Toon posts:

[XP] schone installatie op een dell pc

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dell gekregen van ons mam. Nu wilde ik op deze pc een schone installatie doen >:). Dit is allemaal goed gelukt, alleen herkent hij de audio en netwerkkaart niet.

Nu kan je dit oplossen door windows automatisch op internet te laten zoeken, maar helaas werkt dit niet, want mijn netwerkkaart wordt niet herkent 8)7

Omdat ik niet precies weet welke drivers ik moet downloaden, is het denk ik het makkelijkste om alleen de netwerkkaart te maken en deze op internet te laten zoeken naar de rest van de drivers.

Ik weet echter niet welke driver ik moet hebben voor de netwerkkaart van de OptiPlex GX270. ftp.dell.com voor alle drivers (onoverzichtelijk) en http://support.euro.dell.com/nl/nl/home.asp voor drivers en dergelijken.

Iemand een idee hoe ik dit het beste kan oplossen :?

Verwijderd

NIC in ander PCI-slot (indien niet on-board).

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Aida32 downloaden (heet tegenwoordig anders maar ben vergeten hoe)

Dan kan je zien welke hardware erin je pc zit ook als je geen drivers ervoor hebt geinstalleerd. Dan installeer je eerst de LAN kaart en haalt daarna via die pc gelijk de rest van de drivers op. :)

Easy as Dell :Y)

Overigens Windows kan niet automatisch op internet zoeken, hij kijkt alleen of er driver updates zijn voor de standard database van Windows drivers, daar zit al dat spul echt niet bij. :)

[ Voor 27% gewijzigd door dreeke op 19-07-2004 01:47 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
De netwerkkaart zit onboard (vergeten te vertellen :+ ), maar anders had ik er deze wel uitgehaald om te kijken welke het was.

Maar ik moet dus weten welke driver ik hiervoor moet downloaden, zodat ik hem via een cd op de OptiPlex GX270 kan zetten en zo kan verbinden met mijn andere pc. En zodoende de DELL op internet kan en ik daar progjes voor kan downloaden of screenshots kan maken, want dan kan ik nu niet.

Daarom vroeg ik me af of iemand weet welke drivers ik ervoor moet downloaden. Dan hebben we het nu alleen nog maar over het netwerk / LAN gedeelte :Y)
dreeke schreef op 19 juli 2004 @ 01:41:
Aida32 downloaden (heet tegenwoordig anders maar ben vergeten hoe)

Dan kan je zien welke hardware erin je pc zit ook als je geen drivers ervoor hebt geinstalleerd. Dan installeer je eerst de LAN kaart en haalt daarna via die pc gelijk de rest van de drivers op. :)

Easy as Dell :Y)

Overigens Windows kan niet automatisch op internet zoeken, hij kijkt alleen of er driver updates zijn voor de standard database van Windows drivers, daar zit al dat spul echt niet bij. :)
Ik kan Aida32 niet downloaden op die computer, omdat mijn netwerkkaart het dus niet doet :)

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 17:52
(jarig!)
Aida 32 downloaden van het net, branden op cd met de pc waar je nu op zit te posten :)

installeren, kijken wat voor nic je hebt, daarna op de dell site het drivertje downen.Wederom op de pc waar je nu op zit te posten, zet op flop cd whatever....

Driver installen, reboten en daar gaar Xenation met zijn easy as dell pc het net op :P

123 easy as dell :+

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er geen standaard netwerkdrivers voor de Dell OptiPlex GX270 :?

Want dan kan ik deze gewoon downloaden en branden op CD en deze dan in de dell stoppen en daar installeren.

Vervolgens kan ik hem naar drivers / hardware laten zoeken via het netwerk en internet B)

Iemand een idee :?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 22:47

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 01:54:
Ik kan Aida32 niet downloaden op die computer, omdat mijn netwerkkaart het dus niet doet :)
Maar je kunt toch wel gewoon het internet op, zoals nu ? :?

edit:
Te laat.

[ Voor 5% gewijzigd door Smarron op 19-07-2004 02:06 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
Cybersijp schreef op 19 juli 2004 @ 02:04:
Aida 32 downloaden van het net, branden op cd met de pc waar je nu op zit te posten :)

installeren, kijken wat voor nic je hebt, daarna op de dell site het drivertje downen.Wederom op de pc waar je nu op zit te posten, zet op flop cd whatever....

Driver installen, reboten en daar gaar Xenation met zijn easy as dell pc het net op :P

123 easy as dell :+
ok ga het proberen 8)

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 17:38

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Gewoon bij Dell SUpport je Dell ID nummer ingeven. Klikken op download en daar de driver downloaden. Sim-Pel

Nothing is a problem once you've debugged the code

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 21:37

tweakerbee

dus..?

Het is een Intel Gigabit controller. Zoek maar verder op de Intel site.
Had je makkelijk terug kunnen vinden op de Dell site.

