[Barricade 7004 ABR] Loopt vast / blokkeert regelmatig

Pagina: 1
Acties:

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Topicstarter
Ik heb een Barricade 7004ABR, eerst met chello gebruikt en nu met XS4ALL ADSL.
Opzich werkt ie naar behoren, internet doet het, ook gaat printen via de printserver prima.
Maar de laatste tijd werkt het allemaal net iets minder, de router loopt af en toe vast, er is dan geen verkeer meer mogelijk. Dit vastlopen kan na 20 minuten gebeuren, of 4 uur, er is geen regelmaat.
Pingen vanaf pc's gaat niet meer, het opnieuw opstarten van een pc leidt er tot dat die pc geen IP krijgt.
Het lijkt me dus dat het probleem echt bij de router ligt.
Nou is het vervelende dat logs alleen te lezen zijn als de router aan staat, reset ik de router, zijn ook de logs weer weg.
Ik zal dus nooit kunnen zien waar het precies aan ligt.
Mijn firmware is versie V1.42.012, dit is de nieuwste versie.
Deze heb ik erop geflashed om een printprobleempje te verhelpen, wat later aan de printer bleek te liggen. Echter is er toen dus ook iets fout gegaan met de router zelf.
(dat is tenminste wat ik vermoed.)

Is er iemand die eens een soort gelijk probleem heeft gehad, zo ja, hoe heb je het dan opgelost?
Ik heb ff in de search gekeken, maar alle problemen die met printers beschreven staan zijn betrekkelijk eenvoudig opgelost, problemen met internet hebben mij ook niet verder geholpen. Ook google bracht me niet verder.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Heb je toevallig een P2P progsel open staan, of een ander progsel wat veel simultane connecties aanmaakt of vlak na elkaar?