Toon posts:

LAN naar WLAN naar ISP

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik heb niet geslapen maar kom er niet uit.

Ik heb het netwerk gemaakt alleen heb ik nu een probleem :(

Ik kan namelijk niet op internet met PC4.

De opstelling is als volgst:

PC1=ouders pc
PC2=broer pc
PC3=mijn pc
PC4=mijn tweede pc
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                       ISP
                        |
                      MODEM
                        |
                        AP
                    /   |   \              DRAADLOOS
                  /     |     \
                /       |       \
              PC1      PC2     PC3
                                 |
                                PC4

via PC4 kan ik wel de bestanden zien op PC3 en omgekeerd, alleen kan ik van PC4 via PC3 niet op internet komen.

Op PC3 kan ik echter wel op internet komen B)

Er draaien dus 2 verbinden op PC3, waarvan 1 draadloos en één met draad (naar PC4). Maar als ik op de draadloze verbinding Internetverbinding deel dan treed er een fout op met deze in te schakelen (internetverbinding delen). De service kan momenteel geen besturingsberichten accepteren.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen, want van de search wordt ik niet veel wijzer. Daar snap ik het niet.
edit:
Misschien iets voor de FAQ, want er gaan hier vrij veel topics over alleen wordt het mij niet duidelijk O+

Overiigens is het nu alweer 9 uur en heb ik nog niet geslapen, want krijg het probleem gewoon niet opgelost en daar kan ik niet tegen ! |:( Dus kan iemand mij alstublieft helpen... Heb search gehad en Windows Help, maar krijg het gewoon niet aan de gang en weet écht niet wat ik verkeerd doe ;(

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

edit:
:X Stupid me :X

[ Voor 89% gewijzigd door RaZ op 19-07-2004 09:09 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

dump eerst eens de tcip/ip settings van je AP, PC3 en PC4.

zeg ook ff welke windows je draait.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai op PC3 Windows XP Home en op PC4 Windows Xp Professional.
IpConfig in DOS op PC3
Windows IP-configuratie

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.59.149
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
IpConfig in DOS op PC4
Windows IP-configuratie

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.176.73
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :
Is er nog verder informatie nodig :?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PC4 moet als (standaard)gateway het IP van PC3 hebben...
En volgens mij heeft XP Home geen ICS (Internet Conection Sharing)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 19-07-2004 09:19 ]

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
pc 3 moet de 2 verbindingen ook bridgen , dan lukt het wel.. Selecteer beide netwerk verbindingen ---> rechterklik en bridge ;) veel scces

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:04

lier

MikroTik nerd

Je zal voor pc3 en pc4 een vast ip adres in moeten stellen (handmatig). Doordat je uit de 169 range een IP adres "toebedeeld" krijgt, levert dit problemen op.

En inderdaad moet je op pc4 het ip adres van pc3 als gateway opgeven. Kijk ook even of de firewall op pc3 aan staat !

[ Voor 6% gewijzigd door lier op 19-07-2004 09:27 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zorg ik dan dat PC 3 wel Internet Connection Sharing aanmaakt? Kan dit ook met een los programma, want heb niet voor niets (een keer) Windows legaal (ja echt) gekocht _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 09:28:
Hoe zorg ik dan dat PC 3 wel Internet Connection Sharing aanmaakt?
zou ik niet doen, dan zit je met 2 dhcp servers in je netwerk.
kan wel, maar is niet zo prettig instellen enzo.

gewoon een bridge maken en pc4 een vast ip geven.
Kan dit ook met een los programma, want heb niet voor niets (een keer) Windows legaal (ja echt) gekocht _/-\o_
je moet hem niet 1 maar 4 keer hebben :)

Verwijderd

Als je nu IP routing enabled op PC3 (is een register instelling) en je AP verteld waar hij het 169.xxx.xxx.xxx netwerk kan vinden (IP 192.168.1.100) dan werkt het :)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 09:37:
Als je nu IP routing enabled op PC3 (is een register instelling) en je AP verteld waar hij het 169.xxx.xxx.xxx netwerk kan vinden (IP 192.168.1.100) dan werkt het :)
Dat 169-netwerk is een IP wat Windows toekent als hij geen DHCP-server kan vinden.. Ik raad de TS aan om toch écht een andere range te kiezen :P

Verwijderd

Osiris schreef op 19 juli 2004 @ 09:39:
[...]

Dat 169-netwerk is een IP wat Windows toekent als hij geen DHCP-server kan vinden.. Ik raad de TS aan om toch écht een andere range te kiezen :P
Da's waar. maar ook met die 169 range gaat het gewoon werken. Maar misschien wel slim om het handmatig in te stellen om "lange" opstart tijden te verkomen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jonges is het alletwee mijn verbindingen geselecteerd. Dus de draadloze verbinding en de netwerkverbinding. Rechtermuisknop en bridgen :9

Alleen nu knalt elke keer mijn draadloze verbinding weg en hij ontvangt geen pakketen meer. Ik kan niet meer op internet en zit nu dus op mijn broertjes PC. Iemand een idee hoe ik dit weer werkend kan krijgen :?

Dat met de IP's daar snap ik niet zoveel van, kan iemand mij dit even simpel uitleggen wat ik nu precies moet doen. Ip-range enzo instellen zegt mij niet zoveel.

Sorry, maar voor alles is een eerste keer he O+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen muis dus heb even alles eerst op klad geschreven wat ik met jullie wilde bespreken:

*Ik het de verbindingen op PC3 met elkaar gebridged.

*Welk vast IP-adres moet ik kiezen voor PC3, als ik niet mag kiezen uit de 196.xxx.x.xx :? Wat is het verstandigste om te doen?

*En dit IP-adres (van PC3) moet ik als standaard gateway installen op PC4?

