wireless netwerk wel verbinding, geen ip verkeer

Pagina: 1
Acties:

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023
gister een 2de pc gebouwt met onderdelen die ik nog over had, hier win xp pro op geinstalleerd.
heb nu thuis 2 win xp pro machine's staan, met in allebei een realtek rtl 8180 draadloos netwerk kaartje.
wireless verbinding tussen de 2 pc's is prima alleen ze kunnen elkaar niet pingen

pc1 heeft 192.168.0.1 en netmask 255.255.255.0
pc2 heeft 192.168.0.2 en netmask 255.255.255.0

heb al van alles geprobeerd, met wep encryptie en zonder encryptie, heb de nieuwste drivers voor beide wireless kaarten geinstalleerd.
de verbinding en de kwaliteit van de verbinding zitten allebei boven de 90%

heb op de 1ste pc mcafee firewall, deze heb ik al een keer uitgezet en ik heb ook al het ip adres van de 2de pc in de firewall gezet zodat hij alles mag.

kan alleen nog steeds niet elkaar pingen, beide kaarten zijn wel steeds pakketje's aan het versturen maar ontvangen niks

iemand nog een idee

Jsunnyreports

Verwijderd

Met het weinige dat ik ervan weet, moet je in deze opstelling een ad-hoc netwerk instellen en geen infrastructure.

• thalantis
heb een ad-hoc netwerk, de kaarten zien elkaar prima

nog even wat toevoegen heb in de eerste pc ook nog een normale netwerk kaart die via dhcp een ip krijgt van de demon adsl modem

Jsunnyreports

Verwijderd

ik gok het dan toch echt op je firewall, misschien de windows firewall per ongeluk ook aangezet?

• thalantis
mcafee firewall staat uit en de windows firewall ook op beide pc's

Jsunnyreports

• thalantis
ben een stap verder, als ik pc1 aanzet maar nog geen gebruiker kies om in te loggen dan kan ik vanaf pc2 pc1 pingen, zodra ik mijn eigen gebruiker kies en windows verder opstart wil het pingen niet meer

Jsunnyreports

• thalantis
probleem opgelost, heb niet veel anders gedaan dan gister, heb alleen de encryptie op wep gezet en 64 bits, 128 bits gaf problemen, wat mij betreft mag dit topic dicht

Jsunnyreports

Pagina: 1