Toon posts:

PC start niet op. Alcohol 120%? a347bus.sys?

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC doet de laatste tijd een btje raar. De laatste tijd wilde het opstarten wel eens niet lukken, de pc begon dan te stotteren, maakte het geluid dat je hoort als je de PC uitzet, en stond dan helemaal vast.
Nu start ie helemaal niet meer op.

Ik heb Win XP Pro Build 2600.xpsp2.030422-1633: Service Pack 1. Ik heb ook Alcohol 120% geinstalleerd staan op mijn pc.

Ik ben dus een aantal dingen gaan controleren, dit is alles wat ik al gedaan heb.

1. Opstarten zonder mijn 2de harde schijf. Geen resultaat.

2. Opstarten zonder alle cd-drives en mijn 2de harde schijf. Geen resultaat.

3. Opstarten met laatst werkende configuratie. Geen resultaat.

4. Opstarten met 1 Ram-kaart dr uit, en dan met de andere dr uit. Geen resultaat.

5. Opstarten in veilige modus. Geen resultaat. Tijdens het opstarten in veilige modus kwam ook het bericht in het scherm. bezig met laden van a347bus.sys...druk ESC om te annuleren. Dat is het enige melding die in het beeld komt waar je kunt annuleren.

6. Opstarten in veilige modus en het laden van a347bus.sys annuleren. Geen resultaat.

7. Opstarten in veilige modus, en daarbij voortdurend op esc drukkend (dat is om het laden van optionele .sys files te annuleren). Wel resultaat! De pc start gewoon op.

8. a347bus.sys en a347scsi.sys hernoemen (ik geloof dat die 2 bij elkaar horen). Geen resultaat. (ik krijg geen foutmeldingen ofzo. Dat niet)

9. opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheden en voortdurend op esc drukkend. Werkt gewoon.

10. Zoeken op internet naar a347bus.sys. Het lijkt erop dat het aan alcohol 120% gerelateerd is, ik heb wel over zulk soort problemen gehoord. De oplossing voor mijn probleem is echter niet te vinden. Alcohol 120% deinstalleren is helaas niet mogelijk in veilige modus.

IK BEN TEN EINDE RAAD. IK HEB ALLES GEDAAN WAT IK MAAR KON BEDENKEN! HEEFT ER NIEMAND NOG EEN ID?

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
heb je al in de logfiles gekeken van windows...
lijkt mij namelijk dat er misschien meer files problemen geven.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

Topicstarter
Maestro.mosjuh schreef op 18 juli 2004 @ 23:42:
heb je al in de logfiles gekeken van windows...
lijkt mij namelijk dat er misschien meer files problemen geven.
Welke logfiles? Sorry voor mijn onwetendheid. Maar welke file zou ik bijvoorbeeld in moeten kijken? Ik weet niet eens waar de logfiles staan van windows

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 23:49:
[...]

Welke logfiles? Sorry voor mijn onwetendheid. Maar welke file zou ik bijvoorbeeld in moeten kijken? Ik weet niet eens waar de logfiles staan van windows
Ik neem aan dat hij de Event Viewer bedoeld in Windows
Start > Settings > Control Panel > Administrative Tools > Event Viewer

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 23:55:
Ik neem aan dat hij de Event Viewer bedoeld in Windows
Start > Settings > Control Panel > Administrative Tools > Event Viewer
? Ja.........Ok.......dus........maar daar kan ik niet zo veel mee.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een alcohol install log gevonden, er zijn inderdaad meet files die gerelateerd zijn aan acohol: hier komt een passage:
##################### Installed Device Drivers List #####################
a347bus.sys a347scsi.sys ACPI.sys afd.sys atapi.sys
audstub.sys Beep.SYS BOOTVID.dll Cdfs.SYS cdrom.sys
CLASSPNP.SYS cmaudio.sys disk.sys dmboot.sys dmio.sys
dmload.sys drmk.sys dump_diskdump.sys dump_siside.sys dxg.sys
dxgthk.sys ElbyCDIO.sys ElbyDelay.sys ElbyVCD.sys Fastfat.SYS
fdc.sys Fips.SYS flpydisk.sys Fs_Rec.SYS ftdisk.sys
gameenum.sys hal.dll i8042prt.sys Imapi.SYS ipsec.sys
isapnp.sys itchfltr.sys kbdclass.sys KDCOM.DLL kmixer.sys
ks.sys KSecDD.sys ma1908.sys mnmdd.SYS mouclass.sys
MountMgr.sys mrxdav.sys mrxsmb.sys Msfs.SYS msgpc.sys
Mup.sys NAVENG.Sys NavEx15.Sys NDIS.sys ndistapi.sys
ndisuio.sys ndiswan.sys NDProxy.SYS netbios.sys netbt.sys
NPDRIVER.SYS Npfs.SYS npptNT.sys ntdll.dll Ntfs.sys
ntoskrnl.exe Null.SYS nv4_disp.dll nv4_mini.sys parport.sys
PartMgr.sys ParVdm.SYS pci.sys portcls.sys psched.sys
ptilink.sys PxHelp20.sys R8139n51.SYS rasacd.sys rasl2tp.sys
raspppoe.sys raspptp.sys raspti.sys rdbss.sys RDPCDD.sys
rdpdr.sys redbook.sys SAVRT.SYS SAVRTPEL.SYS SCSIPORT.SYS
secdrv.sys serenum.sys serial.sys sisagp.sys siside.sys
sr.sys srv.sys swenum.sys SYMEVENT.SYS symlcbrd.sys
SYMREDRV.SYS SYMTDI.SYS sysaudio.sys tcpip.sys TDI.SYS
termdd.sys TICalc.SYS update.sys USBD.SYS usbhub.sys
usbohci.sys USBPORT.SYS vga.sys VIDEOPRT.SYS VolSnap.sys
wanarp.sys watchdog.sys wdmaud.sys win32k.sys WMILIB.SYS

