Speedtouch Forwarding probleem..

Pagina: 1
Acties:

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-05 17:25
Het volgende probleem doet zich voor:

Heb sinds 1 maand Wanadoo adsl, met een speedtouch 510 modem, geen netwerk of router.

Als ik nu ipconfig typ in het cmd, dan krijg ik als ip adres: 10.0.0.150. Ik wil dit graag veranderen zodat hier mijn wanadoo ip adres komt te staan 83.114.*

Ik weet dat ik de modem instellingen moet veranderen, maar heb al van alles geprobeerd, maar weet niet precies wat ik moet veranderen om dit voor elkaar te krijgen. Mijn modem is te bereiken via 10.0.0.38, maar welke instellingen ik moet wijzigen weet ik dus niet, heb al veel forums doorlopen maar kan de oplossing niet vinden.

Kan iemand mij helpen met dit probleempje.

Verwijderd

Met de zogenaamde SIP spoof truuk kan dit.
Als je even dit draadje leest: [rml][ ADSL/Alcatel] SIP Spoof, gebruikt de tweaker het?[/rml] dan kom je er vast wel uit denk ik.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. de SIP spoof is voor zover ik weet voor de oude Speedtouch home, hij heeft een 510 Sorry, zie net dat dit toch ook voor de 510 geld, ik dacht dat Bridgemode daarvoor voldoende was :
?
Deze kun je met een .INI file van www.speedtouchsupport.nl gewoon in brdigemode zetten, en klaar ben je.

[ Voor 22% gewijzigd door Koffie op 19-07-2004 09:44 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

• drpeer_holland
Je bedoelt dit configuratie programma?

Configuratie programma voor Speedtouch 510 serie met firmware:
4.0.X geleverd tot ongeveer 1 december 2003
U kunt uw firmware versie controleren door dit programma te downloaden en het op te starten.
Als het programma de modem heeft gevonden staat er in het scherm Versie: 4.X.X.X

Verwijderd

Met dat configuratie programma kun je de juiste ini file uploaden naar je modem.
@Koffie: Volgens mij werkt de bridge mode alleen maar als je gebruik maakt van het BBNED/Versatel netwerk. Aangezien de TS internet via Wanadoo maakt hij gebruik van het KPN netwerk neem ik aan?!
zie ook: http://www.speedtouch.nl/510.html

• drpeer_holland
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 10:01:
Met dat configuratie programma kun je de juiste ini file uploaden naar je modem.
@Koffie: Volgens mij werkt de bridge mode alleen maar als je gebruik maakt van het BBNED/Versatel netwerk. Aangezien de TS internet via Wanadoo maakt hij gebruik van het KPN netwerk neem ik aan?!
Waar kan ik de goede ini file vinden? kan hem niet vinden op www.speedtouchsupport.nl

• drpeer_holland
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 10:01:
Yep ik maak gebruik van het kpn netwerk..iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?? kom er nog steeds niet uit..

Verwijderd

http://www.jelmerbarhorst.com/mxstream.php Hier staat stap voor stap beschreven hoe je het modem kunt tweaken. Succes!

Verwijderd

als het goed is zat er een cd bij je adsl modem, daar staat een dhcp spoof ini confje op, zit gewoon in de wizard...

Verwijderd

Het kan nog makkelijker:

Ga naar deze (http://www.speedtouch.nl/drivers.html) pagina en scroll naar benden naar de Speedtouch 510 en 510i sectie.

Kijk in je speedtouch welke firmware er momenteel op staat (kun je zien op de hoofdpagina).
Download dat op de speedtouch site de config tool voor de bijbehoorende firmware.
Start deze en kies bij de config file voor expert en dan staat daar DHCP spoof bij.

• drpeer_holland
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 14:43:
Het kan nog makkelijker:

Ga naar deze (http://www.speedtouch.nl/drivers.html) pagina en scroll naar benden naar de Speedtouch 510 en 510i sectie.

Kijk in je speedtouch welke firmware er momenteel op staat (kun je zien op de hoofdpagina).
Download dat op de speedtouch site de config tool voor de bijbehoorende firmware.
Start deze en kies bij de config file voor expert en dan staat daar DHCP spoof bij.
Bedankt zal dit straks eens proberen als ik thuis ben.

• drpeer_holland
Helaas dit lukt ook niet, als ik de config uitvoer en dan spoofing instel, dan doet internet het niet meer, en is 1 van de drie lampjes aan het knipperen...

• elmer25
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12-2021

elmer25

ooit was ik 25

drpeer_holland schreef op 19 juli 2004 @ 08:58:
Als ik nu ipconfig typ in het cmd, dan krijg ik als ip adres: 10.0.0.150. Ik wil dit graag veranderen zodat hier mijn wanadoo ip adres komt te staan 83.114.*
Maar waarom? Ale je je PC als server op internet wilt hebben zijn er andere oplossingen. Je moet dan in de NATP instellingen van je SpeedTouch zijn...

[ Voor 50% gewijzigd door elmer25 op 21-07-2004 08:10 . Reden: oops ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:33

ralpje

Deugpopje

Dan heb je je gebruikersnaam of je wachtwoord verkeerd ingevoerd. Ik neem aan dat het dan het @ teken is wat knippert.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• drpeer_holland
ralpje schreef op 21 juli 2004 @ 08:09:
Dan heb je je gebruikersnaam of je wachtwoord verkeerd ingevoerd. Ik neem aan dat het dan het @ teken is wat knippert.
Daar heb ik nog niet over nagedacht,zal eens proberen vanavond als ik thuis kom..het @ teken knippert inderdaad..

• drpeer_holland
Mooi zeg, bedankt voor jullie hulp het werkt nu perfect, dus op deze thread kan een slotje :D
Pagina: 1