen worden. (schrik niet van de prijs, ik was voor een extra kabel 12€ kwijt :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fire69 schreef op 19 juli 2004 @ 13:29:

leuk programmaatje wel Scenalyzer :) zie ik wel idd gelijk mee dat die stomme Sony Picture Package idd alleen voor foto's is bedoelt ;( Of iig, met die stomme usb2.0 kabel/software van Sony kan je idd alleen AVI mee opnemen...

Trouwens... naar mijn informatie, op de PW kan je al een firewire 4-6 pins kabeltje voor 4 euro krijgen, en naar mijn informatie 7,50 bij de Vobis (1,8 meter), dus je bent flink afgezet! (Of je bedenkt maar zo, je hebt gewoon een hele luxe kabel die zeker die 12 euro waard is B) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Anoniem: 105262 schreef op 19 juli 2004 @ 14:57:
[...]

leuk programmaatje wel Scenalyzer :) zie ik wel idd gelijk mee dat die stomme Sony Picture Package idd alleen voor foto's is bedoelt ;( Of iig, met die stomme usb2.0 kabel/software van Sony kan je idd alleen AVI mee opnemen...

Trouwens... naar mijn informatie, op de PW kan je al een firewire 4-6 pins kabeltje voor 4 euro krijgen, en naar mijn informatie 7,50 bij de Vobis (1,8 meter), dus je bent flink afgezet! (Of je bedenkt maar zo, je hebt gewoon een hele luxe kabel die zeker die 12 euro waard is B) )
Scenalyzer is idd een erg goed progje. Super simpel maar doet perfect waar het voor gemaakt is, als je pc maar net meekan, maakt het ook het verschil tussen dropped frames of niet. :)

Mja, is bij mij wel al een jaartje of meer geleden dat ik die kabel gekocht had, blijkbaar kosten ze nu alweer stukken minder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Owkay... had ik veel eerder moeten doen... een firewire kabeltje kopen. Veel betere kwali ook! Alleen de pc-winkels in de buurt zijn wel afzetters! Ik kwam eerst bij Vi-computers die vroegen voor 2 m zelfs 18 euro!!!!!!!! |:(

Ik heb m uiteindelijk voor 11.90 maar dat issie zeker waard! -blij- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zei daar iemand 12€? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69295

Fire69 schreef op maandag 19 juli 2004 @ 14:38:
[...]

Als je er echt mee wil webcammen, zal je hem aan de stroom moeten hangen, dan gaat hij niet in standby (althans, dat doet mijn trv50 toch niet :) )
ik heb ook een HC14E... aan de stroom schakeld deze ook na 5 min. uit.
De truuk is dat als je de tape er uit haalt dat hij dan aan blijft staan totdat de baterij leeg is.Alleen gaat hij dan automatisch demo's draaien met alle effecten. Dat moet je in principe wel via het menu uit kunnnen zetten denk ik.

Dan heb je een prima webkem :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
Maar met die USB-kabel kan je dus alleen je gemaakte foto's naar je PC versturen?

want ik hoorde van iemand dat die ook z'n videobeelden via de USB-kabel naar z'n pc had verstuurd (was met een JVC GR-D23 trouwens). maar da's dus bullshit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-06 10:15
Anoniem: 105262 schreef op maandag 19 juli 2004 @ 14:35:
[...]
(
Hij gaat uit om de band te sparen voor slijtage. Maar als je de band eruit haalt en dan aanzet als webcam dan moet ie het wel doen als webcam zonder uit te gaan. Althans zo doet ie het bij mij.
Pagina: 1