[WIN2K] Geluid doet het niet goed...

Pagina: 1
Acties:

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:47
ik had eerst windows 98SE. alles werkte top, alleen om de 2 uur ofzo moest ik ff de pc opnieuwe opstarten omdat hij de hele tijd vastliep.

hoppa, FORMAT C:

converteerd naar NTFs en WIN 2k PRO erop gezet.

mijn systeem is nu weer stabiel _/-\o_

alleen 1 probleem|:(

het geluid doet het voor geen meter

als ik een liedjes (of geluid in spellen, zelfs het geluid als je klikt in windows verkenner/internet explorer) luister dan hapert, geluid word versnelt, versloomt en krijg je vreemde irritante hoge tonen er door. hoe komt dit? kan ik het verhelpen?

wat heb ik al gedaan?
---> geheugen uitgebreid, van 192MB RAM naar 320MB RAM

---> nieuwe geluidskaart, van Creative SB 64 PCI naar Creative SB 128 PCI

---> windows drivers of de drivers van creative zelf...

---> codecs geinstalleerd (mp3, ogg, enz enz)

---> nieuwe geluids boxjes geporbeert (tja...als je wanhopig bent probeer je alles)

---> al zeker 4x Windows 2000 PRO op nieuw geinstalleerd inclusief weer format C:

NIKS HELPT!!

ik denk dat het gewoon aan me processor ligt, is namelijk maar een P2 400 Mhz.....(te sloom). Maar op win 98SE deed het geluid het wel gewoon 8)7

iemand nog ideeen? (software matige instellingen ofzo?)

Hoi

Verwijderd

Heb je alle servicepacks en updates bij mky gehaald?

Vanaf de cd is W2K ronduit slecht voorzien van drivers en alle mogelijke multimedia toeters en bellen.

Is het zeker dat de juiste driver hebt? Bijgeleverde drivers zijn niet altijd de juiste.

Succes

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem toen ik van XP naar 2000 ging. Maar ik denk niet dat jij naar XP kunt met die specs.

Ik kon het probleem ook niet oplossen en heb toen maar weer XP gedraait.

edit: en Servicepacks heb je toch wel gedowload he? (zoals hierboven iemand zei)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 19:55 ]

Verwijderd

Mocht het trouwens je processor zijn, wat ik niet verwacht (draai je zware geluidsstudiosoftware die veel aanspraak maken op processor en gehuegen?), dan zou ik eerst even alle effecten onder windows die aanspraak maken op je geheugen uitzetten en even offline alle draaiende programma's afsluiten.

Ik heb zelf ook op trage pc's geluid gespeeld, maar 400 MHz is echt wel voldoende voor het afspelen van een beetje geluid.

Verwijderd

O ja, 400 MHz is niet echt veel voor XP, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt
door 320 Mb geheugen. Zou ik zeker naar XP overstappen en dan vervolgens met diverse tweak-programma's je XP zo licht mogelijk maken.

Dus alles eruit wat je niet gebruikt.

voorbeeld: http://www.litepc.com/xplite.html

en diverse andere tweaks. Sowieso de moeite om tijd te investeren in het goed afstellen van je PC.

• roelieboelie
ik heb alle updates service packs enz enz voor WIN2K geinstelleerd. Ik speel veel age of empires 2, wat op een 400mhz soepel draait (de graphics dan, NIET het geluid)met een mx 400 32MB.
Ik speel muziek (MP3, OGG en WAV) met winamp 5.3 af. had ook al een oudere versie geprobeert (2.92) maar niks mocht helpen....

Hoi

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12 05:24
Het kan waarschijnlijk aan je videokaart liggen. Dat probleem had ik ook met mijn oude K6-2, die onboard video had. Ik weet niet of jij onboard video of een verouderde videokaart hebt, maar ik zou aanraden die te vervangen door een aparte of nieuwere. Bij mij washet probleem hierna opgelost. Ook het zoeken van een betere driver van je videokaart zou wel eens kunnen helpen.
En als je een nVidia kaart hebt met 5x.xx drivers, zou ik die vervangen door 4x.xx, aangezien de nieuwe dat geluidsprobleem ook geven.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Verwijderd

Hier werkt dit anders zonder problemen ( PII 450 Mhz ), Mijn SB 128 werkte van
de eerste keer onder Win2K SP4. Dit met de standard drivers van windows.

Soms lukt het via de winupdate drivers te dl, onder update voor stuurprogramma's.....( links op het scherm )

Misschien dit; verwijder de reeds aanwezige drivers via device manager,
daarna herstarten, vind windows het zelf....dan ok, anders terug via device manager, geluidskaart selecteren ( reinstall driver ) en naar de folder I386 verwijzen, misschien vind hij daar wel de driver.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 22:52 ]

• roelieboelie
mijn videokaart is een gefroce 2 mx 400 met 32 mb ram (extern dus) ik zit nu zonder drivers voor me grafische kaart, maar niks helpt, hij blijft weer hoge tonen horen, happeringen, versnellingen, enz enz :-(

Windows Xp is voor mij geen optie, word toch te sloom en ik haat XP, liever 98SE dan XP :-)

//edit:

geen drivers voor mij video kaart gedaan--> geluid werkt niet
29..x.x.x nog wat driver versie --> geluid werkt niet
4.x.x.x.x nog wat driver versie --> geluid werkt niet
5.x.x.x.x. nog wat driver versie --> geluid werkt niet
dus aan de video kaart met het geen moer uit, dacht ik al, want onder WIN98se deed het geluid het wel gewoon met dezelfde video kaart

[ Voor 39% gewijzigd door roelieboelie op 18-07-2004 21:16 ]

Hoi

• roelieboelie
ik had een tip gekregen dat ik mijn schijf naar FAT32 moest converteren.
dit heb ik gedaan, en ja, ik krijg opeens ''normaal'' geluid. nou ja, als je een MP3 van 4 minuten hebt, en je neemt het gemiddelde ''goede'' muziek dan is dat zo 2 minuten. de andere 2 minuten is weer muziek met happeringen hoge tonen enz enz.

ik kom dus al steeds dichterbij de oplossing. iemand nog meer ideeen?

Hoi

Verwijderd

Wat gebruikte je dan daarvoor FAT16 ?

Misschien eens een schijf controle uitvoeren, het moest lukken moesten
er een paar Bad sectors zitten net op de plaats waar je geluids driver zitten.

En de GFX kaart werkt die naar behoren ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 19:07:

Hij heeft in zijn startpost al staan dat ie NTFS gebruikt.

Kijk eens in de Device Manager naar de resources van je geluidskaart, zijn er geen memory/interupt conflicten ?

• roelieboelie

FAT32 gebruikte ik hiervoor. Maar heb de schijven weer naar FAT32 gedaan en dat hielp wel een beetje.
Kijk eens in de Device Manager naar de resources van je geluidskaart, zijn er geen memory/interupt conflicten ?
nope, alles is gewoon goed.

Hoi

Pagina: 1