Toon posts:

URL masking en page rename in FlasH MX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar weken ben ik een beetje in Flash MX aan het prutsen met als doel uiteindelijk een leuke site te bouwen.

Nu loop ik echter momenteel tegen 2 zaken aan waar ik niet helemaal uitkom. Niet met de Help functie van Flash en ook niet met GOT / Google etc.

1. De site bestaat uit meerdere pagina's maar ik wil eigenlijk alleen de begin URL laten zien en niet de URL's van de overige pagina's. De pagina heet bijvoorbeeld www.zegmaarwat.com. Deze URL wil ik dus laten zien maar niet www.zegmaarwat.com/fotoboek.html etc. Vind dat persoonlijk niet zo mooi staan. Kan ik dit 'masken' middels Flash MX regelen?

2. Tot nu toe hebben de pagina's de naam van de bestandsnaam die je er in Flash aan geeft. Als het bestand bijvoorbeeld fotoboek.fla heet zal de uiteindelijke html pagina ook fotoboek heten. Kan ik dit veranderen in Flash? Moet ongetwijfeld kunnen maar heb tot nu toe in het programma niet gevonden waar het zit. Voor alle duidelijkheid: Ik bedoel hiermee de naam die boven in de balk van de browser komt te staan. Het feit dat het bestand fotoboek.html heet bijvoorbeeld is geen enkel probleem. Met HTML en progjes als Arachnophilia kan ik het met een omweg wel regelen maar moet volgens mij ook gewoon in Flash zelf kunnen.

Vind overigens de Help functie in Flash ook niet ideaal maar misschien ligt hem dat ook wel aan mij 8)7

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 16:26
punt 1: Zou ik ook wel willen weten, zoiets als de url van de fp ;)
zo dus

Voor punt 2: kijk eens bij file>publish
Daar staan alle instellingen voor opslaan anders dan .fla :)

[ Voor 49% gewijzigd door bredend op 18-07-2004 21:40 ]

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
punt een snap ik niet helemaal wat je wilt. Wil je dat de hele tijd alleen maar www.bl@@t.nl inplaats van www.blaat.nl/asdsaas, dan zou ik dat gewoon in html met frames doen maar het blijft als gebruiker vervelend aangezien je dan niet kan bookmarken.

voor punt 2 is het toch heel even de
code:
1
<title>fotoboek</title>

tag editen in kladblok ofzo dat is toch niet zo een moeitje, of snap ik je probleem niet helemaal?