Hallo iedereen,
Ik heb een klein download scriptje gemaakt die werkt met mod rewrite. Alle bestanden worden naar rewrite.php gestuurd (behalve php files) en daar probeer ik heb bestand te downloaden. Mijn probleem is dat het niet werkt in IE, maar wel in Mozilla. Hier is mij code:
Nou test ik dit op een server in mijn eigen netwerk. Als ik dit localhost test doet hij het wel?
Ik heb bijna alle combinaties met headers geprobeerd, maar het wil nog steeds niet lukken.
hebben jullie misschien een idee?
Alvast bedankt.
Ik heb een klein download scriptje gemaakt die werkt met mod rewrite. Alle bestanden worden naar rewrite.php gestuurd (behalve php files) en daar probeer ik heb bestand te downloaden. Mijn probleem is dat het niet werkt in IE, maar wel in Mozilla. Hier is mij code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| function clean_path($ch) { do { $pos = strpos($ch, "//"); if ($pos !== false) { $ch = substr_replace($ch, "/", $pos, 2); } } while ($pos !== false); return $ch; } $filename = $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].$_SERVER['REQUEST_URI']; $filename = clean_path ($filename); if (strstr($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'],"MSIE")) $attachment=""; else $attachment=" attachment;"; $savename = basename($filename); $len = filesize($filename); header("Content-Type: application/force-download"); header("Content-Type: application/octet-stream"); header("Content-Type: application/download"); header("Content-Disposition: $attachment filename=".$savename); header("Content-Length: $len"); header("Content-Description: File Transfer"); @readfile($filename); |
Nou test ik dit op een server in mijn eigen netwerk. Als ik dit localhost test doet hij het wel?
Ik heb bijna alle combinaties met headers geprobeerd, maar het wil nog steeds niet lukken.
hebben jullie misschien een idee?
Alvast bedankt.
[ Voor 8% gewijzigd door curry684 op 19-07-2004 11:56 . Reden: [php]-tags hebben we niet voor niets... ]