what?
Verwijderd
Ik heb de monitor even niet bij handen, maar je zou ook eens kunnen kijken in hoeverre Ethereal hier een oplossing voor je biedt ?
Verwijderd
al eens geprobeerd met het tooltje Look@Lan?
deze kan je op iprange laten scannen en zelfs rapporten maken.
deze kan je op iprange laten scannen en zelfs rapporten maken.
Verwijderd
De sms versie kan wat meer dan de standaard monitor. maar in hoeverre vpn's worden meegenomen...TeH_oNe schreef op 19 juli 2004 @ 10:19:
Hoi ik heb de knowledge base naagezocht maar ik kan ms network monitor tot nu toe alleen vinden dat je op mac adress kan filteren.
Is dit ook mogelijk op iprange
( ivm 5 vpn tunnels over dezelfde interface)
HEtgaat hier om een bedrijfs server dus kan ik nietm et 3rd party tools werken.
what?
Verwijderd
Que ?
En als je nou met 3rd party tools wel voor elkaar krijgt wat je met de vendor's tools NIET voor elkaar krijgt ? Dan gaat het verhaal gewoon niet door ?
Lijkt me niet altijd even effectief.. en volgens mij, zover ik nu kan zien, kun je niet hetgene doen met de standaard Netmon wat jij wilt.
En als je nou met 3rd party tools wel voor elkaar krijgt wat je met de vendor's tools NIET voor elkaar krijgt ? Dan gaat het verhaal gewoon niet door ?
Lijkt me niet altijd even effectief.. en volgens mij, zover ik nu kan zien, kun je niet hetgene doen met de standaard Netmon wat jij wilt.
Verwijderd
de ts heeft gewoon gelijk. als je je server instabiel wil maken dan installeer je zoveel mogelijk 3rd party tools (betekent niet dat ik nooit 3rd party tools gebruik, maar daar stel ik wel eisen aan, zoals support...)
overigens kunnen die tools net zo min een vpn monitoren aangezien die encrypted is, zover ik de ts begrijp wil die juist zien wat voor verkeer door die tunnel gaat...
overigens kunnen die tools net zo min een vpn monitoren aangezien die encrypted is, zover ik de ts begrijp wil die juist zien wat voor verkeer door die tunnel gaat...
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 13:14 ]
Om het duidelijk te formuleren in lekentaal :
ik wil in een grafiek van een dag het aantal kb/ps meten van een vpn tunnel
ik wil in een grafiek van een dag het aantal kb/ps meten van een vpn tunnel
what?
Verwijderd
In dit geval zou je ervoor kunnen kiezen om met MRTG op je eigen werkstation metingen te verrichten.. houdt ook nog eens een schitterende grafiek voor je bij.
EN:
Met de Performance Monitor kun je ook dergelijke grafieken genereren voor de VPN interface. (Onder RAS Ports kun je de VPN interfaces selecteren).
Heb je daar wat aan ? Het is in ieder geval geen 3rd party tool.
EN:
Met de Performance Monitor kun je ook dergelijke grafieken genereren voor de VPN interface. (Onder RAS Ports kun je de VPN interfaces selecteren).
Heb je daar wat aan ? Het is in ieder geval geen 3rd party tool.
Pagina: 1