Toon posts:

Gigabyte K7N400 Pro 2 rev 2.0 maakt een raar geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week een nieuw moederbord gekocht (Gigabyte K7N400 Pro 2 rev 2.0).
Maar nu maakt deze wel een zeer raar geluidje, het geluid komt uit het moederbord en is zo ruisend/piepend.
Als ik bv mbm open duurt dit lang en is het geruis/gepiep zeer goed te horen
Ik heb mijn bios al eens een upgrade gedaan van mijn bios maar dit bracht niks op
Hier zijn mijn systeemspecs nog eens:
Amd athlon xp 2400+ @ 2.19ghz (ook @ stock speed heeft hij dit)
1024 mb ddr dual channel pc 2700
390gb hd
ati radeon 9800XL
psu 350W (ook met een andere psu heeft hij dit)

Hopelijk heeft iemand dit probleem nog al gehoord of meegemaakt met dit moederbord...

Alvast bedankt voor de informatie.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 18:50
Misschien condensatoren die niet goed ontladen? Heb je het geluid ook nog even (paar seconde) als je je pc uit hebt gezet? Of enkel onder het gebruik?

Verwijderd

Topicstarter
Enkel onder gebruik

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's normaal bij Gigabyte K7 mobo's :) Dat zijn de spoeltjes die fluiten onder processorbelasting.
Zie ook Sissende Gigabyte mobo's

Remedie: even wat siliconkit op de spoeltjes spuiten (void your warranty). Of een ander merk mobo nemen natuurlijk. Dat kan ook.

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 19-07-2004 07:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zie die spoeltjes eruit :)

Verwijderd

Dat probleem had ik ook met een MSI moederbord, in de buurt van de processor staat een vierkant blokje van een brose metaal soort.(dit is geen spoeltje, heb het uit elkaar gehaald) Als dit blokje ruimte krijgt gaat het trillen. Dit veroorzaakt het probleem. Ik heb het opgelost door het blokje uit elkaar te halen en met slijm weer aan elkaar te zetten en met een lijmpistool op het moederbord vast te zetten.
:z

Verwijderd

Topicstarter
Hoe ziet zo een spoel eruit
ik heb op die rondjes met koperdraad mijn hand al gehouden maar het blijft zo geruis/gepiep
Ook als ik mijn bios ga hoor ik zo piep, piep, piep zo altijd om de seconde :s

edit:
Ah k ik ben hier aan het kijken maar ik vind zo geen blokje heb je soms een foto om het beter te bekijken :)

Alvast bedankt

modbreakIk heb jouw twee posts samengevoegd. Het is niet de bedoeling om binnen 24 uur achter elkaar te posten. Dat komt over als het omhoogkicken van een topic en dat is hier niet gewenst. Dus: zolang jouw topic nog in de zichtbare topiclisting van een subforum staat: niet kicken ;)

Zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).

[ Voor 62% gewijzigd door BalusC op 19-07-2004 09:46 ]

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 00:09:
Ik heb sinds vorige week een nieuw moederbord gekocht (Gigabyte K7N400 Pro 2 rev 2.0).
Maar nu maakt deze wel een zeer raar geluidje, het geluid komt uit het moederbord en is zo ruisend/piepend.
Als ik bv mbm open duurt dit lang en is het geruis/gepiep zeer goed te horen
Ik heb mijn bios al eens een upgrade gedaan van mijn bios maar dit bracht niks op
Hier zijn mijn systeemspecs nog eens:
Amd athlon xp 2400+ @ 2.19ghz (ook @ stock speed heeft hij dit)
1024 mb ddr dual channel pc 2700
390gb hd
ati radeon 9800XL
psu 350W (ook met een andere psu heeft hij dit)

Hopelijk heeft iemand dit probleem nog al gehoord of meegemaakt met dit moederbord...

Alvast bedankt voor de informatie.
Dat zijn waarschijnlijk je mosfets, chips die de voltages naar je cpu regelen. Heb het probleem ook, (1.9v) en stoor me er al niet meer aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoor je dat ook als je in je bios bent je moet eens naar die pagina gaan waar de tijd staat en dan luisteren hoor je het dan ook goed?

En hoort iemand dit ook?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 14:14 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 19:14

HeepH

Dope Rapper

_NIET_ kicken (dwz een loze reply geven,om je topic hoger te krijgen in de lijst, of omdat je ongeduldig bent) binnen 24 uur....

anyway , doe je kast open, hang er met je oor naast, zoek wat de herrie maakt, en spuit daar een beetje siliconen kit op, of zorg op een andere manier dat het stopt

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
Die herrie daar kan ik mee leven maar ik vraag me alleen af of mijn systeempresatie niet achteruit gaat?
En/of er niks kapot is :?

Verwijderd

BalusC schreef op 19 juli 2004 @ 07:50:
Da's normaal bij Gigabyte K7 mobo's :) Dat zijn de spoeltjes die fluiten onder processorbelasting.

Remedie: even wat siliconkit op de spoeltjes spuiten (void your warranty). Of een ander merk mobo nemen natuurlijk. Dat kan ook.
;)

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe zien die spoeltjes eruit :? :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 19 juli 2004 @ 07:50:

Bij mij is het een nforce 2 chipst he

Verwijderd

Topicstarter
Het komt niet van de spoeltjes denk ik maar uit de chipset denk ik he :? 8)7
Heeft er soms iemand een foto van zo een spoeltje?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je mijn modbreak en de GoT-regelement stug negeert door opnieuw 3x te kicken en zelf totaal geen moeite doet om op te zoeken wat een spoeltje is (klikken op mijn linkje? andere topics opzoeken? Google/Images gebruiken?), dan heeft jouw bestaan op GoT weinig zin, niet?

Herlees eens rustig het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/]. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten.

[ Voor 45% gewijzigd door BalusC op 20-07-2004 13:06 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.