*Moet ik ook nog een vast IP instellen voor PC4 en uit welke range zou ik deze het beste kunnen nemen?

*Waar kan ik de register-instelling vinden met de optie IP Routing enabled?

Ik draai overigens geen firewall, ook niet degene in XP. Alleen Panda Antivirus O-)

[edit] Als ik al deze stappen heb gedaan werkt het dus :? Of zijn er minder stappen voor nodig, want ik zit niet graag in het register.[/edot]

Verwijderd

Het is mij bekend dat wireless netwerkkaarten het niet altijd leuk vinden om gebridged te worden.

Wat je het beste kunt doen is het volgende:

De netwerkkaart van PC3 die verbonden is met PC 4 geef je het volgende IP nummer: 192.168.2.1 met als subnetmasker 255.255.255.0
De netwerkkaart van PC4 geef je als IP nummer: 192.168.2.2 met als subnetmasker 255.255.255.0. De default gateway van PC4 moet je laten verwijzen naar 192.168.2.1

Probeer nu te pingen vanaf pc 4 naar pc 3 (ping 192.168.2.1) Als dit werkt gaan we verder :)

Open op PC3 regedit en navigeer naar de voglende sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters
Verander de waarde van IPEnableRouter naar 1

Nu moet je het Accespoint nog wijsmaken waar hij het 192.168.2.0 netwerk kan vinden.
Dit zal onder het kopje statische routes of iets dergelijks vallen. (even door je AP heen lopen dan kom je het wel tegen). Je maakt dus een route aan voor 192.168.2.0 met als gateway 192.168.1.100.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Pingen lukte! :9 Hier ligt het dus niet aan :)

Onder het kopje Static Routing op de Linksys Router / AP:

Destination LAN IP: 192.168.2.0
Subnet mask: 225.225.225.0
Default gateway: 192.168.1.100
Hop count: 0
Interface: LAN

Instellingen gemaakt onder broers pc (PC2) B)

Ik kom echter op beide PC's (PC3 en PC4) niet op internet en mijn draadloze verbinding doet heel vaag. Ene keer is hij er wel en de andere keer weer niet. Wat doe ik in godsnaam verkeerd 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Sterker nog, na het wijzigen van de IP's kan er helemaal geen draadloze verbinding meer gemaakt worden. Het PCI-progje van Linksys kan ook helemaal geen verbinding meer maken. Signal strenght was voorheen goed maar nu staat hij op: N/A, not available :( Allemaal weer zeer vaag.

Als ik hierna een beetje weet hoe netwerken en dergelijken werken, ga ik er meteen een toekomstige FAQ overschrijven, want dit moet iedereen weten.

Wat kan ik nog meer doen om dit probleem op te lossen.

edit:
Ik zit nu op PC2, en daar heb ik geen muis en daarom kan ik de edit-knop niet gebruiken :+

Verwijderd

Installeer de drivers van je WLAN kaart eens opnieuw. Als de signaal sterkte voorheen goed was dan moet deze ook nu gewoon goed zijn :) Dus eerst de signaalsterkte fiksen en dan kijken we weer verder :)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 14:05
Het lost het probleem wel niet op, maar een nieuw wlan kaartje is handiger; dan kan je op PC4 tenminste ook nog internet op als PC3 uit is.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
Als voorheen Internet via WLAN op PC3 goed deed en sinds de bridge niet meer goed functioneerd, dan ligt het toch niet aan de drivers.

Kan het niet dat de AP, geen IP's accepteer met 192.168.2.x :?

En Ik heb express gekozen, voor een LAN tussen PC3 en PC4, omdat er later ook zoiets wordt gebouwd alleen dan met een andere computer en deze dient dan als FTP, zodat ik vanuit daar muziek kan streamen op PC3 :9

Maar de drivers van de kaart opnieuw installeren heeft geen nut gehad, de verbinding is nog slecht, en internet doet het helemaalt niet. Op deze Pc doet hij het wel en deze (PC2) had voorheen nog slechtere ontvangdan PC3 :/

Dus ben eigenlijk wel in iets hopeloos gevallen zie ik :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hun gemaild en op hun site gezocht naar oplossingen maar niet kunnen vinden ;(
Mail naar support.nl@linksys.com, onderwerp: LAN - WLAN - Internet
Hallo meneer / mevrouw,

Ik wil graag deze opstelling bewerkstelligen:

ISP
|
MODEM
|
AP
/ | \ DRAADLOOS
/ | \
/ | \
PC1 PC2 PC3
|
PC4

PC1, PC2, PC3 op WLAN krijgen is tot nu toe allemaal gelukt. En ook een LAN maken tussen PC3 en PC4 is ook gelukt. Maar het probleem is als ik op internet wil komen van PC4 via PC3. Dan wordt er mij verteld dat ik een bridge moet maken tussen de 2 verbindingen. Het probleem is dan dat ik met PC3 niet meer op internet kan. De verbinding valt dan telkens weg. Weet U misschien welke instellingen en IP's ik moet nemen om dit alles werkend te krijgenen?

Ik gebruik als AP (BEFW11S4) en als Adapter (WMP11). Tevens heb ik de knowledge base doorgekeken, maar dit bood mij weining oplossingen.

Zou U mij kunnen helpen met dit probleem, want voorheen heeft U mij ook goed geholpen.

Bij voorbaat dank,

Niels Keeman
Kan iemand mij helpen, heb er al een dag niet door geslapen en ben contant ermee bezig |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 20:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik heb toch alle informatie gegeven die er te geven valt :/ Heeft niemand een oplossing voor mijn probleem, want ben nu maar op PC3 en PC4 wat aan het pielen, maar het werkt duidelijk niet.

