AGP 4X probleem?

Pagina: 1
Acties:

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Ik heb een Asus V7100 op onderstaande hardware draaien, en gisteren had ik ineens strepen in het scherm bij het opstarten van Windows. Na wat uitproberen lijkt het erop dat AGP 4X de boosdoener is, want als ik dat uitzet in het bios dan lijkt het probleem opgelost. Maar het spul is net twee dagen oud, dus ik wil wel zeker weten dat er niks met de hardware aan de hand is. Zijn er meer mensen met dit probleem? Het treedt ook op als m'n CPU gewoon op 1GHz draait, en de Geforce op z'n standaard waarden. Hij wordt gekoeld met een 486 koelertje dus te heet wordt ie zeker niet. Kan het aan AGP 4X liggen?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb hetzelfde maar dan wel agp4x aan, maar fast writes uit, zet ik die aan dan krijg ik ook strepen :?:?:? en met win98se werkte alles goed, nu met win me krijg ik dus die strepen, oplossing iemand? Het gaat btw om een Hercules 3D Prohpet II GTS Pro (:9)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Ik moet er wel bij zeggen dat het ALLEEN bij het starten van Windows 98 is, en daarna werkt alles gewoon perfect. Zelfs als ik het spul tot 210/210 overclock, dus aan stabiliteit van de Geforce ligt het niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Cartman!
  • Niet online
Okee, uitbreiding van het probleem :
Als ik nu bijv. in 3dmark 2000 de demo mode draai krijg ik op sommige stukken knipperende vlakken in wit en grijs (lichte kleuren) en eerst (met win98se) had ik hier geen last van....en nu dus met win me wel, ligt het aan win me of aan bios instellingen, zoals hierboven staat krijg ik gekke strepen tijdens het opstarten van win me met fast writes, zet ik die uit dan heb ik geen last, maar ik wil graag het maximale uit me kaart halen. Ik heb niet geoverclockt (nog niet ;)) en ik heb 3dmark dus gedraait op 1600*1200 (misschien is dat de verklaring voor de vlakken :?:?:?) Iemand???? Ik zou je eeuwig dankbaar zijn, een GF2 Pro is geen kattepis nl.

Verwijderd

weet niet of t op jullie kaarten zit zoja, schakel v-sync uit
en er zijn veel probs met 4x agp
probeer m lager te zette
suc6

• Cartman!
  • Niet online
Update :
De beeldflikkeringen zijn opgelost na wat gerommel in de bios, en nieuwe drivers :)
Hij presteerd alweer beter, net het geheugen dmv coolbits wat opgeleukt ;) en nu draait ie op zich vrij goed, maar een score van 6700 ben ik nou niet echt heel blij mee, ik wil hoger, en dat moet ie kunnen op een Athlon 1GHz! Hoe? Via 4-1-in heb ik geinstalleerd en doet ut goed, en ik draai nu nvidia 6.31, is dat goed of moet ik andere?

Verwijderd

Ik heb een Asus 7100 GF 2 MX en alles ( agp 4X ; fastwrite enabled ) werkt goed onder win me met de nieuwste drivers. Maar als ik 3dmark200 draai krijg ik een lagere score; maar ja het werkt en misschien werkt ie sneller bij nieuwere games...

Greetz,

Tolga

• Cartman!
  • Niet online
Mijn Fast Writes probleem blijft, iemand enig idee?
Pagina: 1