Direct link naar je download: [klik]

(en niet omdat je zelf zo je best hebt gedaan maar omdat ik niet kan slapen)

[ Voor 49% gewijzigd door tweakerbee op 19-07-2004 02:21 ]

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Hieronder heb ik wat screenies gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/RCPHS8ZQ261K/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/8FNXV2A74AMY/picserver.jpeg

Heeft iemand raad welke files / drivers ik precies moet downloaden om het systeem goed draaiend te krijgen :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 01:38:
Nu kan je dit oplossen door windows automatisch op internet te laten zoeken, maar helaas werkt dit niet, want mijn netwerkkaart wordt niet herkent 8)7
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 03:21:
Heeft iemand raad welke files / drivers ik precies moet downloaden om het systeem goed draaiend te krijgen :?
Als de netwerkkaart nu goed draait, kun je je eigen idee uit de TS toch proberen?

Verwijderd

Topicstarter
tweakerbee schreef op 19 juli 2004 @ 02:17:
Het is een Intel Gigabit controller. Zoek maar verder op de Intel site.
Had je makkelijk terug kunnen vinden op de Dell site.

Direct link naar je download: [klik]

(en niet omdat je zelf zo je best hebt gedaan maar omdat ik niet kan slapen)
Hierboven staat dus de link van de Ethernet-controller, als het goed is, daarom heb ik een plaatje van het type gepost B)

Alleen weet ik niet welke drivers ik moet downloaden voor Multimedia-audiocontroller, SM-buscontroller, Videocontroller (VGA-compatibel). Iemand een idee :? Want normaal heb ik hier nooit problemen mee. Heb namelijk nu geen install CD's 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 03:32:
[...]

Hierboven staat dus de link van de Ethernet-controller, als het goed is, daarom heb ik een plaatje van het type gepost B)

Alleen weet ik niet welke drivers ik moet downloaden voor Multimedia-audiocontroller, SM-buscontroller, Videocontroller (VGA-compatibel). Iemand een idee :? Want normaal heb ik hier nooit problemen mee. Heb namelijk nu geen install CD's 8)7
Nogmaals, als je NIC het nu doet kan je toch gewoon naar WU gaan om daar te zoeken naar driverupdates?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 03:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met branden kerel, had het bovenste gepost voordat ik wist dat jij had gepost O-) Daarom ;)

Ga het nu testen, en even kijken hoe ik een LAN naast een WIFI maak, is daar nog iets speciaals mee B)

Verwijderd

http://support.euro.dell....asp?sid=PLX_PNT_CEL_SX270

veel moeilijker kan het niet zijn?!?!?!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het netwerk gemaakt alleen heb ik nu een ander probleem :(

Ik kan namelijk niet op internet met de Dell.

De opstelling is als volgst:

PC1=ouders pc
PC2=broer pc
PC3=mijn pc
PC4=dell
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                       ISP
                        |
                      MODEM
                        |
                        AP
                    /   |   \              DRAADLOOS
                  /     |     \
                /       |       \
              PC1      PC2     PC3
                                 |
                                PC4

via PC4 kan ik wel de bestanden zien op PC3 en omgekeerd, alleen kan ik van PC$ via PC3 niet op internet komen.

Op PC3 kan ik echter wel op internet komen B)

Er draaien dus 2 verbinden op PC3, waarvan 1 draadloos en één met draad (naar PC4). Maar als ik op de draadloze verbinding Internetverbinding deel dan treed er een fout op met deze in te schakelen (internetverbinding delen). De service kan momenteel geen besturingsberichten accepteren.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen, want van de search wordt ik niet veel wijzer. Daar snap ik het niet. En als ik op PC4 geen internet kan hebben, kan ik nog niet de juiste drivers vinden.

Overiigens is het nu alweer half 7 en heb ik nog niet geslapen, want krijg het probleem gewoon niet opgelost en daar kan ik niet tegen ! |:( Dus kan iemand mij alstublieft helpen...

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:17

Spoooky

Core temp 37°C

Internet gaat lukken alsjeop PC3 internet connection sharing configureert. Ishet niet handiger om even die draadloze kaart in die DELL te stoppen? Of is dit een blijvende opstelling?

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Mjah - met een beetje zoeken kan je natuurlijk zelf de drivers wel vinden van je PC, want ondanks dat de DELL support pagina een ontzettende onorganiseerde bende is, heb je vaak maar de keuze uit een max van 3 of 4 verschillende Ethernet controllers. Die keuze heb je - omdat er ook 3 of 4 verschillende modellen GX270's waren - wij kunnen dus ook niet gokken welk model jij hebt :)

Voor je laatste probleem - denk gewoon even logisch na - niet elke PC fungeert zomaar als router, en dus zal je de setup die je nu hebt niet zomaar kunnen werkend krijgen tenzij je PC3 als router (bv. door Internet Connection Sharing aan te zetten) instelt. Dit soort zaken horen echter niet in [FORUM=0]forum 0[/FORUM]), maar kan je met een beetje zoeken ook wel vinden :)

Success :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.