3D met reallife beelden combineren: interlaced laten?

Pagina: 1
Acties:

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 11:09
Ik ben van plan om wat te gaan experimenteren met het toevoegen van 3d effecten (bijv een dino/explosies) bij een opgenomen DV filmpje. Nu geeft een interlaced dv capture het mooiste beeld (als je het weer terugkijkt op een tv). Ik zou dus het lieftste interlaced beelden in 3d studio max stoppen. Alleen nu vraag ik me af hoe je dat moet renderen zodat je het uiteindleijk weer terug kan zetten op een DV bandje? Je zit namelijk met die verschillende fields die niet gelijk zijn... Heeft iemand ervaring hiermee?

Mixed Reality dev

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Volgens mij kan je ook je render en de reallife beelden combineren in een video bewerkingspakket (combustion???) Misschien dat je zo meer mogelijkheden hebt, maar ik heb hier zelf geen ervaring mee, heb alleen een keer meegekeken met iemand...

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 11:09
Volgens mij gebruik dat vooral als je met zon blauw scherm hebt gefilmd. Ik zat er meer aan te denken om de echte scene deels na te maken met 3dstudio. Als ik er dan bijv een dino in zet dan kan ik er op die manier voor zorgen dat hij ook schaduw op objecten uit het gefilmde beeld werpt. Alleen weet ik niet hoe je interlaced beelden met 3dmax maakt en of dat wel de beste methode is. Misschien is het handiger om het DV beeld eerst te deinterlacen zodat je in 3dmax beter ziet hoe de echte scene eruit ziet ofzo...

Mixed Reality dev

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zou als ik jou was in meerdere fases werken, dat doe ik zelf ook bij 3D compositing. Ik capture op lage kwaliteit de-interlaced vanaf de camera voor previewfootage, zodat ik met m'n testrenders vanuit Lightwave kan kijken hoe 't er uit komt te zien, zonder al te veel geheugen op te offeren.
Mijn final render vanuit Lightwave laat ik interlaced renderen, ik weet niet of 3D Studio dat kan, maar Lightwave biedt de mogelijkheid om de even en oneven velden gescheiden van elkaar te renderen. Vervolgens gebruik ik deze render en de hoge kwaliteit footage, zoals deze nog op de DV staat, in een willekeurig videobewerkings-/compositingpakket (denk AFX, Shake, AVID) om het uiteindelijke resultaat te fabriceren.

[ Voor 4% gewijzigd door MissingDog op 19-07-2004 11:25 ]

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-05 14:27
3dsmax kan fields renderen. Onafhankelijke render per field.

Nog ff iets wat ik zelf gemerkt heb, is dat al die video en 3d pakketen die fields allemaal anders noemen. Soms is 't 1-0, dan weer even-oneven, dan weer wat anders. Dus óf je zoekt ff uit hoe 't zit met de fields, óf je hebt tijd teveel om te renderen en rendert de boel op het dubbele aantal frames, dan kan je je videobewerkingspakket de fields laten uitzoeken :P.