dit zijn dr zo ******** 'veel dat ik niet weet of het nu wel verstandig is om die allemaal te gaan hernoemen. Of is dat wel verstandig? Weet iemand nu mischien gelijk aan welke het ligt?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een kleine search op het Alcohol forum gaf dit topic :)
I managed to get windows to boot normally again by deleting the a347bus key in regedit. The key is located in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\a347bus

I rebooted windows and promptly uninstalled Alcohol.

You might want to export the key just in case something bad happens... you can never be to careful with the registry.

Verwijderd

Ik heb ooit gelezen dat het installeren van een foute crack voor Alcohol dingen in je register ernstig kan slopen.
Heb je misschien een register opschoon programma die je kan runnen?

ik ben benieuwd of je dit kan fixen.
good luck.

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 19 juli 2004 @ 00:12:
Een kleine search op het Alcohol forum gaf dit topic :)
Neej, jammer werkt niet. Ik heb geprobeerd a347scsi ook weg te halen maar ook daarbij geen resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 00:19:
Ik heb ooit gelezen dat het installeren van een foute crack voor Alcohol dingen in je register ernstig kan slopen.
Heb je misschien een register opschoon programma die je kan runnen?

ik ben benieuwd of je dit kan fixen.
good luck.
Nee heb ik niet

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 01:23 ]

• Mike Jarod
  • Niet online
In dezelfde dir of zoek even op je hd naar de betreffende bestandsnaam :)

1. je kan je post editen met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif, dat houdt het wat overzichtelijker :)
2. cracks -> niet de bedoeling. lul er dan op z'n minst omheen, maar ga er niet op deze manier op in :)

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 19 juli 2004 @ 00:31:
In dezelfde dir of zoek even op je hd naar de betreffende bestandsnaam :)

1. je kan je post editen met [afbeelding], dat houdt het wat overzichtelijker :)
2. cracks -> niet de bedoeling. lul er dan op z'n minst omheen, maar ga er niet op deze manier op in :)
Ja, maar ik weet dus niet wat voor bestandsnaam dat is. Als ie in dezelfde dir stond dan heb ik de backup dus niet meer.

• Mike Jarod
  • Niet online
Anders kijk je even of je recht hebt op een update of een nieuwere versie?

Probeer ook eens een schijfcontrole / chkdsk, in die link die ik je gaf was dat een oplossing voor iemand.

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 19 juli 2004 @ 00:42:
Anders kijk je even of je recht hebt op een update of een nieuwere versie?

Probeer ook eens een schijfcontrole / chkdsk, in die link die ik je gaf was dat een oplossing voor iemand.
Update? Nieuwere versie? ik zit in veilige modus hoor. ik kan niks installeren, een update is niet beschikbaar. chkdsk helpt niet. want een tijdje geleden toen het probleem alleen nog maar soms voorkwam hielp de schijfcontrolen ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 01:22 ]

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik begin me af te vragen of we de TS wel verder moeten helpen... Klaarblijkelijk is het probleem gerelateerd aan een crack en sinds wanneer biedt de gemiddelde tweaker ondersteuning aan illegale software? Simpel gezegd, je had maar moeten betalen dan had je geen probleem gehad. Jammer voor jou, maar los het lekker zelf op.

Inderdaad, als je weg-edit dat je idd de crack hebt gebruikt dan komen we natuurlijk nergens. Das een beetje lullig vind je ook niet.

[ Voor 18% gewijzigd door FirePuma142 op 19-07-2004 10:46 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Verwijderd

Topicstarter
Je weet nog niet eens of het wel door een crack komt. Zolang je dat niet weet kun je dat nog niet zeggen dus.

Verwijderd

Topicstarter
Zucht....ik ga naar bed. Morgenochtend zien we wel weer verder.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben weer wakker dudes, brand maar los.

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 23:14
Windows recovery?
Herinstallatie?

Verwijderd

Topicstarter
Recovery? Welke recovery? je bedoel naar een eerder punt herstellen? Dat zal niet lukken, hij loopt vast als ie dat probeert.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Laat ik dan losbranden door je te vertellen dat je we op GoT niet helpen met illegale rotzooi :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.