Afgelopen week heb ik mijn nieuwe pc in onderdelen binnengekregen.
Voor mij is dit de eerste keer dat ik een systeem zelf in elkaar zet, dus ik verwachtte wel wat problemen
.
Nu het probleem:
Na het in elkaar schroeven start ie niet op, dwz. ik druk de schakelaar in, de boel start op, maar in de test fase van de hardware (is een feature van dit moederbord) gaat er iets mis en springt de pc uit. De pc komt niet eens tot de bios.
Ik heb in de handleiding de verschillende fasen bekeken van het testen, maar volgens mij slaat ie er een berg over. De pc klapt er in ieder geval uit bij één van de volgende fasen:
Testing Base and extended memory en Testing VGA Bios
De pc bestaat uit het volgende onderdelen:
Voeding: Zalman ZM400A-APF (nieuw)
Harde schijven: 1 x Maxtor 40gb, 1 keer Maxtor 60gb (oud)
Videokaart: Club 3D Radeon 9800Pro 128mb (oud)
Processor: AMD Athlon 64 3200+ (nieuw)
Moederbord: MSI K8T Neo FIS2R S754 (nieuw)
Ram geheugen: 2x Dane Elec 512MB NON-ECC DIMM PC3200 (nieuw)
CD-Brander: LG blabla (oud)
DVD Brander: NEC ND-2510 (nieuw)
De oude onderdelen hebben altijd netjes gewerkt.
Na het testen heb ik verschillende dingen geprobeerd zoals:
- Opstarten met zo min mogelijk onderdelen (alleen CPU+koeler, mobo, Ram, voeding en videokaart aangesloten)
- BIOS reset
- Ram geheugen gekeken of het misschien kapot was.
Maar niets helpt.
Ik vrees dat of de videokaart kapot is (al deed ie in het vorige systeem nog wel, ik kan dit alleen niet meer testen omdat het moederbord van mijn oude pc overleden is) of dat het ram niet compatible is.... Al had ik dit van te voren wel gecheckt op Tweakers, maar toen ik in de handleiding een url zag naar de MSI site stond Dane Elec er niet tussen
.
Heeft er nog iemand tips?
Ik hoop dat dit voldoende informatie is voor de modjes om dit topic open te laten.
Ik heb de FAQ gelezen over opstarten, maar daar staat niets in waar ik wat mee kon, en de search kon niets vinden op "MSI K8T Neo".
Voor mij is dit de eerste keer dat ik een systeem zelf in elkaar zet, dus ik verwachtte wel wat problemen
Nu het probleem:
Na het in elkaar schroeven start ie niet op, dwz. ik druk de schakelaar in, de boel start op, maar in de test fase van de hardware (is een feature van dit moederbord) gaat er iets mis en springt de pc uit. De pc komt niet eens tot de bios.
Ik heb in de handleiding de verschillende fasen bekeken van het testen, maar volgens mij slaat ie er een berg over. De pc klapt er in ieder geval uit bij één van de volgende fasen:
Testing Base and extended memory en Testing VGA Bios
De pc bestaat uit het volgende onderdelen:
Voeding: Zalman ZM400A-APF (nieuw)
Harde schijven: 1 x Maxtor 40gb, 1 keer Maxtor 60gb (oud)
Videokaart: Club 3D Radeon 9800Pro 128mb (oud)
Processor: AMD Athlon 64 3200+ (nieuw)
Moederbord: MSI K8T Neo FIS2R S754 (nieuw)
Ram geheugen: 2x Dane Elec 512MB NON-ECC DIMM PC3200 (nieuw)
CD-Brander: LG blabla (oud)
DVD Brander: NEC ND-2510 (nieuw)
De oude onderdelen hebben altijd netjes gewerkt.
Na het testen heb ik verschillende dingen geprobeerd zoals:
- Opstarten met zo min mogelijk onderdelen (alleen CPU+koeler, mobo, Ram, voeding en videokaart aangesloten)
- BIOS reset
- Ram geheugen gekeken of het misschien kapot was.
Maar niets helpt.
Ik vrees dat of de videokaart kapot is (al deed ie in het vorige systeem nog wel, ik kan dit alleen niet meer testen omdat het moederbord van mijn oude pc overleden is) of dat het ram niet compatible is.... Al had ik dit van te voren wel gecheckt op Tweakers, maar toen ik in de handleiding een url zag naar de MSI site stond Dane Elec er niet tussen
Heeft er nog iemand tips?
Ik hoop dat dit voldoende informatie is voor de modjes om dit topic open te laten.
Ik heb de FAQ gelezen over opstarten, maar daar staat niets in waar ik wat mee kon, en de search kon niets vinden op "MSI K8T Neo".
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 23:30 ]