[XP]ddr geheugen veroorzaakt bsod op 1:1

Pagina: 1
Acties:

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-08 21:11
Nadat een week geleden mijn oude computer was overleden was ik genoodzaakt een nieuwe mobo + processor + geheugen + voeding aan te schaffen.

Na deze componenten aangeschaft te hebben kon de pret beginnen.

Nu een week later liep alles opzich wel redelijk stabiel, maar nadat ik nog is in mijn bios zat te kijken kwam ik erachter dat mijn ddr 400 geheugen niet in dual mode stond, maar in singel mode (wist ik veel)

Na er achter gekomen te zijn dat er 1 module in dimm1 moet zitten en de andere in dimm3 (had ze eerst in dimm 3 en 4 zitten)kon ik vol blijschap dual mode gaan gebruiken.

Nu zit ik wel met een mega probleem. Ik kan geen enkel spel meer spelen. Warcraft 3 veroorzaakt al gelijk een bsod na 10 seconde (soms 20)na in het main menu geweest te zijn :'( Wat hier bij trouwens wel opvalt is dat het achtergrond plaatje een beetje flikkert (articfacts).

Wolfenstein enemy territory kan ik wel nog even spelen. Het 1 en ander knippert echter wel in het spel en later crasht die ook.

Wat heb ik allemaal geprobeerd?

Ik heb de search hier gebruikt en enkele topics gevonden en enkele dingen geprobeerd als de timings aan te passen.

Eerst stonden mijn timings op automatisch spd

Later heb ik nog diverse standen handmatig geprobeerd allemaal tevergeefs

2.5 4 4 8
2.5 3 3 8
2.0 3 2 6
2 2 2 2 5

Ik heb hierbij de voltages allemaal opgeschroefd nog, maar ook dat wilde niet vlotten.

Memtest86

Ik heb memtest 86 gedraaid maar die vind gewoon geen fouten! Hij had al 12 passes na 2 uur gedraaid te hebben!

Drivers

Ik heb al de nieuwe drivers ik heb zelfs nog mijn bios van me mobo geflasht ook al wist ik dat die miniscule updates in die nieuwe versies niet mijn probleem zouden oplossen.

Videokaart drivers

Ik heb mijn videokaart drivers ook oude geprobeerd maar dat wilde ook niet vlotten ;(

Overige Mededelingen

Het zooitje draait wel stabiel als ik mijn geheugen een standje lager laat draaien, namelijk niet op 400 mhz 1:1, maar op 333 mhz 6:5

Dit is echter geen oplossing voor mijn probleem, aangezien ik 400 mhz geheugen hebt!

Verder valt me ook op dat dit pas is begonnen toen ik over ging op dual channels! Teruggaan naar single channel heeft dus ook geen nut, aangezien dual channel zou moeten werken!

Nog wat weetjes

Als ik naar mijn ram kijk ( 2 keer 256 ddr400 ) zie ik dat ze niet van hetzelfde merk zijn de ene is van het merk white lake en de andere zie ik geen merk van staan, maar als ik naar de units kijk op de reep in dimm 3 zie ik wel dat ze anders zijn van merk dan de units in dimm 1

Misschien dat het hier door komt?

Voltages & Temperaturen

Systeem temperatuur 23 graden
CPU temperatuur 45 graden
CPU Fan speed 3125 RPM
VCORE 1.360 V
+3.3V: 3.314 V
+5.0V: 5.104 V
+12V: 11.919V
-12V: -12.584V
-5.0V: -5.229V

Battery 2.928V

BSOD Errors

Als ik een blauw scherm krijg varieeren de fouten van win32k.sys, dxg.sys, n4disp.dll

Door die laatste fout dacht ik eerst nog effe dat het door mijn videokaart kwam. Vandaar dat ik mijn nvidia drivers ging veranderen.

Soms stond er ook wel eens de melding IRQ LESS QUALL of die Page Non Fault etc error er. Echt van die errors die dus niks zeggen.

Mijn Specs

Pentium 4 Prescot 2.8 GHZ HT FSB 800 1mb cache
MSI PT880 Neo socket 478 moederbord
2 keer 256 ddr 400 geheugen
120 gig sata maxtor schijf met 8 mb cache
xfx gf ti 4200 128 ddr agp x 4
sound blaster live value
een cd rom
een cd brander
floppy drive

Aan rand apparatuur heb ik nog een scanner en een printer!

