Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[hi prepaid] GPRS mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:50
Ik heb sinds vorige week een nieuwe Nokia 6610i gekocht. Op deze telefoon zit GPRS. Nu wil ik dit graag eens gebruiken, beetje spelen enzo, nu is alleen het probleem dat dit niet werkt... Ik heb diverse instellingen gedaan, van nokia.com op laten sturen via zo'n wizzard en handmatig instellingen gedaan van kpn.com. In een ander topic staat deze reaktie: Verwijderd in "prepaid unlocked niet alle telefoonfunct..."

Weet iemand of dat dit nu inmiddels wel kan? Mailen met hi helpdesk werkt niet echt (wacht al een week op antwoord) en zoeken op die site is ronduit waardeloos... wat een flutsite zeg :|

Als ik met de instellingen van KPN mobile probeer te verbinden krijg ik de melding "meld aan voor GPRS" , als ik die van hi neem krijg ik na een tijd wachten "time-out, probeer opnieuw". Als ik die eerste moet geloven kan het dus wel? Ik heb ergens op die site gevonden dat je eerst naar 313 moest bellen om i-mode (i-mode ging over gprs las ik?) te activeren en vervolgens een smsje met toesteltype sturen naar 667. Gedaan maar nooit reaktie op gehad.

Ik zit er evt aan te denken om over te stappen naar een hi abonnement, weet iemand of het hierbij wel kan, er is weinig duidelijkheid te vinden op de hi site... Overal reclame over i-mode, dat heb ik niet. Abonnement zal zowiezo wel goedkoper zijn want las dat 1 mb i-mode tegoed 25 euro kostte :X

Vriend van me heeft telfort abonnement en probeert mij hier nu ook op te krijgen :) Hij betaald maar 1,50 per mb. Nu heb ik geen ervaring met telfort, ben altijd goed te spreken geweest over mn huidige hi prepaid, dus mn voorkeur gaat uit naar KPN.

Wie kan mij hiermee verder helpen?

Whoop!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hi prepaid kan geen GPRS een hi abbo wel voor zover ik weet.
En de kpn wil het ook niet gaan aanbieden voor prepaid omdat ze "i-mode" hebben. Wat natuurlijk ook soort GPRS is maar niet compatible met alle toestellen.

Ik ben zelf met mijn Nokia 3510i Hi Prepaid overgestapt naar een gratis Orange 20 abbo en hier kan ik vrolijk mee GPRSen :)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:19

Sponge

Serious Game Developer

Mja, rebr (ben naam even kwijt) die had het voor elkaar. Ik kan zijn mail eventueel wel doorsturen. Zelf is het mij niet gelukt, helaas (met m'n Samsung X450), heb er uren mee geklooit.

Overigens ook inderdaad, 313 gebeld, imode geavtiveerd, en ik heb ook een sms gekregen (Dat de mobiel aan/uit moest) maar krijg gewoon een fout als ik probeer te verbinden.

edit: overigens is het 'vast niet' toeval dat die zonnesteek weken voornamelijk voor de I-Mode telefoons opgaan...

[ Voor 15% gewijzigd door Sponge op 19-07-2004 23:12 ]

• marccom
De klantenservice leeft op (zooowheeee :( moet dat nou een week duren!)
Beste Marc,

Van onze technische afdeling ontvingen we het volgende antwoord op je e-mail.

De Nokia 6610i is geen i-mode Browser Compatible toestel. Wij kunnen daarom niet garanderen dat dit werkt. Ook al heb je je wel aan kunnen melden voor i-mode, als het opeens niet meer werkt dien je zelf de instellingen na te lopen en recht te zetten. Wij kunnen je hierbij dus niet van dienst zijn.

Hi PrePay ondersteunt alleen i-mode via GPRS, maar niet GPRS zelf. Hi PrePay ondersteunt verder alleen MMS via i-mode PrePay.

Is je vraag hiermee niet beantwoord? Kijk voor meer vragen en antwoorden op de Hot issues pagina van de Hi site. Je kunt ook bellen met 0800 - 0507 (abonnementen) of Klantenservice PrePay 0900 - 200 5 200.

We vertrouwen erop dat we je hiermee voldoende hebben geholpen.

