Toon posts:

XTerm beeld instabiel/trilt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik Xterm draai, is het net alsof het op 60Hz resolutie draait, het beeld trilt echt ontzettend. Terwijl alle andere programma's wel gewoon een stabiel beeld hebben. Mijn monitor staat op 74 Hz. Dit is op XFCE 4 op Slackware 10. Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Verwijderd

Wat gebeurt er als je een andere terminal gebruikt (gnome-terminal, aterm, etc)? Heb je dan hetzelfde effect? Tevens, wat voor driver gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 't ook geprobeerd met rxvt en daarmee is 't hetzelfde. Ik wil vanavond 's een andere terminal proberen.

Ik start overigens met de optie -rv (reverse video) zodat de achtergrond zwart is en de letters wit, "zoals een terminal-scherm hoort te zijn" :-). Als ik die optie niet heb (dus witte achtergrond en zwarte letters) trilt het niet geloof ik (ik zal 't vanavond nog even checken).

Gebruik de laatste Nvidia-drivers.

Verwijderd

Ah ok, gebruik m dan eens met de "-fg gray" en "-bg black" opties, en je bent als het goed is van je probleem af.

offtopic:
als je echt je terminal in "the way to be" wilt hebben, gebruik je natuurlijk groen op zwart 8)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 15:16 ]

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:13
Sommige monitoren vinden grote contrasten niet echt prettig. Dat heb ik ook als ik ineens een groot wit venster open, dan word het beeld ineens 1mm breder!
Misschien is jou probleem ongeveer aan hetzelfde probleem te wijten?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, met -bg black, -fg grey wordt het wel beter maar het trilt nog steeds. Volgens mij lijkt het alleen maar beter omdat het grijs minder fel is dan wit dus zie je het trillen niet zo goed (wel bedankt btw, want het is een stuk beter uit te houden :-)

Verder heb ik nooit problemen met mijn monitor. Het Firefox-venster waarin ik dit typ is ontzettend stabiel, dus 't kan wel. Wat je schrijft over de contrasten heb ik idd wel eens op andere monitoren gezien maar hier bij mij gelukkig nog nooit :P

Verwijderd

Topicstarter
Klein schopje .. ben ik dan de enige met dit probleem? Is jullie xterm-beeld wel stabiel?
Pagina: 1