Speedtouch 510,Router en Webserver?

Pagina: 1
Acties:

• No_Identity
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:43
Hey!

Ik zit met een probleem en daar weet ongetwijfeld iemand hier een antwoord op :D

Ik heb een Speedtouch 510 en een E-tech RVP03 router. Ik wil mijn eigen webserver opzetten,echter als ik mijn ip intik,dan krijg ik het inlogscherm van de Speedtouch.
In de router en in het modem heb ik al geprobeerd te linken naar mijn interne IP,maar het werkt allemaal niet...

Wat moet ik veranderen en waar?

Ik kom er zelf echt niet uit...

BvD

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:16

lSltAlKeR

Time destroys everything!

KAN NIET moet je vanaf ander ip testen! Spit forum ermaar op door

Speedtouch freak

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Even een uitleg erbij hoe het volgens mij zit.

Als je het aan een domein hebt gekoppeld resolved hij die domein naam naar je eigen ip. Doordat je een router hebt is die router dus ook het externe adres. Doordat het IP protocol dusdanig in elkaar zit dat het altijd de kortste route neemt gaat hij dus intern de router benaderen , aangezien extern en intern die 2 gelijk zijn. Omdat je dan in principe de router exact op IP (10.0.0.138 (gaat automatisch)) benaderd gaat hij niet doorrouteren naar je server. Daarom moet je extern benaderen , aangezien je dan je router op het externe adres benaderd :)

Raku

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
Volgens mij heb je die E-tech router in je netwerk niet nodig want in de Speedtouch zit toch al een routermodule ?
Je moet in ieder geval in je speedtouch (die heeft contact met de buitenwereld) instellen dat poort 80 (in het geval van http) door wordt gestuurd naar een bepaald intern IP adres 10.0.0.? Vanaf dan is je webserver ook van buitenaf bereikbaar.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• No_Identity
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:43
Afhankelijk welk Speedtouch modem je hebt, zit er een routerfunctie op. Ik heb de "normale" versie en niet de multi-user.

Een externe pc (bijv. die van een familielid) komt ook in de Speedtouch terecht... net alsof die zelfs nog de baas speelt over de router.
In de Speedtouch moet dus (volgens mij) ook op 1 of andere manier verteld worden dat je met het IP een intern adres op vraagt....

Ik knutsel lekker verder, en zal regelmatig controleren op nieuwe posts... met z`n allen weten we meer als alleen :D

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Stop iig met het checken op je public IP, dat gaat thuis niet werken. Of zorg dan dat je checked via een proxy van je provider ofzo.

Hoe is de verbinding tussen je modem en router opgesteld ?

En voor zover ik weet, zit er behavle de build-in switch geen verschil tussen multi-user en gewoon modem hoor.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Als je de nieuwere versie heb van de 510 (de thomson) dien je op je modem gewoon de router functionaliteit in te schakelen en hij werkt gewoon (ikzelf had ook de normale 510 met 1 utp poort).

In jou 510 moet je zorgen dat de router niet vanaf buiten te beheren is (dus uitvinken) dan is je probleem met het vanbuiten aan kunnen loggen op je modem verholpen.

verder moet je zorgen dat je intern voor zorgt dat je proxy gebruikt die geen interne adressen voor proxy gebruikt.

kijk anders ook hier ff:
http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=9446
Pagina: 1