[ATi MultiMediaCenter] Hoe kanalen organiseren?

Pagina: 1
Acties:

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sinds vorige week ben ik troste eigenaar van een ATi all in wonder 9800SE kaart. De tv functie doet het erg goed met de ATi software die ik heb gedownload. Dit betreft het programma 'ATi MultiMediaCenter', echter nu ik mijn kanalen wil organiseren (dus Nederland 1 op 1 bijv.) lukt me dit niet :?

Ik heb de help functie zitten bekijken maar ik wordt er niks wijzer uit. Ik heb Autoscan gedaan op de intensieve manier en daarmee vond hij alle zenders die er te krijgen zijn. Maar ik kan nergens achterhalen op welke frequentie de zender zit (teletekst heeft ie wel, maar dan kom ik op pagina 6 van 6 en geen mogelijkheid op pagina 1 te komen oid :? ). Dus handmatig toevoegen lukt me ook niet.

Nederland 1 is bijvoorbeeld ingedeeld op Channel 19, die ik dus op 1 wil hebben. Maar op Channel 1 zit kabelkrant, met geen mogelijkheid lijkt dit te wisselen ofzo. Volgens de help moet dit wel kunnen maar na het volgen van de uitleg snap ik er echt niks van. Begrijp me niet verkeerd, ik ben al uren aant rotzooien, maar het lijkt gewoon disabled oid :?

Meer mensen met dit probleem of kan iemand me wel uitleggen hoe dit werkt :?

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 21:45

psy

Ben jij er inmiddels achter? Ik heb sinds kort een 9800pro AIW maar ik weet ook niet hoe dit moet.

Trouwens de Autoscan vindt helemaal niets, beetje vaag. Werkte dat bij jou gewoon?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 09:36

Rannasha

Does not compute.

Klik op de settings-knop van het tv-bestuur-schermpje (die knop met dat vinkje), tabblad TV-tuner, selecteer dan een kanaal en klik op Details (rechsonder het input-field met channel name). Daar kun je instellen op welk zender dat kanaal afstemt (bij Tunes to station. Dit ding lijkt disabled door de grijze achtergrondkleur maar is gewoon te gebruiken). Als je dus NL1 op 19 hebt zitten open je de details van kanaal 1 en tune je die naar 19. Het is handig om vantevoren een lijstje te maken met welke zender je waar hebt zitten, zodat je direct weet naar welke zender je moet tunen ipv de hele lijst door te bladeren.

Overigens ben ik ooit begonnen met een progsel om channelmanagement te vereenvoudingen voor ATI MMC (alle settings staan gewoon in het register), maar dat is nog niet in bruikbare toestand :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• psy

psy

Thanks, ga ik proberen.

EDIT: Het werkt, te gek :)
Waarom kan dat niet gewoon wat duidelijker aangegeven zijn...

[ Voor 67% gewijzigd door psy op 14-10-2004 21:51 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

wat ook werkt is alle zenders verwijderen, dan zelf handmatig (Add Channel) toevoegen aan de hand van een zenderoverzicht voor je regio. Deze is vast wel ergens online te vinden bij de leverancier van je kabelabonnement, of bij je gemeente.

• psy

psy

Toch werkt het niet goed; ik ben er nu achter dat alleen mat de Ext Autoscan ALLE kanalen worden gevonden, maar dan eindelijk echt GOED gefinetuned, dus met perfecte kleuren en contrast. Nu is de volgorde dus alleen niet zoals ik het hebben wil, maar met bovengenoemde truc kan je de zenders helaas niet meer sorteren.

Nu heb ik geprobeerd met Kanaal Toevoegen zelf de volgorde te bepalen, maar hij pikt het niet als ik een frequentie invoert die al bestaat...
En ik kan geen zenders weggooien... :( vreemde software hoor...

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:03

mjl

Ugh

psy schreef op zaterdag 16 oktober 2004 @ 20:03:
Toch werkt het niet goed; ik ben er nu achter dat alleen mat de Ext Autoscan ALLE kanalen worden gevonden, maar dan eindelijk echt GOED gefinetuned, dus met perfecte kleuren en contrast. Nu is de volgorde dus alleen niet zoals ik het hebben wil, maar met bovengenoemde truc kan je de zenders helaas niet meer sorteren.

Nu heb ik geprobeerd met Kanaal Toevoegen zelf de volgorde te bepalen, maar hij pikt het niet als ik een frequentie invoert die al bestaat...
En ik kan geen zenders weggooien... :( vreemde software hoor...
Je kunt in de registry de zenders en fequenties terug vinden. Ik vind het nog steds het makkelijkst om alle zenders met de hand op juiste volgorde in te voeren (tijdens de eerste installatie moet je dan de uitgebreide autoscan stoppen voordat er een zender gevonden is, daarna kun je de zenders zelf invoeren).

Wellicht is het nu het makkelijskt om het MMC opnieuw te installeren, verwijder wel eerst de ATI regitry settings, anders heb je nog steeds je oude instellingen !!

Ik heb ook nog wat verdere hulp online staan hierover (welke registry settings precies en hoe maak je een backup etc.): http://www.kimarco.nl/ati.nl/ onder "Problems & Solving"

-------

Pagina: 1