Met vriendelijke groet,

Suzanne Vruggink
Klantenservice Hi
En dan ook zo'n lekker antwoord waar ik veel mee kan, ik had gevraagd om juiste instellingen, hier meld ze dat ik ze na moet lopen :?

Mja, dit gaat dus niet werken.... Is dit nou met een Hi 15 of 20 abonnement ook het geval?

Whoop!

• Blacksoul
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
Tja, het toestel wat je hebt wordt door hun niet verkocht als een i-mode toestel, dus ook geen support. Mag je dus zelf gaan proberen om het aan de praat te krijgen.

• marccom
Blacksoul schreef op 20 juli 2004 @ 11:24:
Tja, het toestel wat je hebt wordt door hun niet verkocht als een i-mode toestel, dus ook geen support. Mag je dus zelf gaan proberen om het aan de praat te krijgen.
Ik wil geeneens i-mode, heb dat een keertje geprobeerd bij de kpn op zo'n demo toestel en ik vind het 3x niks... Daarentegen heeft Digidude (ook van hier) dezelfde 6610i met gprs maar dan via telfort en dat lijkt me wel wat. Daarom vraag ik of iemand de juiste instellingen weet om dat met mijn hi prepaid aan de gang te krijgen.

Ik wil evt ook overstappen naar een abonnement maar volgens mij gaat het daar ook niet mee? Las dat je dan weer een aparte bundel oid moest nemen? Ik wil er best meer voor betalen, gebruik mn tel nu steeds vaker. Mijn voorkeur gaat uit naar KPN of Vodafone vanwege goede ervaringen, wie kan mij vertellen welk abonnement ik dan moet hebben (er is nergens duidelijkheid te vinden...)

Whoop!

• SCraane
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-02 05:35
wappen via kpn prepay via gprs of gsm is niet mogelijk.

• marccom
SCraane schreef op 20 juli 2004 @ 12:01:
wappen via kpn prepay via gprs of gsm is niet mogelijk.
Ik ben niet geinteresseerd in WAP, dat is toch helemaal geflopt? Gaat mij om de gprs/mms functies van deze telefoon, dat is volgens mij buiten WAP om?

edit:
ik heb trouwens Hi Prepaid, weet niet of dat iets verschilt met kpn prepaid?

[ Voor 14% gewijzigd door marccom op 20-07-2004 12:06 ]

Whoop!

Verwijderd

Neem iig geen KPN abo voor het GPRS'en. Bij KPN betaal je 15 euro PER MB!

Neem telfort of zo, telfort, 1,5 euro PER MB

Telfort werkt alles, MMS, GPRS, alles. Tegen zeer laag tarief en goede kwaliteit. Kan je niet van veel andere providers zeggen...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 12:06 ]

• Blacksoul
'GPRSen' is ook niks.... GPRS is namelijk een drager, geen dienst.
Voor zover ik weet kun je met kpn prepaid wel i-mode als je een geschikt toestel hebt. WAP en internet gaat niet werken met kpn prepaid. MMS kan volgens hun site alleen nog met abonnement, tenzij je MMS in combinatie met i-mode neemt.

Je kunt inderdaad ook een abonnement nemen, beste kun je daar informatie over vragen bij een winkel (geloof dat een KPN mobiel plus abonnement wel ok is, dan heb je o.a. mms, i-mode in 1 bundel)... je kunt dit vinden op kpn.com

[ Voor 11% gewijzigd door Blacksoul op 20-07-2004 12:40 ]

• Blacksoul
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 12:04:

Telfort werkt alles, MMS, GPRS, alles. Tegen zeer laag tarief en goede kwaliteit. Kan je niet van veel andere providers zeggen...
Die 15 euro per MB betaal je als je de kleinste bundel hebt, en er dan over heen gaat.... zie ook weer de kpn site

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik kan heel kort zijn. GPRS word niet ondersteund bij KPN op prepay toestellen tenzij je een imode toestel hebt (en dan alleen voor het imode deel).

Bij telfort word ook geen gprs ondersteund (behalve voor mms dacht ik) op prepay.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op 20 juli 2004 @ 12:50:
Ik kan heel kort zijn. GPRS word niet ondersteund bij KPN op prepay toestellen tenzij je een imode toestel hebt (en dan alleen voor het imode deel).

