Ik heb een tabel in een MySQL database; deze tabel bevat data over menu items. De tabel bevat een field met de naam parentID. Dit veld bevat optioneel een ID-int., dit is het ID van een andere row uit dezelfde(!) tabel.
De tabel;
Kwestie;
Ik wil de tabel weergeven op een (php) pagina.
Echter, ik wil in plaats van het parentID de naam weergeven van de gekoppelde row (naam = field treeName.
Als het een koppeling was met een andere tabel was het geen probleem, dit doe ik namelijk ook al met het accountID (zie query).
Het is mij totaal onduidelijk hoe ik dit moet oplossen, mijn query tot nu toe volgt hieronder.
Weet iemand of hetgeen ik wil een naam heeft en waar ik zou kunnen vinden hoe ik dit op moet lossen? Ik zou het namelijk zelf niet weten; is de conclusie na enig zoekwerk.
De tabel;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| CREATE TABLE `bo_tree` (
`treeID` int(11) NOT NULL auto_increment,
`treeName` varchar(255) NOT NULL default '',
`parentID` int(5) NOT NULL default '0',
`accountID` int(5) NOT NULL default '0',
`permissionSet` set('administrator','servicemanager','contentmanager')
NOT NULL default '',
`catID` int(5) NOT NULL default '0',
`url` varchar(255) NOT NULL default '',
KEY `treeID` (`treeID`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=7 ; |
Kwestie;
Ik wil de tabel weergeven op een (php) pagina.
Echter, ik wil in plaats van het parentID de naam weergeven van de gekoppelde row (naam = field treeName.
Als het een koppeling was met een andere tabel was het geen probleem, dit doe ik namelijk ook al met het accountID (zie query).
Het is mij totaal onduidelijk hoe ik dit moet oplossen, mijn query tot nu toe volgt hieronder.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| $bQuery = " SELECT t1.treeID, t1.treeName, t1.parentID, t1.permissionSet, t1.url, t2.accountName FROM bo_tree AS t1, bo_accounts AS t2 WHERE t1.accountID = t2.accountID ORDER BY t1.accountID ASC, t2.accountName ASC "; |
Weet iemand of hetgeen ik wil een naam heeft en waar ik zou kunnen vinden hoe ik dit op moet lossen? Ik zou het namelijk zelf niet weten; is de conclusie na enig zoekwerk.