Toon posts:

ZM80D-HP op een 9600XT / p4b533-e ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wie heeft ervaring met de installatie op en gebruik van de bovengenoemde configuratie ?

vragen zijn o.a.:

kan die ZM80D-HP op een 4600 XT ?
kan dit ook op het Asus p4b533-e bord; of zitten de dimm slots in de weg ?

tnx alvast.

bats..

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 11:54:
wie heeft ervaring met de installatie op en gebruik van de bovengenoemde configuratie ?

vragen zijn o.a.:

kan die ZM80D-HP op een 9600 XT ?
Ja
kan dit ook op het Asus p4b533-e bord; of zitten de dimm slots in de weg?
Zalman schrijf hierover, dat bijvoorbeeld als je NB blok 25mm of langer is, dat ie dan 5,5mm van het AGP slot moet zitten. dus dat geld neem ik aan ook voor de dimms. Er staat ook, dat als het niet past, dat je het produkt dan mag retourneren.

Verwijderd

Topicstarter
keej.. die 9600 xt past dus

voor die dimm sloten moet ik even meten hoever die eraf zitten; volgensmij zaten ze er helemaal tegenaan.. :S nouja..

tnx voor je reactie in iedergeval!

iemand verder nog die er ervaring mee heeft; die deze combo dus heeft/heeft geprobeert ?

Verwijderd

Topicstarter
heb net het plaatje opgezocht; maar de dimm sloten zitten er schuin achter... hmmm.. zou het dan toch gaan passen.. ??

het is overigens een AGP pro slot wat ik heb; die 9600 gebruikt vast niet de volledige lengte..

interessant; ik ga het thuis even na meten; ik houd jullie op de hoogte in dit topic.. ;)

• Seers
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 12:28:
heb net het plaatje opgezocht; maar de dimm sloten zitten er schuin achter... hmmm.. zou het dan toch gaan passen.. ??

het is overigens een AGP pro slot wat ik heb; die 9600 gebruikt vast niet de volledige lengte..

interessant; ik ga het thuis even na meten; ik houd jullie op de hoogte in dit topic.. ;)
Even voor de goede orde:
Afbeeldingslocatie: http://nl.asus.com/products/mb/socket478/p4b533-e/p4b533-e_l.jpg
Maar tot hoever komt zon 9600XT? Tot ongeveer de lengte van dat slot?

In ieder geval ga je geen/niet zoveel mot krijgen met die pijpen, want die gaan niet meer naar het moederbord toe. Misschien toch even handig dat instructiefilmpje te bekijken,, daar zie je het ook al goed hoeveel je nodig hebt qua ruimte enzo.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:00

Thandor

SilverStreak

Ik denk dat het wel gaat passen hoor ;), de Zalman is in het echt kleiner dan op de plaatjes.
Ik dacht zelf nl. dat de Zalman veel groter was. Maar zo lomp is 'ie helemaal niet.
En als ik dat plaatje hierboven bekijken denk ik dat dat wel gaat passen :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
dat instructie filmpje; da's alleen de montage van de sink; en niet hoe en waar hij op het bord geplaatst dient te worden.. :(

zo te zien heb je van de northbridge koeler geen last IMHO.

hmmm.. ik zit op mijn werk; en ga vanavond eens even kijken hoe het zit met die dimm sloten.. en hoever de kaart eraf zit.. die koeler mag ook niet hoger zijn dan 2,5 cm; nouja.. en anders zaag je er gewoon wat af..

we zijn tweakers toch ?

ik vind het touwens leuk dat er mensen zijn die goed mee doen in dit topic; bedankt !

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 13:44 ]

• Seers
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 13:43:
dat instructie filmpje; da's alleen de montage van de sink; en niet hoe en waar hij op het bord geplaatst dient te worden.. :(
Ja, waar zou ie nou geplaatst moeten worden... ;) Het ging gewoon om de grootte van de sink enzo.
hmmm.. ik zit op mijn werk; en ga vanavond eens even kijken hoe het zit met die dimm sloten.. en hoever de kaart eraf zit.. die koeler mag ook niet hoger zijn dan 2,5 cm; nouja.. en anders zaag je er gewoon wat af..
Nee, dat staat er niet.
If the northbridge heatsink that is 25mm or taller in height (measured from the motherboard's surface) is away from the AGP slot in the direction of the CPU by 5.5mm or farther, this product can be installed.
Dus als je sink kleiner is maakt het niet uit hoe ver weg ie staat, maar als ie 25 of groter is, moet ie 5,5mm of verder ervandaan staan.
we zijn tweakers toch ?
GoT staat d8 ik voor Gathering of Tweakers B)
ik vind het touwens leuk dat er mensen zijn die goed mee doen in dit topic; bedankt !
Je opent toch niet een topic om niet geholpen te worden :?

Verwijderd

Topicstarter
hmm... ik vind 5,5 mm wel erg weinig hoor; da's net 1/2 centimeter; die heatsink ziet er op het plaatje inderdaad breder uit..

maar ik bedoelde dat ik wat van die koeler van de northbridge af ging zagen als het niet zou passen..

Verwijderd

Topicstarter
heb net gekeken; en de kaart is langer dan de AGP slot; ongeveer 1 centimeter; pootje van de bovenste dimm slot zat dus in de weg; deze was te hoog; ik heb hem maar even "weggehaald"

nou moet hij passen; die heatsink op de northbridge is wel hoog; maar net geen 2,5 cm.

volgensmij past hij dus; ik ga hem bestellen; en dan horen jullie meer !

bats!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 15:06

AcouSE

Swedish Chef

[CME] -> [DOC]

Meer koeling dan casemodding of elektronica

Verwijderd

Topicstarter
sorry man.. tnx voor het omzetten!

grtz,

bats..

Verwijderd

Topicstarter
hij staat al even in bestelling; maar de levertijd is vrij lang; dus.. nog even wachten..

als ik hem heb; dan post ik hiermijn resultaten..

Bats!

Verwijderd

Topicstarter
heb hem nogsteeds niet.. :S da's wel balen; maar er zijn wat leverings problemen aangezien iedereen hem wil hebben ! ;)

hahaha.. ik post als ik hem heb..
Pagina: 1