Toon posts:

Netwerk met apple comp. en windows comp. zien elkaar niet

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het volgnde is het:

computer 1:
G4 power mac OS9.2
hardschijf 20 gig
520 mb ram
10/100MBps netwerk kaart

Computer 2:
windows xp home
256 mb ram
hardeschijf 14 gig
PCI 10/100MBps UTP netwerk kaart

Modem:
Multi PC modem 4 aansluitingen voor 4 computers

Wie kan me vertellen hoe ik die twee computers met elkaar kan verbinding laten maken "of wel gezegt bestanden uitwisselen".
I heb alles al geprobeerd kijken op google of software ook al alle andere dingen geprobeerd m.b.t. instellingen.
I er meschien iets dat je nodig heb om het te laten werken.

Mijn dank aan degene die reageerd. :)

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Macosx en windows xp filesharing

Zoeken op file sharen / filesharing zou helpen, Samba is iig het type software wat je zoekt...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Vanaf MacOS X is het een eitje om een Macintosh in een Windows netwerk te krijgen en vice versa. Een kwestie van een vinkje aanzetten. Maar jij zit nog met een Classic OS en dan ontkom je er niet aan om extra software te gebruiken, zoals Dave. Dan kun je gewoon bestanden (en printers) delen zoals Windows dat doen.

Wat misschien ook mogelijkheid is, als het alleen om bestanden gaat om op een (of beide) computer(s) een FTP server op te zetten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08

Korakal

Up up up!

Met bovenstaande replies moet je wel een eind kunnen komen ;) Dit had je overigens ook zelf via de search van dit forum kunnen vinden, dat is ook wat we van de forumbezoekers verwachten.

Zie ook de sticky bovenaan dit forum: Starten van topics in NT *lezen*

Succes! :w

Dit topic is gesloten.