Verder heb ik nog mijn voeding er uit geschroefd om te kijken hoeveel watt die heeft. Ik zag er niks op staan, maar op de zijkant stond wel een plaatje met een schema misschien kan je hieruit opmaken hoeveel watt voeding ik heb?

Dit is de link naar dat schema van mijn voeding http://members.chello.nl/m.alders1/mijnvoeding.jpg

Voeding is overigens ook een week nieuw en is voor pentium 4 processors! (staat op sticker)

Wie o wie heeft nog wat adviesen etc, want ik word echt gek hier van het proberen!

EDIT

heb ook me rammen verplaatst naar dimm 2 en dimm 4 maar tevergeefs

Verder zie ik dat de ene units van dimm 2 k-data als merk hebben en de units van dimm 4 ceon?

Kan dit de oorzaak zijn? Verschillende merken?

[ Voor 4% gewijzigd door PacinoAllstars op 19-07-2004 01:15 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:50

Shunt

Boe

hulde aan je extreem duidelijke start post.
maar ik denk dat je het bij je vidkaart moet zoeken. aangezien hij rotte textures weer geeft, en ook nog glitches heeft. probeer eens een andere kaart en kijk eens wat hij dan doet. het kan zijn dat je kaartje met het overlijden van je vorige pc ook een opdonder heeft gekregen. tip je hebt een 300 w voeding van een voglens mij nog al cheap merk. probeer die ook te vervangen als je een andere (nieuwere snellere kaart) koopt als deze kapot blijkt te zijn.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Het zou kunnen dat je geheugen niet tegen warmte kan. Onder memtest86 heeft je CPU "niets" te doen, dus blijft je case relatief koel.. In windows wordt je casetemp veel hoger, en het kan zijn dat je geheugen dat niet trekt..

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• PacinoAllstars
Shunt schreef op 18 juli 2004 @ 23:55:
hulde aan je extreem duidelijke start post.
maar ik denk dat je het bij je vidkaart moet zoeken. aangezien hij rotte textures weer geeft, en ook nog glitches heeft. probeer eens een andere kaart en kijk eens wat hij dan doet. het kan zijn dat je kaartje met het overlijden van je vorige pc ook een opdonder heeft gekregen. tip je hebt een 300 w voeding van een voglens mij nog al cheap merk. probeer die ook te vervangen als je een andere (nieuwere snellere kaart) koopt als deze kapot blijkt te zijn.
Momenteel heb ik geen andere videokaart om het te controleren, maar ik zal nu als ik ga slapen memtest effe 6 uur lang nog laten draaien, zodat ik het absoluut voor 100% zeker weet.

Idd is die voeding van een ell cheapo merk was geloof ik 27 euro dus die zal ik idd eerst eens vervangen aangezien ik toch in de toekomst een radeon of iets dergelijks in me kast wil hebben.

Maar als mijn videokaart idd brak zou zijn wat jij zegt, waarom vertoont die dan geen glitches in singel mode of ook geen glitches als ik mijn dual channel geheugen op 333mhz laat lopen i.p.v. 400 mhz?

Ik heb die glitches etc alleen maar als die op 400 mhz loopt in dual mode :r

BTW

Ik had laatst wel weer een melding toen ik mijn pc aanzette die zei dat ik een serieuse fout had blabla, maar wel zag ik later dat het veroorzaakt was door een apparaatbesturingsprogramma en toen met het rapport verzenden zag ik dat het om mijn videokaart gebeuren ging :?

• PacinoAllstars
Luxx schreef op 19 juli 2004 @ 00:03:
Het zou kunnen dat je geheugen niet tegen warmte kan. Onder memtest86 heeft je CPU "niets" te doen, dus blijft je case relatief koel.. In windows wordt je casetemp veel hoger, en het kan zijn dat je geheugen dat niet trekt..
Ja maar dan zou ik hier al eerder toch last van moeten hebben gehad?

Ik heb deze problemen gekregen toen ik over ging op dual channel mode!

