[2003] Windows Media Server moeite met variabele bitrates?

Pagina: 1
Acties:

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Helaas bieden zelfs Google en de Microsoft KB geen uitkomst bij deze vraag. Ik ben hier bezig een streaming media server in te richten d.m.v. Windows 2003. De bedoeling is dat er MP3's uit een map aan één stuk door worden afgespeeld en aan het einde weer van voor af aan beginnen. Geen problemen tot nu toe.

Echter, ik zat m'n stream te testen toen het geluid kuren begon te vertonen, de pitch verschoof voortdurend en het geluid stotterde. Na een paar minuten dit met een :? hoofd aan te hebben gehoord, heb ik eens gekeken wat dit MP3'tje van de rest onderscheidt: een variabele bitrate.

Probleem
Oorzaak
Oplossing?

Zijn er misschien anderen die dit eerder zijn tegengekomen, en er een oplossing voor hebben? Of moet ik het bestand gewoon maar even omzetten naar een vaste bitrate?

Alvast bedankt. :)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 23:07

Klippy

Still Game

Helaas denk ik.

Gewoon van de Media server FAQ:
4. Why don't some of my .mp3 files play?
Windows Media Services does not support variable-bit-rate .mp3 files. If the .mp3 file was encoded by using a variable bit rate, it will not play back as expected when it is streamed from a Windows Media server.

In addition, if the .mp3 file content is too short, the server may not be able to stream the file to Windows Media Player. In order to ensure reliable rendering on certain versions of Windows Media Player, content streamed by Windows Media Services must meet or exceed the minimum content length supported by the Player. The minimum supported content length for Windows Media Player 9 Series is 5 seconds. The minimum supported content length for previous versions of Windows Media Player is 30 seconds. Content that is shorter than this minimum length may not render completely or at all.
http://www.microsoft.com/...a/9series/server/faq.aspx

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Victor
  • Niet online
* Victor schaamt zich dat ie dat zelf niet heeft gevonden

* Victor baalt dat ie nu MP3's van 120MB moet converteren

Toch bedankt d:)b

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-05 19:43
Misschien offtopic hoor, maar als je gewoon MP3's wilt streamen is dan een shoutcast server geen optie? Dan kun je wel variabele bitrate zooi streamen.

• Victor
  • Niet online
Ik kies voor Windows Media Services omdat meer mensen Windows Media Player hebben dan WinAmp en omdat ik er ook nog een videostream op wil gaan zetten via Windows Media Encoder. Bovendien ben ik een afgrijselijke Microsoft slet, dus kies ik sowieso geen Shoutcast. Toch bedankt voor de reply. :)