[XP] Nieuwe PC hangt geregeld *

Pagina: 1
Acties:

• Go2MvR
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-04 11:22
Hallo mede Tweakers,

Een paar dagen terug heb ik een pc opnieuw geinstalleerd met WindowsXP en een nieuwe RAM-module geplaatst (PC133). De pc loopt nu geregeld vast, hier zijn wat onderwerpen waar ik aan dacht en niet dacht om dit probleem op te lossen:

- Die RAM-module is PC133 en nu weet ik niet zeker (maar wel bijna zeker) of het moederbord ook PC133 is, maar daar loopt de pc dan later niet van vast denk ik.

HELP!!! 8)7

Alvast bedankt, 3BeerMaster3

LinkedIn

Verwijderd

die snelheid boeit niet, als je mobo maar pc100 aan kan, draait die module gewoon op 100 mhz.

maarrem, klinkt als een verrot reepje. draai memtest eens: www.memtest86.com

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
trek die reep er weer uit en kijk wat ie dan doet

• Go2MvR
Bedankt alle 2,

Nog even een vraagje voor gunhead: als mijn moederbord nou soms sneller is en de RAM-module is langzamer, zou dat ook geen problemen kunnen geven? Het zal wel niet zo zijn, maar toch?

3BeerMaster3

LinkedIn

Verwijderd

dat ligt eraan. het ene moederbord accepteert netjes die lagere snelheid, het andere niet en gaat in feite uit zichzelf overclocken.

ik ben er nog steeds niet achter wat daar de logica achter is, misschien weten ze dat in PMG wel.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je zelf al eens geprobeerd om Memtest te runnen? Heb je al wat hardware verwijderd of gewisseld?

WinowsXP loopt vast > [XP] Nieuwe PC hangt geregeld *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Go2MvR
Ik ga vanavond die memtest doen en als dat niets opleverd dan wissel ik de RAM-modules even.

Bedakt allemaal, ik hoop dat ik het zo kan oplossen :*)

LinkedIn

Pagina: 1