Bij telfort word ook geen gprs ondersteund (behalve voor mms dacht ik) op prepay.
Toch werkt wap via GPRS bij Hi-KPN prepay wel degelijk,zodra je imode geactiveerd heb. Bij mij werkt het op me SE T68i, SE T610, en Siemens ME45

instellingen zoals ze staan in de ME45:

Wap-parameters:
ip-adres: 010.010.100.010 (bij sommige tel,oa Sonyericsson, voer je 10.10.100.10 in)
ip_poort: 9201
Homepage: http://wap.tweakers.net (als voorbeeld)
afbr tijd: 60sec

GPRS-Data:
APN: portalmmm.nl
login: (leeg)
passw: (leeg)

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:32
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 12:04:

orange is ook voor gprs goed (6 euro per maand onberkt orange world gprs zelf 2 mb gratis en los 3euro per mb), maar het berijk is ruk hier (1/geen) streepje
dus ik ben voor telfort gegaan en ik heb vaak vol berijk (2/4 streepjes).

gprs is ideaal icm msn :9 .

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

ReBr schreef op 20 juli 2004 @ 21:00:
[...]

Toch werkt wap via GPRS bij Hi-KPN prepay wel degelijk,zodra je imode geactiveerd heb. Bij mij werkt het op me SE T68i, SE T610, en Siemens ME45
Zoals ik al zei: alleen voor het imode deel. imode gebruikt gprs als dragen. Dan zul je het wel moeten gebruiken. Telfort ondersteund prepay ook alleen grps voor mms dacht ik. Het wap gedeelte etc kan er dus niet over.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 20-07-2004 22:32 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• kuhlivisj
  • Registratie: Juli 2004
@drake

hoe doe je dat msn op je mobiel?

• marccom
ReBr schreef op 20 juli 2004 @ 21:00:
[...]

instellingen zoals ze staan in de ME45:

Wap-parameters:
ip-adres: 010.010.100.010 (bij sommige tel,oa Sonyericsson, voer je 10.10.100.10 in)
ip_poort: 9201
Homepage: http://wap.tweakers.net (als voorbeeld)
afbr tijd: 60sec

GPRS-Data:
APN: portalmmm.nl
login: (leeg)
passw: (leeg)
Ik heb het geprobeerd met deze instellingen maar dan nog werkt het niet. Krijg met ^^ na een tijdje weer de time-out. Ik kan trouwens nergens iets vinden hoe ik de poort in moet stellen, misschien is dat het? Ook de afbreektijd zie ik nergens. Ik kan ook geen ":" krijgen achter dat ip.

Iemand bekend met deze instellingen voor Nokia?

Whoop!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002

Sponge

Serious Game Developer

Dat probleem heb ik dus ook, kan geen poort instellen op de Samsung X450, ook een : geprobeert enzo (GMTA :P).. :)

• marccom
Sponge schreef op 21 juli 2004 @ 14:55:
Dat probleem heb ik dus ook, kan geen poort instellen op de Samsung X450, ook een : geprobeert enzo (GMTA :P).. :)
Thanx voor je mailtje (beetje late reaktie van mij...), dat verklaard een hoop... er is dus geen garantie dat het gaat werken! Met de instellingen uit het mailtje krijg ik alsnog de time-out. Zonder ip adres proberen aan te melden gaat niet, dus dat werkt ook niet... ik denk dat ik toch ergens die poort in moet stellen, al zou ik niet weten waar...

Mja, ga denk ik toch maar over op een abonnement, bel/sms steeds vaker, kost me nu al meer btg dan een abonnement zou kosten :)

Whoop!

• marccom
Zat vanmorgen een foldertje te lezen (via wekelijkse reclame gekregen) van KPN mobile (abonnement/prepaid), daarin staat ook een Nokia 6610i. Bij de eigenschappen staat dat er i-mode en gprs op zit...

KPN mailt mij dat het niet mogelijk is en een week later krijg ik een folder waarin staat dat het wel werkt :?

Op www.hi.nl krijg je nu een klantenonderzoekje, heb ik even ingevuld en mn beklag gedaan over de zeer onoverzichtelijke website :)

Ik ga over bovenstaande de hd nog maar even bellen/mailen...

