Toon posts:

Lacie 320 GB Firewire onherkenbaar in Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net mijn Big Extreme 320 GB firewire gekocht. Het is geformateerd in NTFS. Na de opstarten van de computer word de firewire kaart niet meer herkend, dus ook geen hd. Bij Device Manager in XP krijg ik deze geweldige melding: Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39).
Bij Microsoft en op Google kom ik met Regedit geknoei. Help niets. De device verdwijderd en opnieuw geinstaleerd. Helpt niets. Andere gedownloade driver. Ook niets. Kortom alles geprobeerd om de kreng aan de praat te krijgen... nog meer tips? :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je wil hiermee dus zeggen dat de Firewire controller wél gewoon werkt wanneer de Lacie niet meer is aangesloten :? Wat zijn de specs van de Firewire controller? (of als je dat niet weet, van het mobo).

Verwijderd

Topicstarter
De Firewire kaart werkt niet en dus daardoor de hd. In een partitie op een andere gewoon ATA schijf waarbij Win 98 als systeem draait wordt de Firewire kaart wel herkend. Ik denk dat ik zomaar een XP probleem heb?!

Verwijderd

Topicstarter
firewire kaart VIA OHCI compliant 1394 PCI insteek kaart. de moederboord is een asus a7v333

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-02 16:49

FuzzyFocus

May the thong be with you...

Probeer deze patch voor XP: hotfix van Microsoft met nummer 329263 : http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q329256

[ Voor 33% gewijzigd door FuzzyFocus op 19-07-2004 23:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedank voor de tip. probleem blijft nog steeds.. iemand nog een tip? :'(

Verwijderd

Wat voor merk kaart?
Driver downloaden van de site.

Probeer de kaart in een ander slot.

• FuzzyFocus

FuzzyFocus

De TS had al gezegt dat ie een VIA chipset op zijn kaart had. Bovendien zijn er geen speciale drivers voor IEEE1394 kaarten die OHCI compatible zijn.
De beste remedie is dus alleen nog een ander PCI slot te gebruiken. WXP gaat anders op met IRQs als W98. Mijn FW-kaart zit in slot2/IRQ11, maar ik heb een Agere controller.

Verwijderd

Topicstarter
fuzzy, ik heb de kaart op een andere slot gedaan..HELPT NIET! :(
Dit is de plaats vd kaart PCI Slot 4 (PCI bus 0, device 15, function 0). Het is zo raar dat voordat de hd met de kaart had verbonden, de kaart gewoon deed! Ik weet ech niet meer...

• FuzzyFocus

FuzzyFocus

- Verwijder de kaart uit je computer
- Probeer daarna in safemode de IEEE driver te verwijderen, via device manager
- Ga daarna naar de c:\windows\inf directory en verwijder het INFCACHE.1 bestand.
- Open vervolgens Regedit en click na de volgende key structuur: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Enum\PCI\
- Browse naar de VEN_???? structuren en open elke sub-key totdat je er een van IEEE of OHCI controller ziet volgens de 'DeviceDesc=OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller' of 'DeviceDesc=IEEE 1394 Controller' sub-key
- De 4 digits na 'VEN_" is de vendor code (bij mij is dat 11C1 voor Agere, 1106 is voor VIA). Meestal zijn er meerdere sleutels met dezelde 'DeviceDesc'
- Verwijder alle verwijzingen voor jou vendor code en de boven beschreven DeviceDesc (dus niet alle VEN_???? weggooien alleen die van de IEEE of OHCI). Vaak moet je met de permissions even klooien voordat je de key kunt weggooien.
- Herhaal dit proces voor ControlSet002, ControlSet003 en CurrentControlSet.
- Voor de zekerheid raad ik je aan alle control sets in een apparte file te saven voordat je begint. Dan kun je als het fout gaat de file dubbel clicken en wordt het register weer teruggezet.
- Als je dat allemaal hebt gedaan doe je de kaart weer in je computer
- Als het goed is zal windows nu je controller weer gaan installeren
- Hierna kun je je LaCie aansluiten en kijken of ie gezien wordt

Een boel werk, maar ik heb dit ook wel eens gedaan en het werkt echt. Als je hulp nodig hebt, hoor ik het wel.

[ Voor 17% gewijzigd door FuzzyFocus op 26-07-2004 22:57 ]

Pagina: 1