Toon posts:

geblockte attachments in OE 6: aanvullende oplossing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste gebruikers van GoT,

Onlangs had ik bij een klant ADSL aangelegd. Toen dit eenmaal goed werkte ( de NIC werkte niet goed onder Windows 98, dus moest ik weer een andere gaan halen ),
heb ik Windows Update gestart, het kan namelijk nooit geen kwaad als Windows up-to-date is.

De volgende dag werd ik door de klant opgebeld: Zijn attachments konden niet allemaal geopend worden. Hij kon alleen .doc bestanden openen.

Ik wist dat ik via extra, opties, beveiliging, de optie Opslaan of Openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet toestaan uit moest zetten.
Het probleem was, dat dat niet ging, omdat het vinkje grijs was en dus niet uit mocht worden gezet.

Ik heb gezocht op GoT, en vond deze oplossing, die was beschreven in de Software FAQ:

REGEDIT4
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Security]
"Level1Remove"="exe;swf"

Dit reg-bestandje moest geopend worden en zou er voor zorgen dat de bijlages weer geopend zouden kunnen worden, op exe en swf bestanden na.

Ik had dit bestandje uitgevoerd, maar geen succes. Ook was het vinkje nog steeds grijs.

Ik heb ook via de links van de SA faq gezocht, maar daar was de oplossing dus ook niet te vinden.

Uiteindelijk ben ik zelf maar opzoek gegaan naar een oplossing, en heb hem gevonden:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Outlook Express\BlockExeAttachments

Deze dword waarde moet 0 zijn.

Als deze waarde 0 is, kan het vinkje worden weggeklikt, het is dan niet meer grijs.
Ook kunnen dan alle bijlages worden geopend.
Dit probleem is voorgekomen na Windows Update onder Windows 98.

Ik post dit omdat het misschien handig is om toe te voegen aan de SA FAQ.

Nog iets nuttigs om aan de SA FAQ toe te voegen is:

Als Powerdvd in Windows 98 een interne fout geeft, zet dan autorun aan, dit lost het probleem van de interne fout op.

Ik hoop dat er mensen zijn die hier baat bij hebben,

Blurn.

Verwijderd

in OE:

Tools, Options, Security, uitvinken: "Do not allow (...) be a virus".

Verwijderd

"Het vakje was grijs"

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Ken dit probleem en heb een oplossing die je ook via de telefoon aan een absolute nOOb kan vertellen nl. Stuur het meeltje maar gewoon door dan kun je ineens bij alle atachments. :Y)

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Verwijderd

De eerste reg-key die de TS noemt (Level1Remove) heeft toepassing op MICROSOFT OUTLOOK, en niet op OUTLOOK EXPRESS. Daarom werkte het dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist dat het forwarden van de emails er voor zorgde dat je bij de bijlages kan.
Dit is echter niet praktisch, en geef zelf toe: zou jij al je emails met bijlages willen forwarden om ze te kunnen openen?

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 22:30:
Ik heb gezocht op GoT, en vond deze oplossing, die was beschreven in de Software FAQ:

REGEDIT4
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Security]
"Level1Remove"="exe;swf"

Dit reg-bestandje moest geopend worden en zou er voor zorgen dat de bijlages weer geopend zouden kunnen worden, op exe en swf bestanden na.

Ik had dit bestandje uitgevoerd, maar geen succes. Ook was het vinkje nog steeds grijs.
Dat is een oplossing voor Microsoft Outlook - niet Outlook Express. Outlook is een geavanceerde mailclient welke een onderdeel is van de Office suite. Outlook Express daarentegen is een gratis e-mail/newsclient welke beperkt is in mogelijkheden vergeleken met z'n grote broertje. Hoewel de naam anders doet vermoeden hebben beide programma's niets met elkaar gemeen.

In Outlook Express kun je zoals DaMasterPNut reeds vermeldde dit gedrag gewoon uitschakelen via een instelling in de opties.

Als je altijd alles uitgebreid wil vertellen dan is er steeds wel iemand je voor :)
Trouwens niet goed genoeg gelezen want de optie was duidelijk niet beschikbaar bij de TS. Misschien inderdaad interessant om toe te voegen aan de FAQ. Outlook Express wordt namelijk meer gebruikt dan Outlook heb ik de indruk (het zijn natuurlijk beiden slechte e-mail clients, maar soit ;)).

[ Voor 22% gewijzigd door mahi op 18-07-2004 22:49 ]

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 22:40:
Ik wist dat het forwarden van de emails er voor zorgde dat je bij de bijlages kan.
Dit is echter niet praktisch, en geef zelf toe: zou jij al je emails met bijlages willen forwarden om ze te kunnen openen?
Mja het is niet echt praktisch. Wat imo wel handig aan de 'feature' is, is dat je 2 keer nadenkt voordat je een attatchment daadwerkelijk opent. Een attatchment is namelijk zo geopend.. :o

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 22:40:
De eerste reg-key die de TS noemt (Level1Remove) heeft toepassing op MICROSOFT OUTLOOK, en niet op OUTLOOK EXPRESS. Daarom werkte het dus niet.
Toch is het zo dat op veel sites deze oplossing ook voor OUTLOOK EXPRESS werd genoemd.
In de SA FAQ staat in de titel van het probleem ook dit:

Outlook (Express) blocked attachments?

Daarom is het niet duidelijk of het nu voor MICROSOFT OUTLOOK of OE 6 van toepassing is. Ook was de oplossing voor OE 6 niet op GoT te vinden, vandaar mijn post.

Verwijderd

Topicstarter
Glashelder schreef op 18 juli 2004 @ 22:43:
[...]

Mja het is niet echt praktisch. Wat imo wel handig aan de 'feature' is, is dat je 2 keer nadenkt voordat je een attatchment daadwerkelijk opent. Een attatchment is namelijk zo geopend.. :o
Daar heb je wel gelijk in ja >:) .
mahi schreef op 18 juli 2004 @ 22:40:
[...]
Dat is een oplossing voor Microsoft Outlook - niet Outlook Express. Outlook is een geavanceerde mailclient welke een onderdeel is van de Office suite. Outlook Express daarentegen is een gratis e-mail/newsclient welke beperkt is in mogelijkheden vergeleken met z'n grote broertje. Hoewel de naam anders doet vermoeden hebben beide programma's niets met elkaar gemeen.

In Outlook Express kun je zoals DaMasterPNut reeds vermeldde dit gedrag gewoon uitschakelen via een instelling in de opties.

Als je altijd alles uitgebreid wil vertellen dan is er steeds wel iemand je voor :)
Trouwens niet goed genoeg gelezen want de optie was duidelijk niet beschikbaar bij de TS. Misschien inderdaad interessant om toe te voegen aan de FAQ. Outlook Express wordt namelijk meer gebruikt dan OE heb ik de indruk (het zijn natuurlijk beiden slechte e-mail clients, maar soit ;)).
Het uitschakelen in de opties in OE 6 werkte niet!, maar lees in je edit nu dat je dit al door hebt...
Pagina: 1