Toon posts:

[W2K Serv] BSOD: NMI parity check op Compaq Proliant 1600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden 3 Compaq Proliants 1600 op de kop getikt. Deze hebben alle drie goed gewerkt tot nu. Om dat de onboard video ontzettend brak is heb ik er een Creative GeForceFX 5200 128 MB PCI bij in gezet. Dit heeft een uur goed gewerkt maar toen begon het gedonder: een BSOD met de tekst:

***Hardware Malfunction

Call your hardware vendor for support

NMI: Parity Check/Memory Parity Error

***The system has halted ***

Ik reset de pc en alles lijkt normaal te verlopen. Na de aanmelding klik ik op het outlook icoontje en zie het splash scherm en meteen daarna weer een BSOD met de bovenstaande tekst.

Na nog een reboot blijkt dat ik wel "gewoon" in het configuratie scherm kan kijken en ook bij computermanagement.

Het geheugen is volgens memtest86 100% in orde (alle drie trouwens). Ook het compaq systeem util geeft na flink testen van het hele systeem geen fouten.

Toen heb ik geprobeert het geheugen (dit zijn compaq registred SDRAM reepjes van 128 MB per stuk) te verwisselen dit heeft ook niet geholpen.

De onboard videokaart uitschakelen via een jumper hielp ook niet.

In de windows 2000 logboeken zijn ook geen rare dingen te zien.

Toen ik de GeForce eruithaalde was er niks meer aan de hand.
Ook in veilige modus is er niks aan de hand.

Ik heb elke keer bij een hardware wijziging dit netjes laten detecteren door het compaq systeem util.

De bios van de compaq is de nieuwste die ik kon vinden.

Compaq Proliant 1600
Intel Pentium III 550 Mhz
2x 128 MB registred Compaq SDRAM PC100
1x Een Compaq SCSI 9.1 Gb schijf in de hotswap cage aangesloten op de array controller

Op PCI bus 1:
een CMI 8738 Geluidskaart
Compaq Smart Array Controller 431 (nieuwste firmware)

Op PCI bus 2:
De Creative GeForce 5200 128 MB

Ik heb al geprobeert de kaarten te wisselen van PCI slot maar dit hielp ook niet.

Ik zie geen mogelijkheden meer maar mischien jullie wel.