[Nero] Burnprocess failed, maar cd is toch goed?

Pagina: 1
Acties:

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021
Topic titel zegt het al. Ik heb het volgende "probleem".
Als ik met Nero ga over-burnen dan gaat dat allemaal goed, tot het moment dat hij de cd wil afsluiten/finalizen. Dan krijg ik de foutmelding dat het burnprocess failed is. Maar als ik dan kijk of de cd inderdaad niet goed is blijkt dit, gelukkig, niet het geval te zijn.
Mijn probleem is dan ook hoe het komt dat Nero deze foutmelding geeft, er moet iets zijn waardoor hij deze melding geeft.
Ik heb dit zover alleen nog gehad bij cd's die ik gebrand heb dmv overburning.

Ik gebruik Windows xp , Nero 6.3.1.15 en een lite-on 52327S.
Ik heb de search al gebruikt en heb daar niets kunnen vinden wat mij kan helpen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:25
Je weet ook zeker dat die cd goed is, en ook "gefinalised" is?

Nou is het met de meeste spelers niet zo'n probleem als je een cd hebt die niet afgesloten is, maar sommige cd-rom-spelers, en zeker standalone cd-spelers hebben hier nog weleens problemen mee... :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• BigFast
Ja ik weet zeker, voor zover ik zeker kan zijn, dat die cd goed is; de film die erop staat vertoont aan het begin en aan het einde geen rare dingen. Over dat finalisen, dat is denk ik juist het probleem, hij geeft aan dat hij alleen kan branden als er gefinalized wordt op het eind. Dit is niet ongewoon en dit is hiervoor eigenlijk altijd goed gegaan. Alleen op het moment dat hij op 100% "staat", krijg ik die foutmelding, het moment dus dat er gefinalised moet worden.
En ik heb dit net gehad bij 2 cd's en bij beide is de film, in dit geval gaat het om een film, er goed op "gezet". De grote is bij de ene 717 Mb en bij de tweede 720 Mb, misschien dat dit ook nog relevant kan zijn. :)

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Die melding bij het finalizen, komt die na ongeveer 1 min. 'finalizing-status' of komt die gelijk bij overswitchen naar 'finalizing-status'?
Want als die pas na 1 min. komt. Dan is die melding vast en zeker voor handeling na het finalizen (bijv. Unlock of CD-eject). En dan is er 'nix' aan de hand.

Komt die echter melding meteen, dan heb je wel een probleem, want dan zijn de 'eerste informatieve gegevens' niet compleet afgeschreven en dan kan het idd problemen geven met sommige (of als je pech hebt alle) cd-spelers.

edit:
Je kunt proberen om een nieuwe versie van de brandsoftware te gebruiken (als die er is) of je kunt eens een ander programma proberen. Soms zit er wel eens een bug-je in.
Je kunt ook eens proberen de firmware te flashen, maar persoonlijk zie ik dat altijd als laatste red-middel

[ Voor 26% gewijzigd door cobratbq op 19-07-2004 00:36 ]

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• BigFast
Die melding komt niet direct, maar na een aantal seconden, ik geloof zelfs dat het zo'n 10 a 15 seconden duurt voordat ik die melding krijg. Maar zoals al gezegd, de data is wel goed. Dat vind ik dus een beetje raar, maar ik zal eens kijken of hij het in de dvd speler wel doet :) Alhoewel dat maybe een probleem kan zijn, omdat ik het niet als avi of mpeg gebrand heb. Tis een bin-image en ik weet niet of de dvd speler daarvan houdt ;) Beetje n00b op dat gebied :P

edit:
Firmware updaten met een nieuwe brander vind ik niet echt nodig, andere software kan ik indd overwegen, maar denk dat het spreekwoord "wat de boer niet kent, dat vreet tie niet." Hier op z'n plaats is :+ Nero voldoet meer dan, alleen dit is gewoon een beetje irri, zolang de cd goed is zie ik daar nog geen heil in, maar het is het overwegen zeker waard nadat er een cd niet goed meer is :) Wil alleen weten wat het probleem is. :P en het oplossen uiteraard

[ Voor 35% gewijzigd door BigFast op 19-07-2004 00:43 ]