Ik wordt er zo strontziek van, want ben er nu al 2 dagen door wakker, alleen omdat dat stomme netwerk niet wil werken. Ik geef niet op voordat het gefixed is. Val nu al bijna van mijn stoel om.

Waarom wil het nou nooit eens een keer gewoon normaal / fatsoenlijk werken :(

;(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog een link gevonden:

http://www.microsoft.com/...t/crawford_02april22.mspx

vanuit de search van GoT, ben alles afgegaan, maar geen succes |:( En mijn Engels is niet zo goed, dus van die site ken ik weinig begrijpen.

Kan iemand mij asjeblieft helpen hoe dit op te lossen, dus welke IP's en subnetmasks is moet gebruiken, want wordt echt hopeloos nu ;(

Zou super zijn !!! _/-\o_

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                       ISP
                        |                  DRAAD
                      MODEM
                        |                  DRAAD
                        AP
                    /   |   \              DRAADLOOS
                  /     |     \
                /       |       \
              PC1      PC2     PC3
                                 |         DRAAD
                                PC4

Als er informatie extra nodig is hoor ik het wel, dan post ik wel de huidige IP's en subnetmasks. Ik doe er alles voor om dit te laten werken. Heb al de hele tijd niet geslapen en kom er niet uit :(

Zie in veel topics over DHCP-instellingen praten. Is dit ook van toepassing bij mij :?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 01:25 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ok ik zal je wel uit de brand helpen ;)

pc 1 t/m 3 krijgen van de Accesspoint een ip adres met gateway en dns. Dat is als je dhcp aan hebt van je accesspoint.

Bovendien kan er ook nog een webkey aan staan in de accesspoint, die moet je dan ook natuurlijk invoeren in je wifi instellingen.

Ik ga er nu even vanuit dat je internet nog steeds werkt op pc 1 t/m 3.

Goed je hebt een netwerkkaart in pc3.

Stel daar eens een ip in:

Bijvoorbeeld: 192.168.1.1
met subnet 255.255.255.0, meer ben je niet nodig.

Op pc 4 stel je dan in:

Ip: 192.168.1.2
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1

Dns:

Hier moet je je dns instellen, die ook pc3 op je draadloze verbinding krijgt instellen.

Als windows xp home helemaal niet kan bridgen, of verbinding delen. Dan moet je gewoon even met winroute of sygate aan de gang, dat kan ook internet delen. Omdat je netwerk nu goed is ingesteld, moeten deze 2 programma's automatisch meteen goed draaien.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even de opstelling posten, dat maakt het voor iedereen die dit leest ook makkelijker:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/68G4JS1Q9XN9/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/MH3449F34BZ4/picserver.jpeg

De computers die zich in het draadloos netwerk bevinden (PC1, PC2 en PC3) bevatten alledrie de Linksys WMP11, draadloze adapter. Ter extra informatie :*)

Nu zou ik het allemaal graag geordend willen hebben dus dacht ik aan onderstaanden opstelling met de onderstaande IP's B) ...

Ip van buitenaf: 195.240.128.212
Ip Alcatel SpeedTouch 510 (ehternet): 10.0.0.138
Ip Linksys BEFW11S4: 192.168.1.1

PC1: 192.168.1.101
PC2: 192.168.1.102
PC3: 192.168.1.103
PC4: 192.168.1.104

Is het mogelijk om zo deze IP's toe te wijzen aan deze PC's :? en gaat zo het draadloze netwerk en het 'vaste' netwerk werken?

Ik wil dat PC4, via PC3 of PC2 verbinding maakt met het internet, zodat mensen van buitenaf ook op deze 'server' (PC4) terecht kunnen komen.

Mijn vraag is: Hoe stel ik dit alles in en is dit mogelijk om op deze manier te maken :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 18:44 ]

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:38
Als PC4 als default gateway 192.168.1.103 heeft (adres PC3 dus) en via de regkey hierboven op PC3 IP routing aanstaat dan zou het moeten werken.
deze key dus :
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters

Alleen snap ik niet waarom je zowel PC2 als PC3 met een UTP kabel aan PC knoopt ?

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

gaat dat windows bridging dat natuurlijk 'onwaarschijnlijke' routing probleempje oplossen?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 08:20

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Koop nou gewoon een extra WLAN kaartje voor je PC4, dan is je hele probleem opgelost. Als je niks van IP Ranges, Subnets, IP Routing, Bridging en APIPA (Automatic Private IP Assignemtns) weet en niet week welke adressen er in Public Ranges liggen, begin er dan effe niet aan en los het simpel op.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
Sleepie schreef op 21 juli 2004 @ 01:07:
Als PC4 als default gateway 192.168.1.103 heeft (adres PC3 dus) en via de regkey hierboven op PC3 IP routing aanstaat dan zou het moeten werken.
deze key dus :
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters

Alleen snap ik niet waarom je zowel PC2 als PC3 met een UTP kabel aan PC knoopt ?
Omdat PC4 als server gaat dienen. Vanaf PC3 en PC2 kan men dan muziek over het netwerk streamen. Via draadloze verbindingen gaat dit niet soepel :( Over het algemeen gaat het wel, maar soms blijft hij hangen en dat doet hij dan ongeveer een minuutje.