Whoop!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hey, kikke! Met de instellingen die je kan vinden op http://hi.custhelp.com/cg...W55fiZwX3BhZ2U9MQ**&p_li= kan ik èn wappen (wap.tweakers.net werkt als een trein), èn i-mode'en op m'n Nokia 3100, die officieel helemaal geen i-mode ondersteuning heeft! Geinig :)

Verwijderd

Ik heb dus een samsung sgh-x450 (is ook een gprs telefoon). Kan ik hier dan mee op imode? Want hier vind ik helemaal niets over, ik heb hi prepaid dus wap werkt niet maar i-mode dan ofzo? Ik heb er namelijk de balle verstand van (wap en i-mode)

Verwijderd

Nog ff een schopje,

Ik heb dus van die link die een paar posts hierboven staat gebruikt en alles ingesteld. Want als ik een sms verstuur met X450 of x450 naar 667 krijg ik niets terug aan instellingen. Ik heb dus alles handmatig gedaan. Als ik nu op de I knop druk dan krijg ik een roze icoontje boven in beeld met de tekst GP (deed hij eerder niet) maar geeft hij serverfout. Waar kan dit nu aan liggen dan? Ik kan namelijk geen poort vinden om in te stellen of ligt het daar niet aan?

Verwijderd

misschien een beetje offtopic, maar aan de andere kant kan het ook wat helpen.

Ik heb een nokia 6230 met debitel-kpn aanlsuiting (abonnement) en ik wilde gaan mms-en, hiervoor is ook gprs nodig. Maar dit werkte ook niet na het aanvragen van de mms instellingen via de nokia site. Gprs instellingen kun je niet eens aanvragen voor nokia 6230.

Maargoed ik bij de telecomzaak langs geweest en vertelden ze me dat kpn het nog niet ondersteunt. Zou binnekort wel komen, maar wanneer wisten ze ook nog niet. :|

En aangezien hi ook via het kpn netwerk gaat lijkt het mij hetzelfde verhaal.
Maar als er mensen zijn die het al wel werkend hebben hoor ik het graag.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 09:48:
Nog ff een schopje,

Ik heb dus van die link die een paar posts hierboven staat gebruikt en alles ingesteld. Want als ik een sms verstuur met X450 of x450 naar 667 krijg ik niets terug aan instellingen. Ik heb dus alles handmatig gedaan. Als ik nu op de I knop druk dan krijg ik een roze icoontje boven in beeld met de tekst GP (deed hij eerder niet) maar geeft hij serverfout. Waar kan dit nu aan liggen dan? Ik kan namelijk geen poort vinden om in te stellen of ligt het daar niet aan?
Ik ook met X600 3x vezonden krijg nix terug :X Maar ik heb ook Hi prepaid en heb de instellingen van hier gebruikt:

http://hi.custhelp.com/cg...HZsMj1_YW55fiZwX3BhZ2U9MQ

Zoals al eerder werkt gepost en werkt perfect. Die instellingen die jij gebrukt heb zijn anders... ander ip dus maybe die van het linkje proberen?

Btw kost mssén nix ofzo? Ik check me bltg en was €10,33 stuur een mms van 26 kb, check weer me bltg was nog hetzelfde, daarna nog een mms van 64kb, nogsteeds 10.33 :D Heb het wel is eerder gehad met smsén bleef gewoon paar dagen zelfde bedrag..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 11:01 ]

Verwijderd

Dat zijn de instellingen die ik ook heb gebruikt, maar ik kan 2 dingen niet vinden in m'n telefoon. Poort en sessiemodus ofzo. Dus de rest moet goed staan, al vraag ik me af op me telefoon wat APN is? Wat moet daar staan? portalmmm.nl?

Verwijderd

Ja, en poort stond bij mij al goed en die sessiemodus heb ik ook niet..

Alleen wappen wil nog niet lukken. Ik moet ook een inbelnummer invoeren ofnie?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 12:29 ]

Verwijderd

zou je me ff kunnen toevoegen op msn (als je dat hebt) sjon_breider@hotmail.com

Anders word het hier meer chatten.
Pagina: 1