Verwijderd

Heel misschien een domme vraag maar ehm, HDD wel geformatteerd? Kan zijn dat ie dan gewoon fouten gaat veroorzaken (las het niet in je startpost of je had geformatteerd).

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Niet alle geheugen werkt vlekkeloos op dual-mode, laat staan als 't noname of goedkoper geheugen is. Het is niet voor nix zo dat moederbord fabrikanten vaak bij hun moederborden een lijst doen waarop "goed getest" geheugen staat op dual-mode. Kan zijn dat je gewoon pech hebt en dat je geheugen niet (samen) werkt op dual-mode met je moederbord.
Heb nog maar 1 tip voor je die heel misschien kan helpen, je algemene CAS latency op 3 zetten i.p.v. 2,5. Je hebt niet veel aan die andere CAS en RAS instellingen zolang die op 2,5 staat.
Suc6!

I see dead pixels...

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-08 21:45
Voor zover ik weet dien je bij dual channel geheugen altijd gepaarde geheugenmodules te gebruiken. Deze zijn als setjes te koop. Kun je bij iemand een Dual Channel setje lenen om te testen? Ik heb het ernstige vermoeden dat dit nl. het probleem is.

En gebruik aub altijd A merk geheugen. Dat maakt de timings die in de SPD chip staan altijd waar. Twinmos heeft een goede value for money; maar het is geen typische overklokker.

Gebruik om te testen deze tool van Microsoft. Die detecteert een fout sneller dan Memtest 86 (Eerste rondje tegen vijfde rondje). Raar maar waar maar Microsoft maakt ook wel eens iets wat goed werkt. :+

Wat zijn de foutcodes van de BSOD's trouwens? Zoek ze even na met Google. Je vind soms best wel snel mogelijke oorzaken daarmee. Heb zelf ook met geheugen lopen stoeien en dan krijg je steeds wissselende berichten over wat voor .dll of .sys files niet zou deugen.

Good luck.

• Shunt

Shunt

Boe

EricJH schreef op 19 juli 2004 @ 01:56:
Voor zover ik weet dien je bij dual channel geheugen altijd gepaarde geheugenmodules te gebruiken. Deze zijn als setjes te koop. Kun je bij iemand een Dual Channel setje lenen om te testen? Ik heb het ernstige vermoeden dat dit nl. het probleem is.

En gebruik aub altijd A merk geheugen. Dat maakt de timings die in de SPD chip staan altijd waar. Twinmos heeft een goede value for money; maar het is geen typische overklokker.

Gebruik om te testen deze tool van Microsoft. Die detecteert een fout sneller dan Memtest 86 (Eerste rondje tegen vijfde rondje). Raar maar waar maar Microsoft maakt ook wel eens iets wat goed werkt. :+

Wat zijn de foutcodes van de BSOD's trouwens? Zoek ze even na met Google. Je vind soms best wel snel mogelijke oorzaken daarmee. Heb zelf ook met geheugen lopen stoeien en dan krijg je steeds wissselende berichten over wat voor .dll of .sys files niet zou deugen.

Good luck.
dat is onzin je kan zo goed als al het geheugen in dual channel zetten. die dual channel setjes zijn gewoon standaard balkjes en zijn niets anders als je ze los koopt.

hij geeft al aan dat memtest ook in 400 dual channel geen fouten vind. dus dan zal een ms tool ook niets vinden. die tools zijn een stuk minder gevoelig als die van memtest hoor ;)

je kan ook nog eens kijken voor een ander bankje geheugen of in een ander mem slot. en ook nog even kijken naar een andere voeding ant ik ben bang dat die voeding niet genoeg kan leveren.

Game PC

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

Hoholi

The only one

In zowat elke post die ik lees verdenkt men de voeding 8)7 Vooraleer de voeding te vervangen zou ik toch de spanning een tijdje onder volle belasting loggen ;)

Om te kijken of het het probleem videokaart gerelateert is zou ik eens 3DMark of zo draaien.

Ik zie ook dat je een aparte soundcart hebt; kontroleer eens of deze niet hetzelfde irq gebruikt en/of probeer eens een ander pci slot.