Ik draai bijvoorbeeld nu *.mp3's op PC3 vanaf PC2. Dus ik heb er wel ervaring mee. Maar wat ik bijvoorbeeld ook wil is DVD's streamen. Dit werkt echter helemaal niet via mijn draadloos netwerk.
DaRealRenzel schreef op 21 juli 2004 @ 01:22:
Koop nou gewoon een extra WLAN kaartje voor je PC4, dan is je hele probleem opgelost. Als je niks van IP Ranges, Subnets, IP Routing, Bridging en APIPA (Automatic Private IP Assignemtns) weet en niet week welke adressen er in Public Ranges liggen, begin er dan effe niet aan en los het simpel op.
Wat ik boven deze quote heb verteld is dus de reden waarom ik geen extra WLAN kaartje wil kopen. En anders had ik het allang gedaan. Maar de redenen waarvoor ik PC4 wil gaan gerbruiken, komen niet overeen met de capaciteiten van het draadloze netwerk. Een extra WLAN-kaartje is dus geen optie.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

ohja... wat ever je doet:

je kunt alle pcs dat 192.168.1.x subnet geven... maar dan moet je op PC3 _TWEE_ ip adressen instellen uit dat subnet (bijvoorbeeld: wlan: 192.168.1.103 / eth: 192.168.1.105), een netwerk brug maken over deze twee apparaten.

je stelt pc 4 dan in op 192.168.1.104 en een gateway naar 192.168.1.1

zou ik dit zo doen als een server? nee... bridging is trager dan routing. maar ik denk dat het nu te laat is om uit te leggen hoe je dit netjes laat routeren.

Verwijderd

Topicstarter
PC3

Dus eerst doe ik dit voor de draadloze verbinding (PC3):

*Start
*Uitvoeren
*ncpa.cpl

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/XW1Y5F68RLW0/picserver.jpeg

*vervolgens deze TCP/IP instellingen op PC3
* :? draadloze verbinding werkt nu niet, ik heb nu geen internetverbinding. Alleen als ik Automatisch een IP-adres laat toewijzen. Hij zet mijn IP terug van 192.168.1.103 naar 192.168.1.102. Ik merk tevens als ik de LAN-verbinding inschakel ik geen toegang meer tot internet heb. Hoe los ik dit op :?

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/R1YQ0S85D2L4/picserver.jpeg

*Start
*Uitvoeren
*cmd
*ipconfig

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/J35P3ZE94YE8/picserver.jpeg

*De gegevens nakijken voor de draadloze verbinding, en deze kloppen allemaal B)

daarna doe ik het volgende voor de 'draadverbinding' (PC3):

*Start
*Uitvoeren
*ncpa.cpl

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/XW1Y5F68RLW0/picserver.jpeg

*vervolgens deze TCP/IP instellingen op PC3

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/POW9KE02J2PX/picserver.jpeg

* :? kloppen deze gegevens :?

*Start
*Uitvoeren
*cmd
*ipconfig

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/1W2D25X0Q8XE/picserver.jpeg

* :? De gegevens nakijken voor de 'draadverbinding', en deze kloppen allemaal toch :?

PC4

als laatste doe ik het volgende voor de 'draadverbinding' (PC4):

*Start
*Uitvoeren
*ncpa.cpl

*vervolgens deze TCP/IP instellingen op PC4

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/02CR0196R58P/picserver.jpeg

* :? kloppen deze gegevens :?

*Start
*Uitvoeren
*cmd
*ipconfig

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/Z6Z2ONG2IDYI/picserver.jpeg

* :? De gegevens nakijken voor de 'draadverbinding', en deze kloppen allemaal toch :?

Het 'draadnetwerk' / LAN werkt ! Alleen Internet op PC3 niet, ook niet na het juist instellen van de LAN-gegevens.

Wat doe ik nu nog verkeerd :?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Je hebt geen verbinding met internet via de draadloze, omdat je ook een gateway hebt ingesteld op de lan verbinding..

Haal deze weg, bridge de verbinding of doe het met router software :

PC4 stel je dan als zo in tcp / ip:

IP: 192.168.1.105

gateway: 192.168.1.104
dns: 192.168.1.1

Stel op de draadloze verbinding op je pc ook even dns in: 192.168.1.1

Dit heb ik ook zo uitgelegd in mijn vorige post ;)

Snap je het niet? , documenteer je zelf gewoon even erop en dan kom je er vast wel uit!

[ Voor 3% gewijzigd door tweakduke op 21-07-2004 03:22 ]

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vervolgens ISC aangezet op de draadloze verbinding op PC3 (Windows Xp Home)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/3KS388G578W2/picserver.jpeg

Vervolgens kreeg ik deze melding en heb ik op JA geklikt.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/DU76S8V2Q3CF/picserver.jpeg

Ten slotte kan ik van PC3 niet connecten naar PC4 en visa versa :( Het LAN-netwerk is dus

weer naar de soep. Deze melding kreeg ik:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/254WRFT9AGC2/picserver.jpeg

Ik kan nu overigens wel gewoon op Internet en beide verbindingen draaien (WLAN en LAN) :Y)

Toen heb ik tussen beide verbindingen een bridge / verbindingsbrug gemaakt, zoals

hieronder te zien is.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/9X64SX747609/picserver.jpeg

Vervolgens krijg ik deze waarschuwing:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/01221189A127/picserver.jpeg

Dus ik weer ICS (internet connection sharing) uitgezet op de draadloze verbinden :/ en

Internet werkt nog steeds op PC3 _/-\o_ én tot mijn grote verbazing de LAN ook :9 !!!

Ik dus een netwerkbrug gemaakt, wat overigens er lan duurd, maar daarna knalt elke keer mijn

draadloze verbinding weg en is mijn LAN ook weer verpruts :(

Moet ik ook speciale instellinge opgeven voor deze netwerkbrug / bridge ? Bepaalde TCP/IP-instellingen of dergelijken?

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/7S2640B3FPC8/picserver.jpeg

:? Iemand een idee wat ik verkeerd doe :?

Verwijderd

Topicstarter
tweakduke schreef op 21 juli 2004 @ 03:20:
Je hebt geen verbinding met internet via de draadloze, omdat je ook een gateway hebt ingesteld op de lan verbinding..

