Toon posts:

[WLAN] zelfbouw signaalversterker

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn PC staat net op het randje van bereikbaarheid van mn WLAN,
de PC verzetten is geen optie..
Dus zoek ik een manier om m'n signaal te versterken, liefst iets dat gemakkelijk zelf kan gemaakt worden.

Ik heb al gezocht en diverse pagina's gevonden waar 'iets' werd uitgelegd, maar
-ofwel zeer duur
-ofwel onduidelijk
-ofwel wordt niet aangegeven hoe je je aparaatje nu moet gaan gebruiken

Er moet niet extreem veel versterkt worden aangezien ik soms bereik heb , maar mn verbinding steeds uitvalt. gewoon, een laatste stootje ...

Verwijderd

Een betere antenne lijkt me een effectievere en makkelijkere oplossing. Wat voor WLAN kaartje en antenne heb je?

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 21:12:
-ofwel zeer duur
-ofwel onduidelijk
-ofwel wordt niet aangegeven hoe je je aparaatje nu moet gaan gebruiken
Klopt. Het is zeer duur, zeer complex en zeer afhankelijk van je toepassing. Voor nabouwen van een goed getest ontwerp moet je denken aan MBO electronica (signaaltechniek tegenwoordig, geloof ik) met vijf jaar concrete ervaring met UHF-elektronica, en voor zelf ontwerpen meer aan HBO/Universitair met ditto ervaring. 2.45GHz is echt niet te vergelijken met een zelfbouw 3 meter zendertje.

Overigens: leen eens wat kaartjes van vrienden. De gevoeligheid van de diverse kaarten euh.. kan nog wel eens varieren. Best kans dat je met een andere kaart veel betere resultaten haalt. Ook een halve meter verplaatsen van je AP kan spectaculaire effecten hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door burne op 18-07-2004 21:25 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10-2025
of er gewoon een extra basistation tussenplaatsen zodat het signaal tussen hoofdbasis en jou versterkt wordt

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08

Korakal

Up up up!

In Starten van topics in NT *lezen* is te lezen dat we van je verwachten dat je eerst zelf gaat zoeken. Er is via google (en vast ook wel op GoT) best wel wat te vinden over zelfbouw WLAN antennes.

http://me.jeremiahwhite.com/pringles.html
http://www.oreillynet.com/cs/weblog/view/wlg/448

Wil je je er niet aan wagen, kijk dan naar een richtantenne. Kost een euro'tje of 70 en werkt prima.

Dit topic is gesloten.