Toon posts:

Gigabyte GA-7N400 Pro2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello my peeps!

Ik ben zeer benieuwd naar verdere ervaringen met het Gigabyte GA-7N400 Pro2 moederbord, ik heb versie REV1. Ik kan via "XP 2600" gek genoeg wel op gestarte topics komen waarin dit moederbord en overclockervaringen besproken worden, hierin worden veel vragen gesteld die niet zijn beantwoord. Onder de bovenstaande titel vindt ik na herhaalde pogingen helemaal niets, ik zou graag meer info hebben over bepaalde zaken.

Ten eerste, ik ben benieuwd naar de gemodde bios dat wordt genoemd, het p3achr bios. de links die ik vond via het oude (dode?) topic vermelden een link die niet meer werkt, de site lijkt opgeheven en veel zoeken op internet heeft niets uitgewezen, allen refereren aan dezelfde opgeheven website. Verder blijft voor mij onduidelijk of deze bios makers ook de pro2 hebben gediend.

Ten tweede, ik heb een XP 2600 die op 2300 mhz loopt, 200 fsb. Hierbij heb ik mijn voltage op +0.2 gezet, hij loopt geheel stabiel. Ik heb nog steeds geen case-fans, en heb de standaard AMD koeler erop. De aangegeven temperaturen zijn (mede daarom) erg hoog, 39 C case en 65 C CPU. Ondanks deze temperaturen loopt alles als een zonnetje, fsb202 net zo goed, echter uit voorzicht voor de hoge temperatures heb ik een stapje terug gedaan.

Hoe gaan de temperaturen en fsb's bij andere Pro2 bezitters?

Ik ben zeer benieuwd, ook of ik een heel topic over mijn moederbord mis, het is in ieder geval niet te vinden via GOt search.

Please Tweakers, Pimp my PC!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-02 15:35
Ik heb de vrijwel identieke Pro en ben daar meer dan tevreden over. Ik heb de multiplier factor verhoogd naar 13 en de CPU wordt nu herkend als een 2700+.
De temperatuur van de CPU is op dit moment 58 graden en bij 100% gebruik haal ik de 65 graden makkelijk. Een familielid van me heeft hetzelfde spul, en ook daar zijn de temperaturen vrij hoog, zonder dat dit tot problemen leidt. Beide mb's zijn zeer stabiel. Ik heb het idee dat de afgelezen temperaturen hoger zijn dan de reële temperaturen. Een aanrader dit mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Rocketman, heb je een XP 2600 barton? De multiplier kan ik niet verzetten in mijn Bios namelijk, en ik dacht te hebben opgezocht dat gewoonlijk de MP fixed is op 2600 Bartons?

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-02 15:35
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 23:17:
Rocketman, heb je een XP 2600 barton? De multiplier kan ik niet verzetten in mijn Bios namelijk, en ik dacht te hebben opgezocht dat gewoonlijk de MP fixed is op 2600 Bartons?
Ik heb een Thouroughbred exemplaar, daar gaat het blijkbaar wel mee.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

ik heb ook zon moederbord en heb in het begin nogal wat problemen gehad, maar nu zijn die opgelost

jij zegt dat je je voltage (spanning moet ik eigenlijk zeggen) op + 0.2 hebt gezet ?
ik moet mijn spanning van mijn cpu met procenten verzetten , ipv met getallen (reele waardes) en ik kan dan ook niet (zonder wiretrick) hoger als +10% wat best vervelend is ....

pinmod :
http://www.ocinside.de/index_e.html

edit : link gefixed

[ Voor 6% gewijzigd door HeepH op 19-07-2004 11:12 ]

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
Sorry Heefstan...ik bedoelde ook +10%, was in de war met geheugen voltages. Ik ben overigens benieuwd naar die modified bios die schijnt te bestaan, van pr3ach3r.

Daar wordt veel over geschreven in verschillende forums, de website waaraan gerefereerd wordt werkt niet meer, ook is het niet helder of er een modified bios is vor het pro2 (rev1) moederbord.. overigens krijg ik jpuw link ook niet aan het werk.

wat voor cpu en waardes heb jij momenteel??

Rocketman, ik heb zojuist nog op mijn moederbord met de jumpers egspeeld volgens het boekje, maar niets werkt. Mijn Barton is dus in ieder geval niet te vermurwen tot andere multipliers!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is echt een OC topic...

Move PMG -> DOC

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Nice to have met youu!

Overclockers here we come! This is really nice!!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

ik heb de preacher bios er ooit eens in geflashed, maar de installatie was ontzettend vervelend (eerst 2 keer via diskette je oude bios overwriten, batterij eruit, 10 mins wachten, booten, 2e bios loaden, 1e disablen en gaan oid 8)7 )

anyway, na al dat geklooi was het enige dat ik nieuw of anders had een hip ''preacher bios'' bootschermpje ipv het normale gigabyte logo'tje

edit : btw : tis echt een oc'bordje, hoewel ernstig onderkent, ik draai nu al met +10%vcore, +0.2 vdimm op 230*10.5, met een barton 2800+ en stock koeling ... vind ik best nice >:)

[ Voor 31% gewijzigd door HeepH op 19-07-2004 11:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ghellooo!!..that's fast indeed..

Je hebt de multiplier dus teruggezet begrijp ik? welke frequency haal je nu totaal? Heb je PC 3200 geheugen of meer? Draait het geheugen op 100% mee of zet je het terug?

