[XP] @Home internet draadloos doorzenden naar 1 pc

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Thunde®
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 17:21

Thunde®

Don't Worry :)

Topicstarter
Hallo,

voor een kennis wil ik binnenkort @home internet installeren. Maar hij wil het draadloos. Dus nu ben ik een beetje rond het kijken naar spullen, maar ik zit mischien met een domme vraag. Als ik het internet draadloos wil doorzenden naar zijn pc, moet ik dan hebben:

- Een router
- Een zender/ontvanger setje

Kan dit zomaar? Kan ik die zender zo op de router aansluiten? De afstand is maar een paar meter, dus qua reikwijdte enzo hoef ik me geen zorgen te maken.

Mijn spec's | Modelbouwforum

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik begrijp het even niet, als het over 2 computers gaat, waarom dan een router en een zend en ontvangdingetje? Ik heb het zo:

Een router met 3 computers aangesloten
Op een van de computers zit een draadloos verzendertje, die mijn laptop met draadloos kaartje erin ontvangt.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 16:02

lordsnow

I know nothing

Er zijn draadloze (wireless) routers. Dus, geen aparte zender nodig.

Zie ook: nieuws: Review van de Zyxel ZyAir G-2000 WiFi-breedbandrouter op de FP.

[ Voor 31% gewijzigd door lordsnow op 18-07-2004 22:14 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08

Korakal

Up up up!

Dit zijn toch wel de netwerken-basics ;) FAQ Network Troubleshooting kun je de achtergrondinformatie vinden. Het is de bedoeling dat je altijd eerst in de FAQ kijkt of jouw vraag daarmee te beantwoorden is.

Die 'zender' heet een Accesspoint, en je hebt ook gecombineerde AP/routers, ook wel WLAN-routers genoemd. En ja, zolang je ervoor zorgt dat die router het @home modem kan aansturen gaat dat prima lukken. WLAN client in je pc en je bent klaar.

Succes!

Dit topic is gesloten.