[XP] Onbekend probleem maakt pc zeer zeer traag

Pagina: 1
Acties:

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 20:28
Ik heb hier een pc met de volgende specs:

Celly 2400
256Mb
Abit Ti4400
Onbekend mobo
Windows XP SP1

Een vriend van me heeft net zijn pc hierheen gesleept en hij zegt dat ie er voorzichtig mee gedaan heeft en dat hij de pc niet heeft laten vallen, tikken of hobbelen of wat dan ook. Alleen zojuist bij het aansluiten de volgende probs.

De pc start gewoon op, op normale snelheid, maar de reactiesnelheid van keyboard en muis zijn enorm traag. En dan bedoel ik ongveer een vertraging van 20-30 sec. In de bios is de vertraging denk ik 1 sec, iets wat ook niet zou mogen. Kortom, het loopt allerminst soepel. Hij boot wel normaal, de systray vult zich keurig met alle opstartprogjes, waar overigens niets bijzonders in staat. De schijf lijkt dus normaal te functioneren, hij lijkt normaal te tokkelen en maakt geen rare geluiden ofzo.

Wat heb ik geprobeerd:

*Faq gelezen, stond geen oplossing
*Diverse topics gelezen, kon de oplossing niet vinden (iemand linkje anders?)
*Max tool voor de schijf gedaan = in orde
*Ander keyboard muis erin - hielp niet
*harde bios reset
*Spul en kaarten eens los getrokken en "kaal"geboot"

Ik kwait het neit meer. Spul toch kapot misschien?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Hmm , apart. je kunt de Lag wel in bios instellen , maar dat gaat ook niet zozeer helpen. De lag in windows zou eventueel te verklaren zijn door fors geheugen gebruik oid. Kijk daar eens naar en eventueel een memtestje doen :)

Raku

• MacDokie
Simulated Zero schreef op 19 juli 2004 @ 01:46:
Hmm , apart. je kunt de Lag wel in bios instellen , maar dat gaat ook niet zozeer helpen. De lag in windows zou eventueel te verklaren zijn door fors geheugen gebruik oid. Kijk daar eens naar en eventueel een memtestje doen :)
Nee mem gebruik is keurig, fysical 99mb in gebruik en de rest gewoon vrij. Geheugen is verder prima denk ik dan.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:04
Zomaar een idee hoor,

is er nog wel genoeg ruimte op de hdd? als je nl het e.e.a aan progsels laat starten bij de boot, dan kan er flink stuk van je geheugen al vol zijn vordat je uberhaupt kan gaan beginnen met de pc te werken.

Windows gaat dan swappen van Hdd , en als er niet genoeg ruimte is voor zijn swapfile gaat het idd erg traag ja.

Ideetje , maar kan evt. een oplossing zijn

succes iig :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
Virusje?

Wat gebeurt er als je er een radmin server op zet en daar naar connect? Is de muis/tobo dan wel gewoon snel?

tvw

• MacDokie
Cybersijp schreef op 19 juli 2004 @ 02:08:
Zomaar een idee hoor,

is er nog wel genoeg ruimte op de hdd? als je nl het e.e.a aan progsels laat starten bij de boot, dan kan er flink stuk van je geheugen al vol zijn vordat je uberhaupt kan gaan beginnen met de pc te werken.

Windows gaat dan swappen van Hdd , en als er niet genoeg ruimte is voor zijn swapfile gaat het idd erg traag ja.

Ideetje , maar kan evt. een oplossing zijn

succes iig :)
Nee, is maar voor de helf vol. Zit 60gb hd in en er is maar 25 in gebruik
iets schreef op 19 juli 2004 @ 02:16:
Virusje?

Wat gebeurt er als je er een radmin server op zet en daar naar connect? Is de muis/tobo dan wel gewoon snel?
Nou, ik denk dat het toch echt iets hardwarematigs moet zijn. Hij is in de bios ook te traag namelijk.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoe zitten de muis en tobo aangesloten?

Ik zat laatst bij iemand die zn tobo op usb had aangesloten en dat ding werkte ook nogal traag in het bios. (Alleen dan weer normaal in Windows)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat gebeurde er toen je in safe mode opstartte?

En schakel anders es met msconfig bij startup alles uit. Als het daar beter van wordt 1 voor 1 weer inschakelen.

Je kunt ook nog even een Knoppix CD'tje proberen te booten (www.knoppix.org). Kijken of dat ook zo traag gaat.

• MacDokie
Thufir_Hawat schreef op 19 juli 2004 @ 11:47:
Hoe zitten de muis en tobo aangesloten?

Ik zat laatst bij iemand die zn tobo op usb had aangesloten en dat ding werkte ook nogal traag in het bios. (Alleen dan weer normaal in Windows)
Normaal op de ps/2 poort dus dat is het niet.
Palomar schreef op 19 juli 2004 @ 11:55:
Wat gebeurde er toen je in safe mode opstartte?

En schakel anders es met msconfig bij startup alles uit. Als het daar beter van wordt 1 voor 1 weer inschakelen.

Je kunt ook nog even een Knoppix CD'tje proberen te booten (www.knoppix.org). Kijken of dat ook zo traag gaat.
Gaat net zo traag, heb net met een dos flop geboot, en zelfs in dos reageerd het allemaal veel te traag.

Verwijderd

Domus schreef op 19 juli 2004 @ 15:47:
[...]

Normaal op de ps/2 poort dus dat is het niet.

[...]

Gaat net zo traag, heb net met een dos flop geboot, en zelfs in dos reageerd het allemaal veel te traag.
Al eens een ander keyboard getest ? Defecte keyboards geven soms de meest rare dingen...

• MacDokie
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 15:52:
[...]

Al eens een ander keyboard getest ? Defecte keyboards geven soms de meest rare dingen...
jep, zoals beschreven in startpost

Verwijderd

Staat de snelheid van je PS/2 poort wel juist ingesteld? Die kun je in het BIOS namelijk ook veranderen, vaak in stapjes van 8-10-12-16 MHz. Kijk daar even naar en speel er wat mee.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
En als je er een usb tobo/muis insteekt?

tvw

Pagina: 1