Toon posts:

Vraag over Digital raptors

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan om me gauw een nieuwe pc aan te schaffen, maar heb nog wat vragen omtrent de harde schijven

ik was van plan om me 2 digital raptors van 36,5 gig aan te schaffen en deze te doen draaien in raidO

aangezien deze schijven even duur zijn als 2 keer 200 gig, stel ik me vragen of deze 2800 rpm meer daadwerkelijk een merkelijk verschil maken?

heeft er hier iemand ervaring mee?

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-03 17:13
Er loopt wat verkeerd in je thread denk ik.

Het is niet Digital maar Western Digital.

En moesten die schijven slechts aan 2800 rpm draaien ga je er op achteruit.

Ze draaien wel degelijk op 10.000 rpm, en dat maakt inderdaad een heel pak verschil uit. Kijk maar even naar geposte benchmarks in verscheidene threads.

Verwijderd

Jazeker, doen..........
Zelf ook gedaan en haal via raid0, 98mb/s read en 138mb/s Write.
zorg dan wel dat je op je mobo de ich5(r) chipset hebt. Gebruik dan ook de intel raid0, zou beter dan de promise contoller zijn die ook op de P4P800E -Dlx zit.

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Tom_G schreef op 19 juli 2004 @ 12:16:
Er loopt wat verkeerd in je thread denk ik.

Het is niet Digital maar Western Digital.

En moesten die schijven slechts aan 2800 rpm draaien ga je er op achteruit.

Ze draaien wel degelijk op 10.000 rpm, en dat maakt inderdaad een heel pak verschil uit. Kijk maar even naar geposte benchmarks in verscheidene threads.
Ik denk dat hij bedoelde dat ze maar 2800 rpm meer dan de andere draaien ;).
Maar ik denk dat je het verschil wel zou kunnen merken, vooral bij laden bij games en bij gebruik van je pagefile :).

301SQN

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er zijn benchmarks te over :) Kijk bijvoorbeeld in de Post hier je RAID0 scores draad. In de FAQ van dit subforum vind je linkjes naar benchmarktopics.

Dit topic is gesloten.