Je kan ook eens proberen om de 2 dimms te verwisselen van slot

[ Voor 3% gewijzigd door Hoholi op 19-07-2004 09:10 ]

Religion is Opium for the Masses

• PacinoAllstars
Ok ik heb nu memtest zo een 7 uur laten draaien en hij vind geen enkele fout!

Lijkt mij dat het geheugen wel in orde is dan...

Verder heb ik het al eens op cas 3 gezet maar toen ging alles na een reboot piepen als een gek en moest ik me bios resetten! Zal het zo nog eens proberen.

Ik zal dan toch nog wel eens gaan formatten al ben ik ervan overtuigd dat dit niet zal gaan helpen.

To be continued..

BTW Kan ik de zaak confronteren dat ze mij een set hadden moeten verkopen? Dat het dus mogelijk is dat deze 2 jongens niet op 400 mhz met elkaar kunnen samen werken? Heb de bon nog!

Had trouwens eerst wel 2 dezelfde reepjes, maar 1 was kapot dus na omruilen kreeg ik een andere vandaar dat ik nu met 2 verschillende zit.

[ Voor 33% gewijzigd door PacinoAllstars op 19-07-2004 09:30 ]

• Shunt

Shunt

Boe

PacinoAllstars schreef op 19 juli 2004 @ 09:21:
Ok ik heb nu memtest zo een 7 uur laten draaien en hij vind geen enkele fout!

Lijkt mij dat het geheugen wel in orde is dan...

Verder heb ik het al eens op cas 3 gezet maar toen ging alles na een reboot piepen als een gek en moest ik me bios resetten!

Ik zal dan toch nog wel eens gaan formatten al ben ik ervan overtuigd dat dit niet zal gaan helpen.

To be continued!
heb jij zonder een verse instal alle nieuwe hardware in de pc gedaan ?
want dan kan het daar dus wel aan liggen ;).

Game PC

• PacinoAllstars
Shunt schreef op 19 juli 2004 @ 09:25:
[...]

heb jij zonder een verse instal alle nieuwe hardware in de pc gedaan ?
want dan kan het daar dus wel aan liggen ;).
Nee toen ik mijn nieuwe hardware haalde heb ik uiteraard een nieuwe install gedaan, aangezien ik ook nog een sata schijf erbij had gekocht!

Maar misschien dat het uitmaakt dat ik de xp install heb gedaan in singel mode en dat die het niet begrijpt ofzo nu ik over ben gegaan op dual mode?

EDIT

Ik heb net geprobeerd op cas 3 te draaien maar dat lukt niet eens dan! Hij gaat piepen als een gek en mijn computer start niet eens meer op :r

3.0 - 3 - 3 - 8 zijn dan mijn timings!

Ik ken dus op 2.5 alleen draaien, met 2.0 kom ik windows niet in!

Ik hoor toch zeker ook op 3.0 te draaien of moet ik andere timings bij 3.0 gebruiken?

[ Voor 44% gewijzigd door PacinoAllstars op 19-07-2004 10:10 ]

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:44

DaWaN

'r you wicked ??

Kijk eens naar je voltages. Maxpower voedingen zijn helemaal nix :r Maar als ik kijk naar de fouten die windows geeft zijn het toch fouten die je mem/proc veroorzaken. Draai ook eens de Prime95 torture test in single channel, kun je zien of je processor misschien onstabiel is.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• PacinoAllstars
DaWaN schreef op 19 juli 2004 @ 10:15:
Kijk eens naar je voltages. Maxpower voedingen zijn helemaal nix :r Maar als ik kijk naar de fouten die windows geeft zijn het toch fouten die je mem/proc veroorzaken. Draai ook eens de Prime95 torture test in single channel, kun je zien of je processor misschien onstabiel is.
Ok zal ik doen!

Trouwens als je geheugen op 400 mhz dual mode werkt vergt dat dan meer stroom dan 400mhz single mode?

• EricJH
Dat gezeur over voedingen ook altijd. Die kan natuurlijk ook een rol spelen maar het wordt wel erg makkelijk geroepen. :+ We zouden voor de grap eens een steekproef op een aantal draadjes kunnen houden met opgeloste problemen en turven hoe vaak daar de voeding het probleem was. 8)

ALs je een blauw scherm scoort bekijk dan de foutcode. Die ziet er zoiets uit als:
00000005E. Google hier eens mee. Dat werkt vaak best goed om meer te weten te komen over de achtergronden van de fout.