Haal deze weg, bridge de verbinding of doe het met router software :

PC4 stel je dan als zo in tcp / ip:

IP: 192.168.1.105

gateway: 192.168.1.104
dns: 192.168.1.1

Stel op de draadloze verbinding op je pc ook even dns in: 192.168.1.1

Dit heb ik ook zo uitgelegd in mijn vorige post ;)

Snap je het niet? , documenteer je zelf gewoon even erop en dan kom je er vast wel uit!
Hieronder staat een screenshot hoe ik de LAN-verbinding op PC4 nu heb ingesteld.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/G275FKRKVFQ3/picserver.jpeg

Overigens moet ik de LAN uitzetten om weer internetverbinding te krijgen, want heb geen ICS mer aanstaan.

hieronder staan de instellingen van de draadloze verbinding op PC3:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/YFS91677EC1Q/picserver.jpeg

Daarna werkt Internet nog steeds. Dus na het toekennen van een DNS-server B)

Als ik de LAN-verbinding op PC3 inschakel tensame met de Draadloze verbinding, werkt Internet niet meer :( Hieronder staan de LAN-instellingen van PC3:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/75VKT7GB0M85/picserver.jpeg

Wederom: Wat doe ik vekeerd? |:(

edit:
netwerkbrug verwijderd

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm het is me nog steeds niet gelukt en ben nu alweer een dag wakker 8)7

Ik denk dat ik duidelijk genoeg heb beschreven wat ik allemaal heb gedaan. En wat mijn instellingen zijn B)

Iemand een idee wat ik verkeerd doe :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil nu even vlug een LAN maken tussen PC3 en PC2
edit:
Dit wordt later weer veranderd, want ik moet even vlug wat grote bestanden overzetten

PC2 (LAN)
IP-adres: 192.168.1.103
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaart gateway: 192.168.1.1

Voorkeurs-DNS-server: 192.168.1.1

PC3 (LAN)
IP-adres: 192.168.1.105

Dit krijg ik als ik ipconfig in DOS intoets:
Ethernet-adapter LAN-verbinding 3:

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Er wordt gezegd dat één ven de netwerkkabels niet is aangesloten, maar ze zitten er beide in 8)7

Hieronder nog even een plaatje voor de opstellinge, om het extra duidelijk te maken B)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/68G4JS1Q9XN9/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/MH3449F34BZ4/picserver.jpeg

En zo zou ik het graag willen, op deze bovenstaande opstelling. Zelf getekent nogwel ;) En kan ik het zo dan het beste instellen :?

Ip van buitenaf: 195.240.128.212
Ip Alcatel SpeedTouch 510 (ehternet): 10.0.0.138
Ip Linksys BEFW11S4: 192.168.1.1

PC1(WLAN): 192.168.1.101
PC2(WLAN): 192.168.1.102
PC2(LAN): 192.168.1.103
PC3(WLAN): 192.168.1.104
PC3(LAN): 192.168.1.105
PC4(LAN1): 192.168.1.106 1ste netwerkkaat
PC4(LAN2): 192.168.1.107 2de netwerkkaart

Dan moet ik de computers de volgende TCP/IP instellingen geven:

PC1(WLAN)
IP-adres: 192.168.1.101

PC2(WLAN)
IP-adres: 192.168.1.102

PC2(LAN)
IP-adres: 192.168.1.103

PC3(WLAN)
IP-adres: 192.168.1.104

[/u]

PC3(LAN)
IP-adres: 192.168.1.105

[/u]

PC4(LAN1)
IP-adres: 192.168.1.106

[/u]

PC4(LAN2)
IP-adres: 192.168.1.107

[/u]

Kan iemand mij uitleggen hoe ik alles moet instellen. Te beginnen bij:
:? :LAN van PC2 naar PC3 :?

Uiteindelijk wil ik dit gaan doen:
:? Stap 1 :?:LAN van PC2 naar PC4
:? Stap 2 :?:LAN van PC3 naar PC4
:? Stap 3 :?:Internettoegang van PC4 via PC3
:? Stap 4 :?:WLAN tussen PC1, PC2 en PC3

Nu heb ik het toch wel goed uitgelegd lijkt mij :X

PC1: Linksys WMPC11 (WLAN)

PC2: Linksys WMPC11 (WLAN)
PC2: VIA Compatable Fast Ethernet Adapter, onboard (LAN)

PC3: Linksys WMPC11 (WLAN)
PC3: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC (LAN)

PC4: nog te kopen
PC4: nog te kopen
(Als test pc heb ik hier een Dell staan met een onboard netwerkkaart)

Zo nu weten jullie Écht alles!!! >:) Als dit niet het geval is hoor ik het wel ! Met genoegen O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
met deze link krijg ik het ook niet gefixed en de search bied mij weinig oplossing. Net zoals www.google.nl :(

Niemand :? heb alle informatie gegeven die er nodig is toch :/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles nu op automatisch zoeken gezet, IP en DNS, voor deze verbindingen:

LAN PC2
WLAN PC2

LAN PC3
WLAN PC3

Maar alleen WLAN doet het en niet de LAN tussen beide PC's. Iemand een idee waaraan dit kan liggen?

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/MU5JB6TT58TB/picserver.jpeg
hier ff een plaatje van wanneer ik ipconfig doe in DOS. Hetzelfde resultaat bij beide computers :/ Alleen Ip PC2 is 192.168.1.101

Er wordt overigens weinig op dit topic gereageerd. Geef ik te weinig informatie of is het toch gewoon een te moeilijk probleem :X

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 21:10 ]

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

gebruik je een crosscable tussen die twee computers?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 20:50:
Er wordt overigens weinig op dit topic gereageerd. Geef ik te weinig informatie of is het toch gewoon een te moeilijk probleem :X
Je geeft teveel info nu, mij is nu compleet onduidelijk wat je wilt, je plaatst bericht na bericht, telkens weer extra dingen of andere dingen. Het geheel wordt compleet onduidelijk.

