'Kabelinternet even stabiel als adsl'

Pagina: 1
Acties:

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
AMSTERDAM - Wie denkt dat 's avonds internetten via de kabel trager gaat dan via ADSL, heeft het mis. De verschillen zijn door nieuwe technieken verwaarloosbaar. Dit blijkt uit onderzoek van Webwereld in samenwerking met het Leidse bureau iPing

http://www.nu.nl/news.jsp?n=362338&c=50

Be Stronger Than Your Excuses

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11
Als ik zo het artikel lees weten ze het verschil tussen snelheid en stabiliteit niet.
Stabiel betekent weinig storing en bij kabel heb je vaker last van (langere) storingen.

• Fire69
  • Laatst online: 23:31
De enige storing die ik in 4 jaar kabel al heb gehad, is een defecte modemvoeding. Mensen in mijn omgeving met ADSL (ik werk bij belgacom, dus ken er wel genoeg) hebben heel wat meer klachten...

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
MetHod schreef op 19 juli 2004 @ 12:11:
Als ik zo het artikel lees weten ze het verschil tussen snelheid en stabiliteit niet.
Stabiel betekent weinig storing en bij kabel heb je vaker last van (langere) storingen.
Fire69 schreef op 19 juli 2004 @ 12:13:
De enige storing die ik in 4 jaar kabel al heb gehad, is een defecte modemvoeding. Mensen in mijn omgeving met ADSL (ik werk bij belgacom, dus ken er wel genoeg) hebben heel wat meer klachten...
IMO is het kabel/ADSL-verhaal ook net zoiets als Windows Vs Linux, PC Vs Mac en Intel Vs AMD..

Ik heb iig redelijk middelmatige ervaring met @Home en redelijke met ADSL :P Mij maakt het niet zo heel erg veel uit allemaal :)

Verwijderd

http://www.webwereld.nl/nieuws/19047.phtml
oorspronkelijke artikel is al iets genuanceerder. dankzij nieuwe technieken heb je minder last van je buren: dat klopt ook wel ja.

ik lees eigenlijk weinig nieuws.

maargoed, een ISP kies je natuurlijk ook voor de service. vallen de bekende kabelboeren al meteen weer af :)

• KSR
  • Niet online
Ik heb al zo'n beetje vanaf het begin Chello Classic. En heb jaren geen problemen ondervonden. Nou ja zo af en toe dan eens heel even.
Daarna maandenlang problemen gehad met trage verbindingen en weg vallende verbindingen enz: Nu gaat het al weer een paar maanden redelijk, en het lijkt steedts beter te gaan.
Dus misschien is er nog hoop voor Chello klanten :)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ook Chello Classic kent tegenwoordig weinig fluctuaties in snelheid.
Tsja, met de nieuwe modem is het hier om de zoveel tijd geen internet en dan weer gewoon snel internet. Er zijn dus maar 2 verschillende standen. Helaas komt de geen internet net iets te vaak voor.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Ze hadden misschien ook behalve maximale downloadsnelheden ook pingtijden en packetloss mee kunnen nemen. Dan blijk je (hier althans) weinig aan Chello te hebben. Hele mooie pingtijden maar met een packetloss van soms wel 50%, is online gamen aardig lastig.

(En nee, het ligt echt niet aan mijn interne netwerkje of PC hier. )

Senile! Senile Oekaki

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Korakal

Up up up!

KimSaRo schreef op 19 juli 2004 @ 12:09:
AMSTERDAM - Wie denkt dat 's avonds internetten via de kabel trager gaat dan via ADSL, heeft het mis. De verschillen zijn door nieuwe technieken verwaarloosbaar. Dit blijkt uit onderzoek van Webwereld in samenwerking met het Leidse bureau iPing

http://www.nu.nl/news.jsp?n=362338&c=50
Euh ja, leuk, maar dit is toch geen fatsoenlijke topicstart? Gooi op z'n minst een stelling/mening/etc er tegenaan :/

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #topicstart

• KSR
  • Niet online
Korakal schreef op 19 juli 2004 @ 12:20:
[...]

Euh ja, leuk, maar dit is toch geen fatsoenlijke topicstart? Gooi op z'n minst een stelling/mening/etc er tegenaan :/
Je heb gelijk, maar ik dacht dat de meeste onderons het wel zouden begrijpen :/

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 09:23

LauPro

Prof Mierenneuke®

Het is allemaal relatief. Thuis hebben we inmiddels een jaar of 5 Chello zonder enige grote problemen. Hier op mijn werk heb ik sinds een paar dagen ADSL en net moest ik het modem alweer resetten omdat de verbinding eruit lag (gebeurde afgelopen week bij een klant ook.)

Alles is relatief...

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• DrJamez
  • Laatst online: 19:02
Ik denk dat het veel van je ervaringen afhangt. Ik woon in een klein dorp en heb jarenlang met Kabelfoon icm. het Demos modem gezeten. Niets anders dan storingen, problemen en lage snelheden (en de andere technieken zijn nog niet beschikbaar door oponthoud veroorzaakt door Essent).

