Poorten openzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-04 11:24
Ik heb de hele tijd gezeur met games dat ik ze niet online kan spelen. Dan heb je weer die poorten nodig en dan weer andere. Is het ook mogelijk om in een router (heb een Sweex) om gewoon alle poorten open te zetten.

dus range 1 - 1000000000 (weet iemand hoeveel poorten er zijn) want ik begin er echt zat van te worden.

thxn

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Check eens of er een DMZ-optie is :)

edit:
Volgens mij zijn er 65536 poorten overigens :) (216)

[ Voor 51% gewijzigd door Osiris op 19-07-2004 11:13 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:06
Read the manual. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Gewoonlijk moet je wel alle poorten open kunnen zetten.. er zijn 65536 (0-65535) poorten.
volgens mij kun je wel iets van een global forward aanzetten ofzow.. ik ken de sweex modellen niet...

Verwijderd

Je kan m beter ruilen voor een draytek (als dat nog kan). Ik had alleen maar problemen met dat kreng van Sweex, en kon niet online gaming doen.

• hydex
Wat is een DMZ optie?

update: Zie het al Demillerized Zone.. zal es ff kijken of ik dat heb

en anders zet ik gewoon poort rage 1 - 65000 open :)

thnx

[ Voor 77% gewijzigd door hydex op 19-07-2004 11:21 ]

• rally
  • Laatst online: 22:18

rally

Deyterra Consultancy

Je had al ontdekt dat het "DeMilitarized Zone" betekende :).
Kleine toelichting:
Dat is (normaal gesproken) een machine die apart gezet word van het netwerk (fysiek, of gescheiden door een firewall of VLan) waar al het verkeer dat geen "bestemming" heeft naar toe word geleid (zeg maar... alle niet ge-forwarde poorten).
Zo'n PC loopt dus een groter risico omdat alle IP verkeer in principe bij die machine terecht komt. Als je die DMZ optie gebruikt is het dus zeker niet onverstandig om locaal nog een Firelwall (ZoneAlarm o.i.d.) i.c.m. een goede virusscanner te gebruiken (die virusscanner is zowiezo een must!)

Nogmaals: Bedenk je verdraaid goed voordat je alle poorten openzet. Het is alsof je die machine rechtreeks aan het internet hangt en zonder voldoende kennis loopt dat apparaat aardig wat risico.

[ Voor 18% gewijzigd door rally op 19-07-2004 11:24 . Reden: Spuit 11 info verwijderd. ]

http://www.deyterra.com

Verwijderd

welke games speel je ?

bv
MoH = 12203 (standaard)
CS = 27015

• hydex
Ik probeer Age of empires 2 aan de praat te krijgen. Speel het met meerdere vrienden over internet iedereen ziet elkaar behalve ik. Het was me al wel gelukt om het UCP gedeelte goed te krijgen alleen het TCP weer niet.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja, er wordt toch wel enig zoekwerk van je verwacht.
Kijk eens naar een DMZ, of desnoods geef je je eigen PC op als destination als 'Default server' en laat je alles rechstreeks doorzetten naar die PC.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.