Daarbij heb je ook geen geduld omdat je constant je eigen topic omhoog kickt.

Ok, ik heb de hele thread doorgelezen.
- Zet op pc3 internetsharing aan en bridging uit.
- zet op pc2 en pc4 op de bekabelde netwerkkaart het ip adres op automatisch verkrijgen.

Als het goed is, krijg je hierdoor 2 netwerken. 1 met de ip range 192.168.1.x en 192.168.0.x. De laatste is het bekabelde netwerk en pc3 zal hiervoor de ip adressen uitgeven omdat hij internetsharing aan heeft staan.

[ Voor 29% gewijzigd door Rob op 21-07-2004 23:41 ]

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 14:20
DaRealRenzel schreef op 21 juli 2004 @ 01:22:
ik zat in de zelfde situatie en heb nu een kaartje erbij gekocht. maar nu kan ik tussen de computer die draadloos zijn geen contact krijgen. wel kunnen ze allebij op internet en op pcs in het vaste netwerk. hoe kan ik nu contact krijgen tussen men 2 draadlose pcs

https://f1nerd.nl

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers ik zal het nu nog een keer duidelijk uitleggen en dan álles in 1 post B)

Op onderstaande plaatjes (die ik zelf getekend heb) zie je de indeling van ons huis op de begane grond en de eerste verdieping.

Nu ziet U dat we 4 computers tot onze beschikking hebben. Ik heb die aangeduid met de naam PC1, PC2, PC2 en PC4.

Omschrijving Computers:

PC1: Dit is de computer van mijn ouders.
PC2: Dit is de computer van mijn jongere broertje (16 jaar).
PC3: Dit is mijn computer.
PC4: Dit wordt de server die in verbinding (LAN) komt te staan met PC2 en PC3. Deze gaat dienen als opslagmedium voor PC2 en PC3. Een FTP zegmaar :9

Ik heb express gekozen om tussen PC2/PC3 en PC4 een LAN te leggen. Een verbinding dus met draad. Ik hiervoor gekozen omdat op PC4, die dus als (ftp)server gaat dienen, alle muziek, dvd’s, etc. op staan. Draadloos (WLAN) muziek streamen gaat nog wel, maar als ik DVD’s wil gaan streamen is de draadloze verbinding (WLAN) te langzaam. Daarom heb ik voor een verbinding met draad gekozen (LAN).
code:
1
PC2-----------------------PC4-----------------------PC3

Omdat mijn broertje en ik deze muziek luisteren wil ik onze beiden computers (PC2 en PC3) verbinden met de server (PC4)

Tevens kunt U op het plaatje zien dat internet (ADSL Tiscali Light) via de modem (Thomson SpeedTouch 510 Ethernet) en daarna de Router/AccesPoint (Linksys BEFWS4) binnen komt.

Vervolgens wordt het Internet verdeeld over drie computers (PC1, PC2, PC3) die allemaal een WLAN-ontvanger/adapter bevatten (Linksys WMP11). Alleen wil ik dat PC4 ook toegang tot internet krijg. De rede hiervoor is dat als ik of mijn broertje op school zit, dat we dan op de server (PC4) kunnen inloggen en bijvoorbeeld onze Word-bestanden eraf kunnen halen.

Ik wil dit graag zo maken dat de server (PC4) via mijn pc (PC3) verbinding kan maken met het Internet. Dat betekent dus dat de server (PC4) twee netwerkkaarten (LAN) moet hebben. Ik noem deze netwerkkaart 1 en netwerkkaart 2.

Het leek mij overigens meteen handig om de computers automatisch Ip’s toe te wijzen :) Echter weet ik niet precies hoe ik dit moet doen en wat het verstandigste is. Hier wil ik jullie graag om advies vragen.
edit:

Ik wil dit graag zodat ik in een later stadium op de router/accespoint (Linksys BEFWS4) instellingen kan veranderen zodat het netwerk goed beveiligd wordt. Maar dan moet natuurlijk wel eerst het netwerk functioneren :+

Ik zal eerst even de Ip’s geven die van belang (kunnen) zijn.
code:
1
2
3
Ip van buitenaf : 195.240.128.212 
Ip modem : 10.0.0.138
Ip router / acces point : 192.168.1.1

edit:

Tevens staat WLAN, voor het draadloze netwerk en LAN, voor het dradennetwerk dmv. een UTP kabel.

Ik dacht aan de volgende TCP/IP instellingen voor de volgende computers op het draadloze netwerk (WLAN) :

PC1(WLAN)
code:
1
2
3
4
5
Ip-adres : 192.168.1.101
Subnetmasker : 255.255.255.0
Standaard gateway : 192.168.1.1

Voorkeurs DNS-server : 192.168.1.1

PC2(WLAN)
code:
1
2
3
4
5
Ip-adres : 192.168.1.102

PC3(WLAN)
code:
1
2
3
4
5
Ip-adres : 192.168.1.103

En ik dacht aan de volgende TCP/IP instellingen voor de volgende computers op het draden-netwerk (LAN) :

PC2(LAN)
code:
1
2
3
4
5
Ip-adres : ?
Subnetmasker : ?
Standaard gateway : ?

Voorkeurs DNS-server : ?