Kijk eens op de site van MSI de lijst met compatible geheugens.
Raadpleeg de forums van MSI en VIA of er soortgelijke problemen zijn. Raadpleeg ook de online support van je moederbordmaker en eventueel VIA. Die denken in de regel fijn met je mee.

Heb je al gedraait met enkel HD, videokaart en geheugen? Treden de fouten niet meer op dan ligt het aan één van de andere apparaten die je tijdelijk los hebt gemaakt.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

PacinoAllstars schreef op 19 juli 2004 @ 09:21:
Blaat

Had trouwens eerst wel 2 dezelfde reepjes, maar 1 was kapot dus na omruilen kreeg ik een andere vandaar dat ik nu met 2 verschillende zit.
Ik gok dat daar 't probleem zit, maar ik durf 't natuurlijk ook niet met zekerheid te zeggen. Als je 't bonnetje nog hebt zou ik zeggen, probeer de tips van de mensen nog ff en wissel ze anders om voor 2 identieke modules (of zelfs een dual-channel getest setje). Voeding lijkt me toch erg sterk, als alles prima draait zonder dual-channel, en met niet... Kan me niet voorstellen dat dat nét dat extra stroom trekt om 't instabiel te laten worden.
Good luck :x

I see dead pixels...

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Het beste is twee identieke reepjes te gebruiken (sowieso, maar zeker in Dual Channel). Probeer via leverancier eens twee identieke reepjes te krijgen. Zouden ze toch niet zo moeilijk over moeten doen lijkt me.

Check ook even of fan op je videokaart wel draait.

edit:

Komt die voeding bij Norrod weg :D

[ Voor 10% gewijzigd door LollieStick op 19-07-2004 14:24 ]

• Sap
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-04 08:06

Sap

There is not enough space so..

Welke drivers gebruik je voor je videokaart? Hier op het werk hebben we ook last gehad met specifieke drivers van, in dit geval, asus. Nadat we de algemene drivers van Nvidia hadden geinstalleerd was het probleem verdwenen!

tis een gokje....

Sap

MSI-KT600-delta** Rx850xt core@555 mem@621** xp2800+@2466MHz[watercooled-innovatek]** 2x512 MDT pc3200[@425MHz]** 400WattZalman** Industrial-Radiator+Eheim1048+12mm tubes**

Verwijderd

Had exact hetzelfde probleem. Nieuw moederbord/geheugen/processor. Steeds bsod's, spontane reset etc. Het waren 2 dezelfde reepjes geheugen van Twinmos in Dualchannel. Memtest86 gedraaid en geen fouten :? . De reepjes 1 voor 1 getest maar nog steeds bsod's. Toen eens een reepje DDR400 uit mijn vriendinnetje haar pc gerukt. En jawel geen enkel probleem meer :)
Conclusie: shit-geheugen. Teruggebracht naar CL en zonder probleem nieuwe gekregen. Weliswaar ook weer Twinmos maar met andere chips erop. De verkoper zei dat de foute reepjes weleens problemen gaven met Abit-bordjes, hij had notabene zelf het MB en het geheugen aan mij verkocht 8)7 .
Maar nu draait de boel zonder problemen en is zelfs nog iets te clocken ook. :*)

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 21:23
Wat voor een serie nummers staan er op de beide geheugen strips?
Mijn vermoeden is dat de specs van beide geheugens verschillend zijn en dat geeft problemen bij dual channel en niet bij singel channel.

Kleine toevoeging, memtest86 detecteerd alleen kapot geheugen.

[ Voor 15% gewijzigd door NLsandman op 19-07-2004 14:52 ]

• PacinoAllstars
sapientiea schreef op 19 juli 2004 @ 14:26:
Welke drivers gebruik je voor je videokaart? Hier op het werk hebben we ook last gehad met specifieke drivers van, in dit geval, asus. Nadat we de algemene drivers van Nvidia hadden geinstalleerd was het probleem verdwenen!

tis een gokje....

Sap
Voor mijn videokaart gebruik ik de nieuwste driver 56 nog wat! Ik heb zelfs nog de 41:09 geprobeerd maar tevergeefs.