Nu heb ik ADSL en heb in anderhalf jaar tijd pas 1x een storing gehad en dat was op te lossen door het modem aan en uit te zetten. Dat weegt ook mee in je mening :)

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• Hahn
  • Laatst online: 22:38
Ik denk dat ze meer de snelheid van de verbinding bedoelen, kabel stond er om bekend dat de downloadsnelheid veel varieerde → onstabiel dus :)

The devil is in the details.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 12:28
Dat is toch alleen maar beter, als chello net zo stabiel is als Cistron.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
In de regio Den Bosch.... 6 @Home aansluitingen die ik ken, bij geen enkele aansluiting was er een reden om naar ADSL over te stappen.

Mag ik er trouwens op wijzen dat er rond Dutchweb de laatste tijd een bende is ontstaan? Een beetje tekenend voor de ADSL markt, veel aanbieders springen als paddestoelen uit de grond, maar wat is hun technische achtergrond?
Neem voor de gein TweakDSL, afgezien dat Tweakers.net BV er geld voor vangt, wat is je voordeel, en van wie neem je eigenlijk je product af? Tweakers.net? TweakDSL? Cambrium BV.? BBNed?

Als je een mindere provider hebt kun je nog wel even van het kastje naar de muur gestuurd worden. En de constructie bij TweakDSL is nog een van de volgbare, er zijn ook constructies waar je later achter komt... ooh, zat ik eigenlijk bij die provider.

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:59

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Jaren bij quicknet gezeten, nooit ene reet aan de hand, alleen maar af en toe een snelheids upgrade waarvoor je dan je modem aan/uit moest zetten, en dat deed ik dan pas maanden later als het uit kwam :P jaren uptime gehad.

Nu dsl... en dat begon met wat aansluit ellende (geen telefoon meer etc..) maar tot nu toe ook nog niks mee gebeurt.

Enige dat anders is dat ik van 16ms ping naar 100ms gegaan ben hehe maarja speel toch geen games online.

Maar ik zou docsis verkiezen boven adsl.

Verwijderd

Het maakt inderdaad tegenwoordig niet zo gek veel meer uit. Met de huidige aanloop bij bbned, zie je ook daar problemen opkomen met capaciteit en storingen. Je hoort veel klachten over ADSL, onafhankelijk van de aanbieder, over stabiliteit, wegvallende verbindingen, snelheid, latencies, etc. Het meerendeel van de klachten valt te wijten aan slechte materialen en een slechte installatie (of een installatie buiten de kwaliteitseisen zoals afstanden van kabels).

Bij kabel heb je veel minder kans om een slechte installatie te krijgen dan bij ADSL, dus de risico's bij storingen bij de gebruikers is velen malen lager met kabel.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een redelijk terechte uitslag van het onderzoek lijkt mij. :) Het is niet (meer) zo zwart-wit dat ADSL 'goed' is en kabel 'slecht', er is veel verbeterd.
Mijn Chello verbinding heeft zo ook een hele betrouwbare uploadsnelheid. Als ik niet weet hoe laat het is kijk ik naar m'n uploadsnelheid en weet ik het, in de nacht rond de 40K/s, overdag hooguit 25. :P

🌞🍃

Verwijderd

Ik denk dat ze hier met stabiel stabiele snelheden bedoelen, omdat deze heel vaak stukken achteruit gaan omdat er s'avonds veel meer mensen internetten (via de kabel). Maar ik kan het begrijpen dat je het anders oppikte :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 13:01 ]

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 12:28
Je hebt goede kabel providers, en slechte adsl providers. Maar mensen zijn blind op de prijs, dus ja.....

Ja 8 mbit, voor 52,50 euro. Leuk, maar wat als je problemen krijgt. Je zit er wel een jaar aan vast.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 15:42

we_are_borg

You will Comply

mhr-zip schreef op 19 juli 2004 @ 13:04:
Je hebt goede kabel providers, en slechte adsl providers. Maar mensen zijn blind op de prijs, dus ja.....

Ja 8 mbit, voor 52,50 euro. Leuk, maar wat als je problemen krijgt. Je zit er wel een jaar aan vast.
Je zit bij 99% van de providers zo wie zo aan een jaar contract vast. Dus problemen krijgen maakt niet uit bij wie (DSL of Kabel) je heb toch een probleem.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:56
Ik zit hier in een kabelnetwerk waar zowel Chello als @home beschikbaar is. Dan zie je ook meteen het verschil tussen beide: Chello werkt hier nog met com21 (nieuwe abo's worden aangesloten met oude modems van opgestapte klanten, die hebben nu allemaal @home of ADSL :P), @home werkt met Eurodocsis.

Chello zakt soms compleet inelkaar, en toen ik overgestapt ben naar @home, had ik met chello hooguit 20KB/s en pings van rond de 2 seconden. Was gewoon niet te doen. Heb een tijdje @home basis gehad, dat was al stukken beter. Nu @home breedband, en ik heb weinig tot helemaal geen klachten.

Wat betreft storingen: het Com21 netwerk lag er hier regelmatig uit. Verder een verbinding als dikke stront door een dunne trechter, het was gewoon niet meer om aan te zien.
Nu met @home heb ik nog maar 1x problemen gehad. Na de eerste snelheidsverhoging gooide mijn modem de verbinding wel eens plat. Bleek later dus dat dankzij de snelheidsverhoging ook een beter signaal nodig was, terwijl ik nog gewoon met de splitter van chello aan't internetten was. Splitter vervangen, heb tot nu toe gisteren alleen mn modem nog maar hoeven resetten tijdens een onweersbui (ding sloeg op hol, kon de webinterface ook niet meer bereiken :P)
Pagina: 1