PC3(LAN)
code:
1
2
3
4
5

PC4 netwerkkaart 1(LAN)
code:
1
2
3
4
5

PC4 netwerkkaart 2(LAN)
code:
1
2
3
4
5

Ik weet niet goed welke Ip’s ik voor de LAN moet nemen. Het zou fijn zijn als ik gewoon door kon gaan, dus 192.168.1.x en dan steeds een cijfer hoger. Dus 192.168.1.104 en daarna 192.168.1.105. Maar in een eerder post stond dat ik voor de LAN het beste een ip range kon nemen van 192.168.0.x moest gaan. Daarom heb ik voor de zekerheid maar vraagtekens neergezet, zodat er geen vergissingen komen en rare ideeën. Het zou fijn zijn als iemand die veel verstand heeft van netwerken deze kon invullen O-) of advies geven.

Dit is dus eigenlijk mijn situatie en mijn probleem is dat het allemaal niet vlekkeloos wil werken. De ene keer doet de LAN het en de andere keer alleen de WLAN, maar niet allebei tegelijk. Dat is zo frustrerend en ik doe mijn best om zoveel mogelijk informatie als ik kan te geven. Bijvoorbeeld met screenshots en dergelijken. Ik heb er zelfs een tekening voor gemaakt én ingescand 8)7 Misschien dat ik daarom zo vaak kick, maar ik wordt er gewoon een beetje moedeloos van, mensen. Elke avond tot 5 uur doorwerken eraan, en maar blijven pielen, maar het wil gewoon niet werken. Dat is gewoon zeer frustrerend :(

Maar ik denk dat ik nou mijn situatie goed heb uitgelegd en mijn wensen en problemen. Als er nog verdere opmerkingen zijn of vragen beantwoord ik ze graag. Meld het me maar als ik iets over het hoofd heb gezien ofzo :X Want ik probeer de juiste informatie aan jullie te geven, zodat het probleem goed overzichtelijk wordt O-) zodat we het probleem nu kunnen gaan oplossen. Ik zou het zeer fijn vinden, want zie het niet meer zitten ;(

• Rob
  • Niet online

Rob

Heb je gedaan wat ik zei?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 20:50:
Even voor de goede orde; als jij de laatste poster bent in een topic is het niet de bedoeling dat je binnen 24 uur wéér post voor meer aandacht. Gebruik daarvoor ajb de editknop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu even alles instellen en op de volgende manier :B (Ik moet dat overigens wel vandaag fixen, want we gaan donderdag op vakantie, en dan ken ik ff Cd's branden:

PC1(WLAN)
code:
1
2
3
4
5
Ip-adres : 192.168.1.101
Subnetmasker : 255.255.255.0
Standaard gateway : 192.168.1.1

Voorkeurs DNS-server : 192.168.1.1

PC2(WLAN)
code:
1
2
3
4
5
Ip-adres : 192.168.1.102

PC3(WLAN)
code:
1
2
3
4
5
Ip-adres : 192.168.1.103

En ik dacht aan de volgende TCP/IP instellingen voor de volgende computers op het draden-netwerk (LAN) :

PC2(LAN)
code:
1
2
3
4
5
Ip-adres : automatisch
Subnetmasker : 
Standaard gateway : 

Voorkeurs DNS-server : automatisch

PC3(LAN)
code:
1
2
3
4
5
Subnetmasker : 
Standaard gateway :

PC4 netwerkkaart 1(LAN)
code:
1
2
3
4
5
Subnetmasker : 
Standaard gateway : 

PC4 netwerkkaart 2(LAN)
code:
1
2
3
4
5
Subnetmasker : 
Standaard gateway : 

Zal het wel melden als het niet werkt, maar aan de replys te zien, moet het zo gaan werken of niet kerels O-)

• Rob
  • Niet online

Rob

Probeer ook even wat ik zei

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
Als je ook even laat weten of de suggestie van -Rob- werkt of niet, zou dat meteen eea duidelijk maken. Want zoals hij al zei, op dit moment oogt je verhaal een beetje warrig. Het is misschien gewoon beter om voor je bedrade netwerk een aparte range te gebruiken, dus ik ben benieuwd of Rob's suggestie werkt of niet.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Verwijderd

Topicstarter
-Rob- schreef op 21 juli 2004 @ 23:27:
[...]

Je geeft teveel info nu, mij is nu compleet onduidelijk wat je wilt, je plaatst bericht na bericht, telkens weer extra dingen of andere dingen. Het geheel wordt compleet onduidelijk.

Daarbij heb je ook geen geduld omdat je constant je eigen topic omhoog kickt.

Ok, ik heb de hele thread doorgelezen.
- Zet op pc3 internetsharing aan en bridging uit.
- zet op pc2 en pc4 op de bekabelde netwerkkaart het ip adres op automatisch verkrijgen.

Als het goed is, krijg je hierdoor 2 netwerken. 1 met de ip range 192.168.1.x en 192.168.0.x. De laatste is het bekabelde netwerk en pc3 zal hiervoor de ip adressen uitgeven omdat hij internetsharing aan heeft staan.
Ik ga het eerst even anders maken, want de server heb ik nog niet. Moet eerst even een nieuwe Pc kopen voor mijn broertje.

Ik wil nu alleen een LAN leggen tussen PC2 (broertjes Pc, waar alle muziek op staat) met PC3 (mijn pc, waar de brander op zit). We gaan namelijk op vakantie donderdag en wil wel nieuwe muziek meenemen. Dus dan laten we het andere probleem voor na de vakantie.

Zal even de stappen opnoemen die ik net heb gedaan B) :

Stap 1: De Linksys BEFWS4 (AccesPoint / Router) gereset, zodat alle fabriekinstellingen gebruikt worden.

Stap 2: op PC1 (moeders Pc) het volgende ingesteld...

Beschrijving van de computer: Pc Sylvia Groenen
volledige computernaam: WLAN1
Werkgroep: WLAN
code:
1
2
3
4
5
Ip-adres : 192.168.1.101

Stap 3: op PC2 (broertjes Pc) het volgende ingesteld...

