[ME] Netwerkconfiguratie kapot

Pagina: 1
Acties:

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05 03:47
Ik heb een eigenaardig probleem met een Windows ME laptop die hier staat.
Het is de bedoeling om de machine op Internet te laten gaan via USB
(er zit geen Ethernet in), met een Docsis kabelmodem beschikkend over
een eigen USB-aansluiting. Om met een frisse start te beginnen heb ik alles in Configuratiescherm\Netwerk eruit gegooid (protocollen, cliënts).
Na een reboot en een succesvolle installatie van het kabelmodem zelf
wilde ik het TCP/IP-protocol gaan toevoegen, want zonder dat kom ik immers niet op Internet. Ik klik keurignetjes op 'Toevoegen', 'Protocol', 'Microsoft', 'TCP/IP' en bevestig weer met 'OK'. Vervolgens krijg ik geen venstertje met de voortgang van het kopieëren van de bestanden, maar kom ik gewoon weer terug in het venstertje waar ik moet kiezen tussen 'Cliënt', 'Protocol' en 'Service'. Net alsof ik op 'Annuleren' heb gedrukt. 8)7
Ik heb de "Netwerkadapter" (het kabelmodem) al meerdere malen verwijderd en weer geïnstalleerd, en ook geprobeerd om Windows om te leiden door de 'Wizard Thuisnetwerk' uit te voeren, maar het mocht niet baten. :(
Met Googelen ben ik niet veel méér tegen gekomen dan het feit dat er zich regelmatig netwerkproblemen voordoen in Windows ME, en dat het installeren van patch Q272991 weleens zou kunnen helpen (gedaan, resultaat: negatief)...
Ik zou ook eigenlijk niet weten hoe ik dit probleem zou moeten omschrijven in een zoekmachine. Iemand hier die dit al weleens heeft meegemaakt of een mogelijke oplossing weet te noemen :?

^ Wat hij zegt.

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 10:30
Er zit geen Ethernet in ? Ga jij rechtstreeks van je USB poort naar het modem? Dan gaat het niet werken denk ik. Er zal toch op zijn minst een NIC tussen moeten. Pmcia of USB extern, dat maakt niet zoveel uit.

• Z-Dragon
Er zit zoals ik zei geen Ethernet in. Zoals ik ook al zei, heeft het modem zélf zowel een Ethernet- als een USB-poort. Het modem kan dus prima direct via USB worden aangesloten, wat ik ook al op meerdere computers heb gedaan, precies volgens het boekje. Het probleem zit hier echt in het niet kunnen toevoegen van de protocollen, wat ook niet lukt bij de build-in 'Dial-up adapter'. Nogmaals: op andere computers zónder netwerkproblemen werkt het prima direct via USB.

[ Voor 12% gewijzigd door Z-Dragon op 19-07-2004 11:26 . Reden: Benadrukking ;-) ]

^ Wat hij zegt.

• Z-Dragon
Ok, misschien een andere vraag dan. Is het op één of andere manier mogelijk om heel "Netwerk(omgeving)" opnieuw te installeren? In Windows 2000/XP heet dat "Network Services", maar in ME?

^ Wat hij zegt.