Toon posts:

Foto cd doet het niet

Pagina: 1
Acties:
  • 629 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik ben op vakantie geweest in Turkije en daar heb ik mijn foto's van de digitale camera op CD laten zetten maar nu doet ie het niet. :'(

Ik heb zelf al met een kameraad van mij gekeken en ik kon er zo niets uithalen.

Kan het zo zijn dat de CD niet is afgebrand?
Of ligt het ergens anders aan?

Deze cd is gebrand in Windows Xp en ik heb hem geprobeerd af te branden en al dat soort dingen meer maar geen reactie.

Bestaat er een programmatje wat foute copieën weer kan repareren?

Alvast bedankt

Verwijderd

maar WAT doet het er niet aan? Zijn het rare bestanden of kan je de foto's niet openen... of, of... etc :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 10:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Doet helemaal nx! En als je op de Cd kijkt is er wel wat op gebrandt!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Probeer de CD eens in diverse andere CD(R)/DVD drives bij vrienden/bekenden te lezen. Het komt nog steeds regelmatig voor dat een schijfje in een andere drive wel leesbaar is.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Dus je kunt de bestanden niet eens zien? Probeer em eens in een gewone cdrom/dvdrom speler (dus geen brander). Ik heb ook wel cd's die in een brander het op een of andere manier niet doen, maar wel in een gewone cdrom/dvdrom speler. Ik denk dat je brander het als lege cd ziet.

Verwijderd

Dit al eens geprobeerd ??

Krassen zijn de grootste bedreigingen voor CD en DVD schijfjes. Maar als Windows u zegt dat het een schijfje niet (meer) kan lezen, wil dat nog niet zeggen dat de CD of DVD als verloren beschouwd moet worden.

Want IsoBuster is ontworpen om bestanden van beschadigde CD's/DVD's te redden. Het omzeilt de standaard Windows bestanden toegang en staat u zodoende toe om data te herstellen van CD-i, VCD, SVCD, CD-ROM, CD-ROM XA, DVD, en DVCD.

Indien IsoBuster een VCD of DVD detecteert biedt het u zelfs de mogelijkheid om de inhoud naar een MPEG bestand weg te schrijven!

Verder kan het ook image bestanden inzien en daar bestanden uit ophalen, het ondersteunt DOA, .TAO, .ISO, .BIN, .IMG en vele andere image formaten.

IsoBuster is wellicht niet helemaal perfect, maar het is goed, erg goed.

Nederlandse taal instellen:
Deze download heeft ook de Nederlandse interface in huis, u moet het echter wel even activeren. Ga in IsoBuster naar Options / Language en kies aldaar voor Nederlands.

DOWNLOAD ISOBUSTER

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tja, hier kunnen wij helemaal niets mee. 'Hij doet het niet' is een vaak gehoorde klacht; waar we helemaal niets mee kunnen. Je bedoeld waarschijnlijk dat hij niet automatisch opstart? Staat er een autorun.inf op de CD? Heeft deze CD het ooit gedaan?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis 3 pc's staan en het werkt op geen enkele, er zitten geen krasjes op want de cd is nog helemaal nieuw.

Het zit zo dat ik de foto's er door een bepaald persoon af (van de digitale camera) heb laten halen en ze op een cd heb laten zetten.

Deze cd is in windows Xp gebrandt en hij heeft het van het begin af aan al niet gedaan!

Alleen natuurlijk 1 keer in Turkije! Bij degene waar het gebrandt is.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 10:57 ]

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-12 00:47

Twarp

just grin...

Je kan ook nog proberen om de data als track van je cd te halen. Dit kan oa met Nero. (uiteraard moet de track wel gezien worden) Mocht de track niet afgesloten zijn kan je dit alsnog doen wanneer je de data op een nieuwe cd brandt.

Meh ...

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-12 21:58

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Met welk programma is dat gebrand?

En heb je zelf al eens met dat programma gekeken??

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
Twarp schreef op 19 juli 2004 @ 10:55:
Je kan ook nog proberen om de data als track van je cd te halen. Dit kan oa met Nero. (uiteraard moet de track wel gezien worden) Mocht de track niet afgesloten zijn kan je dit alsnog doen wanneer je de data op een nieuwe cd brandt.
Heb ik geprobeerd maar Nero geeft een fout aan :'(

Verwijderd

met windows xp branden :S dan vraag je toch ook om gezeik :S en je hebt zelf de sessie gesloten bedoel je? dan valt er vaak helemaal niks meer te redden.

Verwijderd

heb je nu al ISOBUSTER geprobeerd ??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 10:58:
met windows xp branden :S dan vraag je toch ook om gezeik :S en je hebt zelf de sessie gesloten bedoel je? dan valt er vaak helemaal niks meer te redden.
Da's mooi ***** want het zijn foto's die eigenlijk niet voor mij waren maar voor een kameraad van mij.

Maar de sessie wou niet sluiten dus dat is niet gelukt!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Coach4All schreef op 19 juli 2004 @ 10:55:
Met welk programma is dat gebrand?