Beschrijving van de computer: Pc Dirk Aarts
volledige computernaam: WLAN2
code:
1
2
3
4
5
Ip-adres : 192.168.1.102

Stap 4: op PC3 (mijn Pc) het volgende ingesteld...

Beschrijving van de computer: Pc Niels Keeman
volledige computernaam: WLAN3
code:
1
2
3
4
5
Ip-adres : 192.168.1.103

Het WLAN werkt nu _/-\o_ alleen weet ik niet hoe ik een LAN maak tussen PC2 en PC3, zonder internetsharing of nix. Dat testen we wel nadat LAN werkt. Dat heeft nu prioriteit nummer 1 !

Het volgende heb ik gedaan voor LAN tussen PC2 en PC3:

Stap 1: op PC2 (broertjes Pc) het volgende ingesteld...

Beschrijving van de computer: Pc Dirk Aarts
volledige computernaam: WLAN2
Werkgroep: LAN
code:
1
2
3
4
5
Subnetmasker :
Standaard gateway :

Voorkeurs DNS-server :automatisch

Stap 2: op PC3 (mijn Pc) het volgende ingesteld...

Beschrijving van de computer: Pc Niels Keeman
volledige computernaam: WLAN3
Werkgroep: LAN
code:
1
2
3
4
5
Subnetmasker : 
Standaard gateway :

Daarna ga ik een netwerk instellen. Zie onderstaande screenshots ;)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/MX42N0ZB992L/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/AWGT7HFK25C0/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/43QAHB6196QH/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/U7YA16D02931/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/N894C0OJB726/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/LY30922GK43X/picserver.jpeg

Alleen zoals je ziet, krijg ik telkens een netwerkbrug en dit wil ik helemaal niet :( Dus heb ik beide verbindingen op beide Pc's (PC2 en PC3) uit de netwerkbrug gehaald en deze brug verwijderd.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/71245NA462O1/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/P927C11L89EX/picserver.jpeg

Maar zoals je kan zien kan ik geen internetsharing aanzetten, maar dat is nu ook niet meer zo van belang, want op PC2 en PC3 zit WLAN en LAN.

Wat ik nu wil is een LAN verbinding tussen PC2 en PC3

Hoe maak ik dit :? Want krijg het gewoon niet aan de gang |:(

edit:
omdat dit een geheel ander probleem is en helemaal onoverzichtelijk is geworden :X open ik voor dit probleem een nieuw topic met een goede duidelijke openingspost, hoop ik |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 20:35 ]

• VisionMaster
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

Als je naast je kleine tekening een verhaal van 5 zinnen maakt wat je nu in hemelsnaam wilt bereiken zonder zelf veel _verwarrende_ informatie, achtergrond info. slechte probeersels en dat soort meuk had gezet, dan was je probleem een bladzijde terug opgelost.

Een volledige beschrijving van jou situatie betekent *niet* dat je een *nog* langere post moet neer zetten.

Trouwens ... je heb naar pc3 en pc4 een draadloze verbinding opgezet (een tijd terug in de posts... ik ben gestopt met lezen...) en je vertelde dat je van pc4 een server wilt maken om te streamen. Vervolgens zei je dat je dat zo doet, omdat het via de Wifi niet goed loopt. Daar moest ik even glimlachen, omdat je hele netwerk naar pc3 en pc4 over 1 Wifi connectie gebundeld zit.

ps: de helft van al je plaatjes zijn nutteloos en triviaal voor veel Tweakers in hun hoofd gegriffeld (en voor sommigen zelfs multi-version en multi-platform, wat betreft de config schermpjes voor je netwerk adapter(s)).

[ Voor 13% gewijzigd door VisionMaster op 27-07-2004 14:50 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
Neej wil nu alleen een netwerk maken met draad tussen PC2 en PC 3, omdat ik morgen op vakantie ga. Weet alleen niet hoe ik dat maak.

Maar had met Koen van de ICT gepraat op mijn werk, en die had het over verschillende kabels :/ Ik meende dat dit ook in de oude FAQ stond, over traight en cross, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Zou het daaraan kunnen liggen :? of is dit tegenwoordig niet meer zo

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 21:46:
Neej wil nu alleen een netwerk maken met draad tussen PC2 en PC 3, omdat ik morgen op vakantie ga. Weet alleen niet hoe ik dat maak.

Maar had met Koen van de ICT gepraat op mijn werk, en die had het over verschillende kabels :/ Ik meende dat dit ook in de oude FAQ stond, over traight en cross, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Zou het daaraan kunnen liggen :? of is dit tegenwoordig niet meer zo
Daar zou het aan kunnen liggen ja .. ;)

Verwijderd

Zet op de PC met de WLAN en de UTP LAN kaart Windows XP Pro. Schakel de bridge functie aan en klaar ben je.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry jongens :+ :+ :+ had een straight kabel gebruikt. Heb nu een cross, en dat werkt.

Alleen werkt draadloze verbinding en de LAN niet tegelijk, dan moet ik er telkens één uitschakelen.

Hoe los ik dat op, want met bridging knalt elke keer meer draadloze verbinding eruit. Doet hij het een minuutje wel en dan weer niet, dan weer wel.

Iemand een idee hoe ik dit op los :?

• VisionMaster
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 23:16:
Sorry jongens :+ :+ :+ had een straight kabel gebruikt. Heb nu een cross, en dat werkt.

Alleen werkt draadloze verbinding en de LAN niet tegelijk, dan moet ik er telkens één uitschakelen.

Hoe los ik dat op, want met bridging knalt elke keer meer draadloze verbinding eruit. Doet hij het een minuutje wel en dan weer niet, dan weer wel.

Iemand een idee hoe ik dit op los :?
Ja,
begin een nieuw topic ... O-)

I've visited the Mothership @ Cupertino

Pagina: 1