Toon posts:

10/100/1000 switch

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb op het moment een HP Procurve Switch met 24 10/100 LAN poorten in mijn netwerk hangen. Ik wil alles om gaan zetten naar 10/100/1000. Als ik hiervoor een nieuwe HP switch moet aanschaffen welke ook managable is kost het mij een beetje te veel.

Heeft iemans een alternatief voor mij? Ik zoek dus een 24 poorts 10/100/1000 managable switch het liefste met VLAN support en een goede garantie afhandeling. Ik hoor het graag

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:04

lier

MikroTik nerd

CAT5,

Waarom ga je over op 10/100/1000 ?
Als je deze vraag beantwoord, kan je namelijk ook aangeven wat het belang is van deze overgang. Op die manier kan je bij je baas (?) de noodzaak van een nieuwe switch verantwoorden.

Verder kan ik je adviseren om gewoon in de pricewatch te kijken (eigen onderzoek...) voordat je hier om vraagt...

Succes

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

pricewatch is mijn advies...

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:50

Exterazzo

Qeasy

Audentia

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 09:51:
Mensen,

Ik heb op het moment een HP Procurve Switch met 24 10/100 LAN poorten in mijn netwerk hangen. Ik wil alles om gaan zetten naar 10/100/1000. Als ik hiervoor een nieuwe HP switch moet aanschaffen welke ook managable is kost het mij een beetje te veel.

Heeft iemans een alternatief voor mij? Ik zoek dus een 24 poorts 10/100/1000 managable switch het liefste met VLAN support en een goede garantie afhandeling. Ik hoor het graag
Als je een zwaardere switch wil kost die gewoon meer centjes, zeker als je deze met goede support features. het komt nu eenmaal uit de lengte of de breedte.

Goedkoop en goed gaan nu eenmaal niet vaak samen.

Je zou linkpro kunnen proberen, deze hebben 8 poorts gb switches voor rond de 250,-.

Verwijderd

Ik zal niet meer spammen.

[ Voor 84% gewijzigd door BalusC op 19-07-2004 12:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op Pricewatch had ik al gekeken.

Maar waarom de vraag in het forum plaatste is eigenlijk om jullie ervaringen met bepaalde merken te horen. Met HP heb ik ervaring en ben ik ervan overtuigd dat ik een goede switch heb. Maar nogmaals deze is boven het budget

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Kijk een 24 ports Gbit is natuurlijk duur, misschien is het een optie om 4 of 5x een 4/5 ports te kopen (niet 19"). Van 3com heb ik een 10/100/1000 Gbit switch gekocht van € 150,- dacht ik (ook via PW). Weet niet of het zinvol is die dingen aan elkaar te knopen en of het natuurlijk financieel gezien aantrekkelijker is.

Ik zeg ook maar wat ;)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

HP Procurve 2724? Unmanaged gbit switch met 24 poorten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Dan lijkt mij die optie van dev beter goedkoper en managed

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hmm, ik had over 'managed' heengelezen. Dacht dat dat juist niet hoefde omdat die dingen idd een fortuin kosten ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Het lijkt mij verstandig dat je hier eerst eens neerzet WAAROM je 24x gigabit nodig hebt.

Je switch kan dan wel 24 GBit aansluitingen hebben. Maar zijn je servers / werkstations ook snel genoeg om de volledige perfomance uit de switch te halen? Zo niet lijkt het mij niet nodig om over te stappen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een aantal nieuwe servers staan. Deze zijn allemaal klaar voor het gigabit verhaal. De helft van de werkplekken ( 13 stuks ) ook al. De overige werkplekken 15 stuks worden over een paar maanden uitgerust met een gigabit LAN controller. Ik kom dus niet helemaal weg met 24 poorten maar 48 poorten is helemaal onbetaalbaar. Dus misschien dat ik er nog een klein extra switche bij tussenknoop.

Aangezien die servers nogal duur zijn uitgevallen zoek ik een goedkopere switch. Maar deze moet kwalitatief echt wel goed zijn. Ik heb er niks aan als ik straks niet mijn volledige performance kan benutten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 11:33:
Ik heb net een aantal nieuwe servers staan. Deze zijn allemaal klaar voor het gigabit verhaal. De helft van de werkplekken ( 13 stuks ) ook al. De overige werkplekken 15 stuks worden over een paar maanden uitgerust met een gigabit LAN controller. Ik kom dus niet helemaal weg met 24 poorten maar 48 poorten is helemaal onbetaalbaar. Dus misschien dat ik er nog een klein extra switche bij tussenknoop.

Aangezien die servers nogal duur zijn uitgevallen zoek ik een goedkopere switch. Maar deze moet kwalitatief echt wel goed zijn. Ik heb er niks aan als ik straks niet mijn volledige performance kan benutten
Zou je dit dan niet in pns moeten posten als je het over werkplekken hebt ? want troubleshooten is ook niet echt aan de orde.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt misschien wel gelijk. ik ken de weg hier nog niet zo goed. excuses hiervoor

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit is toch echt pricewatch en FAQ werk :

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/312
FAQ Network Troubleshooting

En dit heeft ook niets met PNS te maken. Zonder verdere info (wat je nu geeft is veel te weinig) gaan wij niet zitten beslissen welke switch jij wel of niet kopen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.