Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PW] PWM en gelockte shops

Pagina: 1
Acties:

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ik heb een beetje een opmerking over de PWM en het feit dat er gelockte shops in de PW zitten.

Ik zit al een tijdje naar barebones van Shuttle te kijken en wil daarom ook graag dat er actuele en complete informatie hierover in de PW te vinden is. Nu heeft Shuttle een tijdje geleden een tweede AMD64 barebone uitgebracht, de SK83G. Die was na een tijdje nog niet in de pricewatch opgenomen dus heb ik die toegevoegd, inclusief 3 links naar shops waar hij te krijgen is.
Dat staat er ook heel netjes in.
Echter, als ik verder zoek dan zijn er meerdere shops waar dit artikel te krijgen is maar die kan ik niet toevoegen omdat ze gelockt zijn (blijkbaar hebben ze een PWM abo). Het gekke is dat bij een van die shops de sk83g 10% goedkoper is dan de goedkoopste die nu in de PW staat. Je zou denken dat een winkel er belang bij heeft om zo'n produkt dan in de PW te zetten. Na 3 weken is dit echter nog niet gebeurd.

M.i. is dat slecht voor de PW en slecht voor de tweakers. Zo kun je de PW niet vertrouwen om de goedkoopste winkel te zoeken. Ook als je meer artikelen in een keer wil kopen is het handig dat een winkel alle artikelen in de PW heeft staan, dan krijg je een snel overzicht waar het totaal te koop is, i.p.v. dat een winkel 2 van de 4 artikelen in de PW heeft staan maar de andere 2 wel gewoon in de prijslijst heeft staan.
Uiteindelijk komt het er op neer dat je een indicatie hebt wat iets kan kosten maar nog altijd moet gaan zoeken om iets goedkopers te vinden.

Ik begrijp dat tweakers een bedrijf is en ik zie ook dat er verschillende PW abonnementen zijn, die waarschijnlijk ingegeven zijn door de noodzaak/wens om inkomsten te genereren, maar druist dat niet tegen het hele idee achter de PW in?

Signatures zijn voor boomers.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Een aantal PWM shops kiest erzelf voor om een lock op hun prijzen aan te brengen, dat doen deze shops omdat zijzelf willen bepalen met welke producten zij willen adverteren. Zij vinden andere producten dus belangrijker dan de barebone die jij hier nu aanhaald.

Hoewel Tweakers.net, de shops de mogelijkheid biedt om meer producten per categorie te plaatsen dan het limiet toelaat, door bij de laagste vijf aanbieders te behoren, kiezen de shops niet altijd voor deze optie. Sommige shops kiezen er dan ook voor om de Pricewatch intensief dagelijks bij te houden of laten dit (gedeeltelijk) over aan de gebruikers, andere shops kiezen hier niet voor en willen zelf controleren waarmee zij adverteren.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Overigens kan je als gebruiker ook contact opnemen met de shop zelf en hen er attent opmaken dat zij een product hebben dat zo goedkoop is dat het interessant zou kunnen zijn voor de PW. Niet iedere shop volgt de PW zo veel dat dat opvalt enzo.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
edit:
Dit is dus in eerste instantie een reaktie op Longbeard

Ja, dat was ook de conclusie waartoe ik gekomen was.
Maar ik dacht altijd dat de PW voor tweakers door tweakers was. Op deze manier wordt het meer een uithangbord voor de winkels. Zij bepalen wat er in de PW komt, zij bepalen waarmee ze adverteren.
Ook wat je aanhaalt, sommige shops updaten hun prijzen niet zo intensief maar hebben ze wel gelockt. Dat is natuurlijk ook goed voor de winkels, vooral als je bij een prijsverhoging je lagere prijs toch maar laat staan (weet niet of dit gebeurd hoor).

IMHO geen goede ontwikkeling (voor mij als tweaker).

[ Voor 6% gewijzigd door Maasluip op 19-07-2004 11:48 ]

Signatures zijn voor boomers.