En heb je zelf al eens met dat programma gekeken??
met winXP zelf als ik het topic zo lees...

ik zou voor ISObuster gaan. mocht dat niets opleveren zou ik gaan zoeken op de camera zelf. wellicht kun je nog fotos recoveren van je geheugenkaartje (ook al staan er al fotos overheen.)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 10:59:
heb je nu al ISOBUSTER geprobeerd ??
Jep werkt niet! ;(

Verwijderd

Topicstarter
Zerveza schreef op 19 juli 2004 @ 10:59:
[...]

met winXP zelf als ik het topic zo lees...

ik zou voor ISObuster gaan. mocht dat niets opleveren zou ik gaan zoeken op de camera zelf. wellicht kun je nog fotos recoveren van je geheugenkaartje (ook al staan er al fotos overheen.)
Ow!!! Zou je mij misschien uit kunnen leggen hoe ik dat moet doen?

Verwijderd

waarvoor heb je hem niet direct dicht gebrand ?? , wou je er een beetje meer fotos op hebben ofzo ??

Cd-r(w) kosten bijna niets meer tegenwoordig toch ??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 11:03:
waarvoor heb je hem niet direct dicht gebrand ?? , wou je er een beetje meer fotos op hebben ofzo ??

Cd-r(w) kosten bijna niets meer tegenwoordig toch ??
Ik kan geen turks lezen dus ik weet niet wat die gast er allemaal mee gedaan heeft.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lees ik nou zo scheef of is het nog steeds niet duidelijk wat voor formaat die cd heeft :?

Als je die cd benadert met de verkenner, wat zie je dan? JPG bestanden? MPG bestanden? VIDEO_TS map? DAT bestanden? Niks? Als je dubbelklikt op een bestand wat gebeurt er dan? Blijft je CDROM speler spinnen? (teken van slechte cd) etc etc.

Ik snap nog steeds niet waar we hier mee te maken hebben namelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
CD blijft draaien en als je naar de CD kijkt is heb je nog maal dat van binnenuit de cd ook een laag heeft waar iets moet staan (inhoudopgave ofzo) maar die is nog leeg!

En afbranden heeft geen zin

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 11:04:
[...]

Ik kan geen turks lezen dus ik weet niet wat die gast er allemaal mee gedaan heeft.
Heb je die camera niet nog bij de hand? als de foto's er nog op staan brand je um toch gewoon overnieuw :? Cdtjes kosten tegenwoordig nog 20 cent :)

edit:
beetjuh laat

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 11:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 11:07:
[...]

Heb je die camera niet nog bij de hand? als de foto's er nog op staan brand je um toch gewoon overnieuw :? Cdtjes kosten tegenwoordig nog 20 cent :)

edit:
beetjuh laat
Er staan al weer nieuwe foto's op

Verwijderd

Dit is een progje om het terug te halen van de Memorystick of andere media Succes !!

Verwijderd

is de cd misschien nog niet afgesloten?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Als je nog geen nieuwe foto's op je geheugenkaartje hebt gemaakt, is er 99% kans dat de foto's nog terug te halen zijn. (Zero assumption)

[ Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 19-07-2004 11:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 11:11:
[...]

Dit is een progje om het terug te halen van de Memorystick of andere media Succes !!
Ik probeer het nu, alvast bedankt, als het niet lukt dan hoor je me wel weer :*)

Verwijderd

Topicstarter
is de cd misschien nog niet afgesloten?
Dat denk ik dus ook maar het lukt me niet om hem af te sluiten ;(

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

KlAdBlOk, kun je in ieder geval de edit-knop wat actiever gebruiken? Kun je verder met je windows verkenner wel naar de CD toe? Wat zie je dan?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Maak eens een screenshot van wat iso buster herkent van jou cd? Doe ook eens met iso buster rechter muisknop op je cd en dan "Search for lost files" en kijk dan eens wat hij bij udf aangeeft.

Verwijderd

Topicstarter
eghie schreef op 19 juli 2004 @ 11:59:
Maak eens een screenshot van wat iso buster herkent van jou cd? Doe ook eens met iso buster rechter muisknop op je cd en dan "Search for lost files" en kijk dan eens wat hij bij udf aangeeft.
Ik kan dit niet eens selecteren

Verwijderd

Kan je in nero niet copy to copy het branden en dan wel Afsluiten van cd vinkje aanzetten ??

Of lukt dit ook niet ??

Nero heeft ook de optie van Disc Info ( ctrl + i ) wat geeft die hier aan en maak daar eens een screenshot van !

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 17:55:
Kan je in nero niet copy to copy het branden en dan wel Afsluiten van cd vinkje aanzetten ??

Of lukt dit ook niet ??

Nero heeft ook de optie van Disc Info ( ctrl + i ) wat geeft die hier aan en maak daar eens een screenshot van !
Ik wil er wel een screenshot van maken maar het werkt nu helemaal niet meer :'( die cd is naar de Galemiezen zeg maar! Eerst zag je in Nero nog een track maar nu geeft ie een lege cd aan en als ik er iets op wil branden dan zegt ie dat ie niet leeg is, geldt tevens ook voor ISObuster. Dus maar met de camera gaan ****** denk ik maar zo.

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Dit werkte wel aardig maar ik moet nog iets meer foto's terug kunnen halen, ik heb er al 1 en dat is al vooruitgang :*)

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12 18:11

Hoholi

The only one

Erg frustrerend als diegene die aan het verdrinken is niet geholpen wil worden :(

Religion is Opium for the Masses

Verwijderd

Zijn de foto's uberhaubt gebrand? en niet alleen naar de lege rw gekopierd ;)
nadeel van dat fik-zooi uit windows xp :(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 21:11 ]

Pagina: 1