Mijn systeem is nu dus van 166->200 fsb, iets hoger gaat maar ik heb sterk het gevoel dat de hoge temepereaturen verder overclocken belemmeren. Alles loopt netjes mee, systeem en geheugen op 200fsb dus. Totale snelheid komt nu op 2300 mhz, ipv 1900 voor standaard XP 2600.

Ben benieuwd!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

heb corsair value select geheugen, draait 1 : 1 , timings 11-3-3-2.5

ik heb dus idd de multiplier terug gezet, dmv de switches op het mobo, die staan in je handleiding ook vermeld

Verwijderd

Topicstarter
nice..mijn switches hebben echter geen effect op de multiplier, omhoog noch omlaag. Weer een Barton-thoroughbred verschil? (mijn 2600 is een Barton)

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 19:23:
nice..mijn switches hebben echter geen effect op de multiplier, omhoog noch omlaag. Weer een Barton-thoroughbred verschil? (mijn 2600 is een Barton)
Je barton is waarschijnlijk superlocked, dus geen enkele mult verandering werkt (behalve modden naar mobile enz)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

yep , alle bartons na week 39 zijn gelocked, dus dan kan je de multiplier niet veranderen...

edit :
ik las net ergens dat je die fluitende elco's kunt inspuiten met iets wat dicht (Dus kit oid) maar is er dat niet slecht voor, aangezien ze de warmte niet meer kwijt kunnen ?

[ Voor 51% gewijzigd door HeepH op 19-07-2004 23:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net opgemerkt dat in het boekje en installation guide van de GA-7n400 Pro2, de northbridge een fan erop heeft zitten. Er staat in het boekje zelfs een aparte foto van een Pro2, en alleen de pro2 heeft deze fan op de NB zitten.

Nu heb ik geen North bridge fan, hoort deze wel geleverd te worden? Zou die fan trouwens iets uitmaken?

Verwijderd

hier ook tevreden user van de 7n400 pro2 rev1. alleen het geheugen werkt niet mee :S tenminste denk ik.

ga-7n400 pro2
Kingston Valueram 2.6v pc3200
430 W Antec
2400+ amd xp-m OC 2300 mhz 1.62v
mobo temp 35
cpu temp 54 full load 59

ik wil hoger overclocken met de proc, maar 5 mhz hoger dan de 200 en
het wordt al instabiel. op 200 mhz werkt hij perfect. 12.5 mp werkt niet
maar goed voor de rest een goed bordje, veel opties en lekker stabiel
hoewel de voeding voltages niet altijd goed aan worden gegeven denk ik.

heb bios f10

Verwijderd

Topicstarter
Mr stinger, heb je een North Bridge Fan standaard op je bord zitten?

59 C is laag, als je hem zo hebt overclocked! Ik haal tegen de 70 aan, en 45 case. Heb je nog een standaard AMD CPU cooler erop?

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Ik ben ook een tevreden gigabyte-7n400 pro2 rev1 eigenaar:
barton 2500@2.345mhz pinmod@1.9v
2xcorsair value op 210mhz 2.5-3-3-11 dual channel
9800 pro@xt 450/370mhz
2x40gb maxtor 7200rpm/2mb raid 0

Prima bordje!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 02:26:
Mr stinger, heb je een North Bridge Fan standaard op je bord zitten?

59 C is laag, als je hem zo hebt overclocked! Ik haal tegen de 70 aan, en 45 case. Heb je nog een standaard AMD CPU cooler erop?
ik heb standaard een NB fan erop zitten. Verder zit er een Thermal Take
Volcano 11+ geloof ik op. Lekker groot koelblok en goede fan die ik kan regelen.
op laagste stand wordt cpu idle 57 en stressed 61 meer ook niet.
Zit weinig verschil met stressed.

Heb trouwens ook zeer goede airflow en een paar koelers extra. Maar hij
zorgt er wel voor dat het lekker warm is >:)

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

als je niet hoger als 200 komt moet je ff in bios op ctrl + f1 drukken, kom jij bij de advanced-user-settings, en dan werkte het bij mij wel

Verwijderd

HeefStan schreef op 24 juli 2004 @ 18:35:
als je niet hoger als 200 komt moet je ff in bios op ctrl + f1 drukken, kom jij bij de advanced-user-settings, en dan werkte het bij mij wel
als je het iets beter gelezen had, had je gezien dat ik
gewoon niet boven de 200 stabiel kom.

Ik vraag me dus af waar het aan ligt, aan mn geheugen
latencys, voeding of whatever :) Maar dat moet ik nog
uit gaan zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Zeg ik heb inmiddels een fan op mijn Northbridge gezet, maar deze maakt een redelijk kabaal.

Is zo'n fan eigenlijk belangrijk? En hoe krijg ik hem stiller?

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

je kan voor 5 euro een zalman chipset blokje kopen, dat heb ik ook, en dat werkt gewoon perfect....

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
coolio, ik heb zojuist dit bord omgewisseld voor me (nieuwe) asus a7v880, (via 880 chipset). Desondanks was ik zeer tevreden over deze gigabyte plank, het enige waar ik van baalde en ook de reden waarom ik nu een andere plank heb, is dat me nieuwe koeler (sp97) niet paste op de 7n400pro2 ivm de gaten rondom het socket...
Pagina: 1