Ik heb nu geformat en ben al mijn drivers aan het installeren. Heb er geen randapparatuur en dergelijke aan hangen. Heb mijn soundkaart er zelfs uitgehaald ook.

Ik ga straks eerst is warcraft opstarten zonder mijn hyperion drivers 4.51 geinstalleerd te hebben.

En er komt straks nog een vriend van me met zijn videokaart!

Als dat niet lukt ga ik terug naar die zaak en ander geheugen halen :)

EDIT

had net effe deze foutcode ingetikt 0x0000008e

Bij microsoft zeggen ze het volgende:

One or more of the random access memory (RAM) modules that are installed on your computer are faulty.
The RAM configuration is incompatible with Windows XP.

Agh genoeg dingen die aanduiden op me geheugen nu alleen nog effe een andere videokaart testen om alles uit te sluiten!

[ Voor 18% gewijzigd door PacinoAllstars op 19-07-2004 15:03 ]

• PacinoAllstars
Ok mensen hier een update!

Na me systeem geformateerd te hebben installeerde ik eerst alle updates etc maar nog niet alle drivers! Ik installeerde eerst driver voor driver om te kijken of het geen driver probleem was.

Toen ging ik steeds me spellen in om te kijken of ze goed liepen en waarempel ze deden het zonder crashes! Tot dat ik gebruik ging maken van mijn hyperion drivers 4.51! Na deze te hebben geinstalleerd kwam het probleem te voorschijn.

Deze driver leek dus het probleem. Later kwam mijn vriend nog langs met zijn geforce! Na deze erin gedaan te hebben had ik nog steeds dezelfde problemen. Het lag dus ook niet aan de videokaart.

Toen heb ik dus mijn ram eruit gehaald en ben ik naar de winkel terug gegaan. Die gaven me een andere reep. Ik had nu dus 2 dezelfde rammetjes, maar toen ik thuis aankwam en keek zag ik dat ik 1 reep had met cas 2.5 en een andere met 3 8)7

Ik weer snel voor 6 uur terug rijden naar die zaak en naar die vent. Hij me weer een andere gegeven!

Ik heb nu 2 keer 256 mb ddr400 cas 3 ram in mijn systeem zitten op dual channel! En geen glitches bsod etc meer. Ik vind het best allemaal nu ik haal later nog wel beter geheugen.

Wat nu het exacte probleem was weet ik niet, maar het had idd met het geheugen te maken.

Anyway heb gelijk effe een kast van doorzichtig plexiglas besteld :9~

Trouwens in sisoft sandra haal ik met de memory bandwidth benchmark als inft buff 4738 mb/s en met met de float buff 4765 mb/s

is dit een beetje snel?

• EricJH
Welke versie van de VIA drivers gebruik je nu dan? Die van WIndows XP zullen dit type VIA chipset niet herkennen want die zijn ouder dan jouw chipset. Je AGP zal bijv niet aanstaan.

Ik dacht dat de 4.51 drivers stabiel waren. Misschien raadzaam ze nog een keer te downloaden.

Las nog een tipje op een ander draadje. De BIOS zelf van de site halen. De programma's die moederbordfabrikanten gebruiken voor het updaten geven niet altijd de laatste BIOS omdat klaarblijkelijk dat deel van de site niet wordt bijgehouden.

[ Voor 31% gewijzigd door EricJH op 20-07-2004 01:58 ]

• PacinoAllstars
EricJH schreef op 20 juli 2004 @ 01:56:
Welke versie van de VIA drivers gebruik je nu dan? Die van WIndows XP zullen dit type VIA chipset niet herkennen want die zijn ouder dan jouw chipset. Je AGP zal bijv niet aanstaan.

Ik dacht dat de 4.51 drivers stabiel waren. Misschien raadzaam ze nog een keer te downloaden.

Las nog een tipje op een ander draadje. De BIOS zelf van de site halen. De programma's die moederbordfabrikanten gebruiken voor het updaten geven niet altijd de laatste BIOS omdat klaarblijkelijk dat deel van de site niet wordt bijgehouden.
Ik gebruik nu nog steeds de versie 4.51 de glitches enzo gingen weg toen ik 1 ander reepje kreeg :)
Pagina: 1