[MS Access] Keuzerondjes

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:02
Ik ben bezig met een tabel om een aantal bieren die in ons assortiment zitten in te voeren. Ik wil graag een invoerformulier erbij maken. Nu zijn er een paar gegevens waarbij slechts een beperkt aantal opties mogelijk is, bijvoorbeeld Fles/Blik. Ik wilde graag in het invoerformulier twee keuzerondjes hebben, waarvan eentje met Fles en eentje met Blik, maar ik kom er werkelijk niet uit hoe dit moet.
Wie kan mij hiermee verder helpen??

Edit: Access 2003 gebruik ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Dirickteur op 18-07-2004 21:41 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

F1:
Open een formulier, rapport of Data Access-pagina in de ontwerpweergave.
Klik op de gewenste knop in de werkset. Als u niet zeker weet op welke knop u moet klikken, plaatst u de aanwijzer achtereenvolgens op de verschillende knoppen om de Knopinfo weer te geven.
Opmerking Op Data Access-pagina's zijn geen wisselknoppen beschikbaar.

Klik op het formulier, het rapport of de Data Access-pagina op de positie waar u het besturingselement wilt plaatsen. Als u het besturingselement in een groepsvak (groepsvak: een kader met selectievakjes, wisselknoppen en keuzerondjes in een formulier, rapport of Data Access-pagina. Groepsvakken gebruikt u als u alternatieven wilt aanbieden waaruit de gebruiker één optie mag kiezen.) van een formulier of rapport wilt opnemen, wordt het groepsvak geselecteerd als u de aanwijzer erover beweegt. Zo wordt aangegeven dat het besturingselement onderdeel wordt van het groepsvak.
Wat lukt er niet :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
In de tabel moet je 'gegevenstype' ook op ja/nee zetten, en niet op tekst. Misschien is dat zijn probleem?