Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[tpl]Search query springt niet naar results (Firefox)

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Met een search query wordt automatisch #hitstart achter de URL toegevoegd, maar omdat de lege <a> tag alleen maar een name-attribuut heeft werkt ie niet in Firefox...

Volgens mij werkt dit wel wanneer er een id-attribuut wordt toegevoegd aan diezelfde anchor-tag met dezelfde inhoud als het name-attribuut.

Dus:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
<a name="hitstart"></a>

<!-- naar: -->
<a name="hitstart" id="hitstart"></a>
<!-- het name-attribuut kan volgens mij ook wel weggelaten worden -->

<!-- of liever zelfs de hele (lege!) <a> tag weg en de id toepassen op het element dat de zoekresultaten bevat... -->

Als je niet beschikt over een scrollwheel dan is het namelijk vrij irritant om 'handmatig' naar beneden te scrollen.

Alvast bedankt! ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

code:
1
<a name="hitstart"></a>

is volledig valid volgens de HTML4 specificaties hoor, en alle anchors op GoT werken zo (bijvoorbeeld ook de message-anchors)

Ik ben met je eens dat een id netter is, en in de nieuwe templates wordt dat ook gebruikt.

[ Voor 50% gewijzigd door crisp op 19-07-2004 12:42 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op 19 juli 2004 @ 12:40:
Ik ben met je eens dat een id netter is, en in de nieuwe templates wordt dat ook gebruikt.
En wanneer worden die nieuwe templates geimplementeerd in het GoT forum? Is het niet direct te wijzigen? (Alleen even de id toevoegen aan die <a>-tag bedoel ik.)
Use id or name? Authors should consider the following issues when deciding whether to use id or name for an anchor name:
  • The id attribute can act as more than just an anchor name (e.g., style sheet selector, processing identifier, etc.).
  • Some older user agents don't support anchors created with the id attribute.
  • The name attribute allows richer anchor names (with entities).
Beide attributen dus maar...

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

weet je zeker dat het met het id-attribuut wel werkt dan?

Intentionally left blank

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik bemerk hetzelfde probleem. Ondanks dat de HTML code's hetzelfde zijn werkt een message-anchor wel; maar het anchor op de searchpage niet :? Als ik in de lokatiebalk nogmaals op enter druk werkt het wel; maar alt-q (quickjump naar current anchor) werkt daarentegen niet. Even kijken of er nog meer verschillen in zitten :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Misschien komt het door die JavaScript functie die in principe dubbel werk doet?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Na een uitgebreide vergelijking in de DOM editor lijkt er geen enkel verschil tussen te zitten.. het moet dus idd een externe oorzaak hebben.

edit:
Na het verwijderen van de <BASE HREF> werkt het wel. Ik denk dat het idd iets met dat scrolltoresults script te maken heeft :)

[ Voor 87% gewijzigd door Spider.007 op 19-07-2004 14:05 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik zit ook al te klooien met JavaScript.

Ik wil het input veld automatisch een focus() geven, maar natuurlijk niet als het formulier verzonden is en de browser naar de resultaten moet springen...

[edit] Misschien is het makkelijk om zoiets te implementeren:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
myform = document.forms[0];
if (typeof(myform) != "undefined") {
  if (typeof(myform.elements['query']) != "undefined") {
    var str = new String(window.location);
    if (str.indexOf("#hitstart") == -1) {
      myform.elements['query'].focus();
    }
  }
}

zie http://www.rszdesign.com/temp/test6.php

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 14:34 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

de focus wordt sowieso niet gezet als het formulier verzonden is; dat wordt gewoon in de templates geregeld.
Die scrolltoanchor (of zoiets) heb ik ooit ingebouwd vanwege IE die vnl loopt te bokken op dat soort dingen - ik zou die kunnen uitschakelen voor echte browsers. ctrl-Q kan ik er ook nog wel op zetten.

Intentionally left blank

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

voor echte browsers
offtopic:
Vinden mijn primair voor IE ontwikkelende collega's nooit leuk als ik dat zeg ;)
ctrl-Q kan ik er ook nog wel op zetten.
Het is alt+q; een ingebouwde shortcut van FireFox om daar het anchor van de pagina toe te scrollen. Lijkt me niet iets at je in moet bouwen; het disablen van het JS'je zal waarschijnlijk voldoende zijn :)

---

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 19 juli 2004 @ 17:58:
[...]
offtopic:
Vinden mijn primair voor IE ontwikkelende collega's nooit leuk als ik dat zeg ;)

[...]
Het is alt+q; een ingebouwde shortcut van FireFox om daar het anchor van de pagina toe te scrollen. Lijkt me niet iets at je in moet bouwen; het disablen van het JS'je zal waarschijnlijk voldoende zijn :)
En het liefste natuurlijk nog even die id-attribuut toevoegen... :o

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 18:24:
[...]

En het liefste natuurlijk nog even die id-attribuut toevoegen... :o
Ik neem aan dat nu we naar een nieuwe versie van de templates gaan; dat er geen functionele wijzigingen; maar slechts bugfixes gaan worden doorgevoerd in de huidige templates. Ik zie dan ook niet waarom het id-attribuut bij dit ene stukje code toegevoegd zou moeten worden. Ik zie liever de nieuwe templates met volledige en correcte functionaliteit :)

[ Voor 3% gewijzigd door Spider.007 op 19-07-2004 18:29 ]

---

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Spider.007 schreef op 19 juli 2004 @ 17:58:
[...]
offtopic:

[...]
Weet je zeker dat dat een ingebouwde feature is van firefox? Hier op GoT triggered het namelijk een javascriptje wat de pagina naar het anchor scrolled. Misschien ben je daar wel zo mee verwent dat je denkt dat het firefox eigen is ;)

Voor de rest: ik ga nog eens wat tesjes doen, maar het heeft voor de huidige templates idd niet de hoogste prioriteit.

Intentionally left blank

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

crisp schreef op 19 juli 2004 @ 19:24:
[...]

Weet je zeker dat dat een ingebouwde feature is van firefox? Hier op GoT triggered het namelijk een javascriptje wat de pagina naar het anchor scrolled. Misschien ben je daar wel zo mee verwent dat je denkt dat het firefox eigen is ;)

[..]
Neeh.. dit meen je niet :X Wat erg :D Het werkt inderdaad alleen maar op GoT :'(

---

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ook zonder JS kan ik het FireFox niet altijd aan z'n verstand brengen netjes naar het anchor te scrollen; ik denk dat ik onload maar iets moet gaan doen...

Intentionally left blank

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

fixed :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.