Toon posts:

[Virus] vreet aan foto's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik vind niks met Norton, niks met adaware enzo, maar er moet iets zijn.

bepaalde foto's zijn een stuk aangevreten. Er is nog een deel te zien , maar dan wordt de foto middendoor afgebroken met een lijn en dan niks meeR.

vb:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/ThibaultVanRenne/zalig%20dagske%20hehe%20jpeg.jpg

nu is het wel zo dat ik eens een backup heb gemaakt van alles onder 'mijn documenten' op een andere partitie. is het bij dit kopiëren misschien misgelopen? misschien te zware operatie waardoor enkele foto's zijn aangetast (lijkt me onwaarschijnlijk...)

zit ik nu met een virus en/of een worm? Ik heb angst om NOG foto's te verliezen.

ik heb gescand met spysweeper, norton AV 2004, adaware en spybot

[ Voor 3% gewijzigd door elevator op 19-07-2004 07:17 ]

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
niet goed opgeslagen lijkt me

Verwijderd

het kan inderdaag mislukt zijn door middel van een foute overdracht.

Ik heb zelf ook al eens eerder dit probleem ondervonden, maar dan als je een plaatje download en op de helft afbreekt dat ie dan dat soort beeld geeft.

verder zou ik controleren of hetzelfde foto'tje het op een andere pc het wel doet?

misschien raar, maar computers zijn soms gekke dingen (met name compaq:9)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Controleer eventjes je harddisk met een tooltje uit de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ - het kan goed zijn dat je harddisk niet zo goed meer werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
elavator, ik heb ook wel gehad dat mijn harddisk ratelt bij het opstarten. ik heb een volledige scan gedaan met het programma vermeld in de faq die u mij - waarvoor dank- meedeelde. hij vond geen fout.
volgens mij was het een te zware opdracht om al die bestanden over te zetten in een keer waardoor er iets is misgelopen.
ik dacht dat het misschien een virus was :(

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:28

Mist

Een gevaar op de weg

Nee hoor dit is zeker geen virus, het gaat inderdaad fout bij de data-overdracht. Heb het hier ook wel eens als ik grote aantallen foto's uitwissel via intern netwerk of ftp. Een enkeling (0,25% ofzo) raakt dan beschadigd zoals jij hier laat zien. Hoe dat precies zit weet ik niet, ergens komt er een bitje niet goed aan ofzo.
Blijkbaar kan het bij verplaatsing op harddisk ook fout gaan. Verder niks om je zorgen over te maken, alleen in het vervolg meteen checken of alles goed is overgekomen ;)

[DPC] help conquer cancer @ WCG

Verwijderd

Topicstarter
ok,

bedankt iedereen voor jullie hulp _/-\o_
Pagina: 1