Na urenlang pogingen ondernomen te hebben om het zelf voorelkaar te krijgen gooi ik toch maar de handdoek in de ring om te kijken of hier nog nuttige tips worden gegeven.
Probleemomschrijving is erg simpel:
Situatie: Ik heb een tabel waar onder meer datumvelden instaan. Deze datumvelden wil ik exporteren naar excel. In feite doe ik dit met de volgende VBA-code (heb het een beetje uitgekleed voor de overzichtelijkheid):
De velden Porteringsdatum en Ontvangstdatum zijn beide datum/tijd-velden.
Probleem:
Bij het exporteren naar excel (wat in feite uitstekend lukt) krijgen sommige rijen een ander gegevenstype. Een voorbeelduitvoer is dus:
Iedereen ziet meteen dat dit niet klopt, en dat de rijen met "09:00" de goeie zijn. Deze hebben ook als (excel-)gegevenstype "Standaard", terwijl de foute rijen gegevenstype "Aangepast (dd-mm-jjjj u:mm)" hebben.
Het rare is dat alle gegevens op exact dezelfde manier zijn ingevoerd en ik er maar niet achterkom waarom hij het datatype bij sommige velden automatisch aanpast.
Ik ben de wanhoop nabij, misschien heeft iemand ervaring met dit soort zaken en kan mij alsnog uit de brand helpen?
Probleemomschrijving is erg simpel:
Situatie: Ik heb een tabel waar onder meer datumvelden instaan. Deze datumvelden wil ik exporteren naar excel. In feite doe ik dit met de volgende VBA-code (heb het een beetje uitgekleed voor de overzichtelijkheid):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Set Excelsheet = CreateObject("Excel.Sheet")
Set resultaatQueryDef = MyDb.QueryDefs("Testbatch")
Set resultaatQuery = resultaatQueryDef.OpenRecordset
Excelsheet.Application.Visible = True
regel = 1
resultaatQuery.MoveFirst
Do While Not resultaatQuery.EOF
Excelsheet.ActiveSheet.Cells(regel, 1).Value = Format(CDate(resultaatQuery("Porteringsdatum")), "dd-mm-yyyy") & " 09:00"
Excelsheet.ActiveSheet.Cells(regel, 2).Value = Format(CDate(resultaatQuery("Ontvangstdatum")), "dd-mm-yyyy") & " 09:00"
resultaatQuery.MoveNext
regel = regel + 1
Loop |
De velden Porteringsdatum en Ontvangstdatum zijn beide datum/tijd-velden.
Probleem:
Bij het exporteren naar excel (wat in feite uitstekend lukt) krijgen sommige rijen een ander gegevenstype. Een voorbeelduitvoer is dus:
code:
1
2
3
4
| 01-01-2006 9:00 01-01-2005 9:00 19-07-2004 09:00 17-07-2004 09:00 06-04-2004 9:00 06-03-2004 9:00 24-01-2004 09:00 24-01-2006 09:00 |
Iedereen ziet meteen dat dit niet klopt, en dat de rijen met "09:00" de goeie zijn. Deze hebben ook als (excel-)gegevenstype "Standaard", terwijl de foute rijen gegevenstype "Aangepast (dd-mm-jjjj u:mm)" hebben.
Het rare is dat alle gegevens op exact dezelfde manier zijn ingevoerd en ik er maar niet achterkom waarom hij het datatype bij sommige velden automatisch aanpast.
Ik ben de wanhoop nabij, misschien heeft iemand ervaring met dit soort zaken en kan mij alsnog uit de brand helpen?
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -