Toon posts:

Doom III deel 3

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.565 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 10:15

PcManiaxx

ondertitel duh

Dat vind ik ook zeer opvallend. Een GF4 MX! :z En nog ziet het er gelikt uit! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-10 17:04
Ik vind de verschillen tussen low, medium, high en ultra opvallend klein :). Je moet echt met je neus op 't scherm zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:48
Ik heb een gf4MX! XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
LiToKi schreef op 29 juli 2004 @ 19:15:
Ik vind de verschillen tussen low, medium, high en ultra opvallend klein :). Je moet echt met je neus op 't scherm zitten.
vooral om de links te vinden naar de plaatjes, want ik zie ze niet :? (kan iemand ze ff aanwijzen, ik kan ze echt niet vinden :P )

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:53

Nik

Zijn kleine miniaturen :) Tussen de regels tekst door zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
proller schreef op 29 juli 2004 @ 19:26:
Zijn kleine miniaturen :) Tussen de regels tekst door zeg maar :)
mja, die zie ik, maar ik kan ze niet vergroten :? (IE eens proberen ipv FF dan maar)

ah, IE pakt ze wel, vreemd maargoed, verschil is idd erg klein.

[ Voor 12% gewijzigd door Maverick op 29-07-2004 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met FF moet je bij Tools - Options - Web Features instellen dat hij geen pop-ups van die site blokeert. Of je moet op de scroll van je muis drukken om de plaatjes in een appart venster te openen.

Op de screenshots vind ik het verschil tussen Low en High detail ook klein, maar ik denk dat ingame het verschil veel beter zichtbaar zal zijn. Vooral omdat het spel vrij duister is en dit niet goed vast te leggen valt op een screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 19:53:
Met FF moet je bij Tools - Options - Web Features instellen dat hij geen pop-ups van die site blokeert. Of je moet op de scroll van je muis drukken om de plaatjes in een appart venster te openen.

Op de screenshots vind ik het verschil tussen Low en High detail ook klein, maar ik denk dat ingame het verschil veel beter zichtbaar zal zijn. Vooral omdat het spel vrij duister is en dit niet goed vast te leggen valt op een screenshot.
offtopic:
het was toevallig alleen bij het plaatje dat ik als eerste probeerde, de anderen doen het wel gewoon, beetje pech dat ik de verkeerde koos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Ik ben benieuwd of mijn 9800se net zoals de 9800pro te modden is naar zo'n fireGL ding zodat ik Doom3 toch nog op 1280*1024 kan spelen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 22:04
ik vraag me trouwens af of een gf2 gts/pro/ultra 64mb het spel zou kunnen draaien als de gf4MX het zelfs kan, die volgens mij toch wat langzamer is dan gf2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je moet dacht ik minimaal een 64 MB videokaart hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:48
Volgens mij was de GF4MX iets sneller dan de gf2 gts 64mb. Ik heb ze nu allebij maar het verschil is moeilijk te merken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 23:04
Afbeeldingslocatie: http://img1.uploadimages.net/375174doompje.JPG

comments? lijkt me niet de alpha de gun is veel gedetaileerder...

[ Voor 19% gewijzigd door BlowFish op 29-07-2004 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:53

Nik

Uuuh? Huh? Is dit... he? Ik vat je niet? SHot is wel mooi IMHO (ziet dat detail op die gun :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:47
nee, is niet de alpha idd. Er schijnt een versie te cirkuleren binnen de betere "webwinkel". Maar ik wacht gewoon om mijn pre-order met pinky statue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 21-10 23:04
cvs79 schreef op 29 juli 2004 @ 21:05:
nee, is niet de alpha idd. Er schijnt een versie te cirkuleren binnen de betere "webwinkel". Maar ik wacht gewoon om mijn pre-order met pinky statue
klopt ik las net dat die "betere webwinkel" doom3 op de 31ste al gaat releasen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien doet 1gig aan geheugen toch wel een duidelijk verschil te maken in fps. (de minimum tenminste, niet de gemiddelde fps).
Ik ben overigens ook benieuwd wat het verschil in fps wordt, met me 9800pro256 tegen over de 128mb versie. Toch fijn dat de de game in 1024* met high quality en 8xAf lekker gaat lopen! :)
Ik had heeeel stiekem gehoopt op 1280*.... maar toch, mag niet klagen na wat ik gelezen hebt! Ik vindt overigens high of ultra high (super wiet? ;) ) niet heel verschil maken.
Ze hebben goede kontakten, hardocp en ID. Zullen ze mekaars billetjes droog vegen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-10 15:48
corpseflayer schreef op 29 juli 2004 @ 20:22:
Ik ben benieuwd of mijn 9800se net zoals de 9800pro te modden is naar zo'n fireGL ding zodat ik Doom3 toch nog op 1280*1024 kan spelen. :9
De OGL drivers van fireGL zijn een stuk slechter, ik heb het vorige maand uitgeprobeerd met de bèta. Bovendien crashte de game na een kwartier :/
Met die fireGL drivers kun je ook (bijna) geen andere games spelen. Kotor, die ook een ogl spel is, wilde niet eens laden. En dan ben ik nog niet begonnen over de directx ondersteuning in de firegl drivers.
De nieuwe ati OGL driver gaat trouwens voor de firegl & cathalyst drivers zijn, er komt dus verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeLangOetan schreef op 29 juli 2004 @ 21:27:
[...]

De OGL drivers van fireGL zijn een stuk slechter, ik heb het vorige maand uitgeprobeerd met de bèta. Bovendien crashte de game na een kwartier :/
Met die fireGL drivers kun je ook (bijna) geen andere games spelen. Kotor, die ook een ogl spel is, wilde niet eens laden. En dan ben ik nog niet begonnen over de directx ondersteuning in de firegl drivers.
De nieuwe ati OGL driver gaat trouwens voor de firegl & cathalyst drivers zijn, er komt dus verbetering.
Oei...dan mag Ati wel opschieten met het uitbrengen van hun OpenGL driver, nog vooor Doom3 gaat uit komen.

btw..ik herinner me nog een vroeg E3 filmpje waar de hoofdrolspeler (weet iemand zijn naam/functie????) neer werd gemept door een stel zombie's, de deathsequense was heeeeel erg mooi om te zien.
Vraag me ook af hoe de AI van de vijand in elkaar zit... daar heb ik uit mijn ervaring nade noppes over gelezen op het inet.

Trouwens, is dit niet Gabe Newell ? Izzie wel afgevallen zeg... :)
Afbeeldingslocatie: http://www.planetquake.com/polycount/cottages/kingscastle/tutes/duud3.jpg

Trouwens, hier: http://www.clanccc.net/Images/Screenshots/Doom%203/
staan nog een hoop screens op, waarschijnlijk nog van de Alpha, maar wat mooi..

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaliXL
  • Laatst online: 15-10 15:48
Hmmz, waar ik toch wel nieuwsgierig naar ben: volgens de officiëel ge-releaste specs is dit het minimum:
DX 9.0 compatible 3D card w/ 64MB RAM*
MS Windows 2000/XP
Pentium 4 1.5 GHz or Athlon XP 1500+
384 MB RAM
8x CD-ROM
2.2 GB of HD space
Broadband (for multiplayer)

*Supported 3D Graphics chipsets:
ATI: Radeon 8500, 9000, 9200, 9500, 9600, 9700, 9800
NVIDIA: GeForce 3, GeForce 4MX, GeForce 4 Titanium, GeForce FX, GeForce 6
Nou is mijn systeem daar helemaal klaar voor, op één onderdeel na: de videokaart. Nou staat daar in de lijst dat een DX9 compatible videokaart is vereist, maar de GeForce 4 MX is bij mijn weten bijvoorbeeld al niet DX9 compatible (is een veredelde GF2), of ben ik nou in de war? In ieder geval: ik ben dus erg beniewd of het ook op de ATI-budgetkaarten gaat draaien, zoals de Radeon 9200. Die laatste heb ik dus, en die doet dus qua snelheid dacht ik helemaal niet onder voor een GF4MX...

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Laatst online: 21-09 11:54
Wat het precies betekent weet ik niet, maar het betekent iig niet dat je een 3dkaart nodig hebt die alle features uit dx9.0 heeft.
Wat het wel betekent, denk ik, is dat je dx9 geinstalleerd moet hebben en je 3dkaart moet overweg kunnen met dx9.

Correct me if Im wrong :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Vind 't vreemd dat ze DirectX 9.0 noemen, het is toch gebaseerd op OpenGL? Iemand een idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Laatst online: 21-10 15:48
LiToKi schreef op 29 juli 2004 @ 22:47:
Vind 't vreemd dat ze DirectX 9.0 noemen, het is toch gebaseerd op OpenGL? Iemand een idee waarom?
In feite draait de basis van Doom 3 op directx7 features oftewel op Opengl 1.2

De generatie van kaarten & de generatie van de drivers worden meestal volgens de evolutie van directx gerekent. Doom3 gebruikt effecten die sm2.0 (van directx, shader model 2 = minimum spec dx9) zijn en zo in de ARB (van OGL) geraakt zijn.
Directx9 wordt nu zelf in 2 generaties ingedeelt:
nv40+ & R420 -> 2e gen dx9
nv30+ & R3xx -> 2e gen dx9

[ Voor 6% gewijzigd door oeLangOetan op 29-07-2004 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat jammer is van die resoluties, is dat je op een lcd display niet de native resolutie kunt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Laatst online: 06-10 21:09
Nou ja, Doom 3 maakt gebruik van DX9.0 graphics... maar ze worden aangestuurd door OpenGL. DirectX9.0 vraagt naar de pixelshaders van je videokaart en daarmee maken ze een effect zoals Heat Haze. OpenGL kan net zo goed naar die shaders vragen, maar dat moet je er wel even in programmeren... want die programmatuur gaat MS er niet voor je inzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Met alle respect,maar ik zie echt GEEN verschil tussen High en Ultra High..
Niet dat ik het moeilijk zie ofzo,nee...ik zie echt helemaal niets!!..
Ben ik nu zo blind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

melly schreef op 30 juli 2004 @ 00:03:
Met alle respect,maar ik zie echt GEEN verschil tussen High en Ultra High..
Niet dat ik het moeilijk zie ofzo,nee...ik zie echt helemaal niets!!..
Ben ik nu zo blind?
Speel maar eens UT2004 op iets minder high en alles op high (ook je AA), het verschil zul je alleen zien als je heel erg oplet als het spel in beweging is. Alleen het geoefend oog kan het verschil zien op zulke screenshots :)

enfin, lees dit maar eens:

The screenshot comparison we notice the most difference in here is in the fifth set above. It appears that the uncompressed specular light map is adding more detail to the monster's belly, since the texture itself is already uncompressed between High and Ultra Quality settings. The difference however is so slight that when you are playing the game at its normally fast paced speed you are unlikely to see any difference. This is actually great news, as when you are running at the High Quality setting you know you are very near to the best visual gaming experience DOOM 3 has to offer

http://www2.hardocp.com/article.html?art=NjQ0LDM=

En inderdaad, op die zombie foto, hier ergens boven; zie je het inderdaad een HEEL klein beetje. Maar het is verwaarloosbaar.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Laatst online: 03-03-2023
idd......op deze foto kan je een ietsiepietsie verschil zien.
maar sjees....wat is het verschil miniem :)
wat mij betreft niet de moeite waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlowFish schreef op 29 juli 2004 @ 21:06:
[...]

klopt ik las net dat die "betere webwinkel" doom3 op de 31ste al gaat releasen
Niet zo geheimzinnig: Die betere webwinkel is Gamestop:

Zie deze thread @forumplanet: http://www.forumplanet.co....asp?fid=2308&tid=1433883

Maar dat blijkt uiteindelijk niet door te gaan: http://www.hardforum.com/...p=1026383540&postcount=32

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het komt goed op mij over dat met 800x600 spelen nog een detailrijk beeld oplevert. Dankzij de redelijk bedaagde 9200 SE in mijn systeem ben ik hoe dan ook beperkt in resolutie bij alle spellen. Ik ben dus al gewend aan lage resoluties (boeit me ook niet, ook niet met een 19"), maar zodra ik effecten moet gaan missen word ik wel bedroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

holy shit, dit is de engste die ik tot nog toe voorbij heb zien komen:

Afbeeldingslocatie: http://www.gamestop.com/common/images/lscreen/644930l1.jpg

Ik vermoed dat dat grote achterste monster die zombie gewoon opzij sodemieterd om bij snel bij je te kunnen komen :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Half life 2 schijnt ook binnen paar dagen final te gaan... pfff...nou ja, ze zullen weinig concurrentie van elkaar hebben..

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:35
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 10:09:
Half life 2 schijnt ook binnen paar dagen final te gaan... pfff...nou ja, ze zullen weinig concurrentie van elkaar hebben..
nee want ik koop ze toch wel alle twee.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proller & Hardcore_gamer, ik wacht vol spanning af... post die links maar aub ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackhole schreef op 30 juli 2004 @ 10:28:
[...]

nee want ik koop ze toch wel alle twee.
:O egoisme ten top hier op GoT 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 09:55:

[...]

Niet zo geheimzinnig: Die betere webwinkel is Gamestop:

[..]
Het lijkt mij meer dat met "de betere webwinkel" het warez-circuit wordt bedoeld... zeker omdat het tussen aanhalingstekens staat.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 12:38
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 11:17:
[...]

Egoisme? Dus hij moet jij ook versie geven of wat? Ik denk dat je opscheppen bedoeld :P.
Wel final, maar dan ligt hij nog lang niet in de shops:
The official appearance will make store shelves sometime in mid to late September.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
[...]

Ach je moet toch wat doen met het geld wat je krijgt van je werkgever :)
nee maar ik koop best wel veel spellen.
Ik heb DOOM 3 al gepreorderd staan en betaald en HL2 zo dra ik hem tegen kom dan gaat die ik in de voorkoop.

Want dat zijn gewoon game die je moet hebben.
Net zo als je nu al QUAKE 4 kan voorkopen :D

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Laatst online: 06-10 21:09
[...]

ehm.... zijn er uberhaupt mensen die ze *niet* allebei gaat kopen? Heidense mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
HuggyB schreef op 30 juli 2004 @ 11:43:
[...]

ehm.... zijn er uberhaupt mensen die ze *niet* allebei gaat kopen? Heidense mensen!
LOL maar wat een topic :)

het gaat echt alle kanten hier uit.

Eerste gesprekken waren over release datum, toen over sytseem eisen,
en nu terwijl nu iedereen wel weet wat en waar DOOM3 op draaid.
Gaan ze het in eens over de aanschaf van het spel hebben ...

Wat is NEXT :)
Dat zal wel over het eerste binnen hebben van het spel zijn of de niet zo nette eerste versie.

Hopelijk niet over DLL snelheden want dan gaan er weer veel blauwe stukken vallen denk ik :D
Dus mensne als jullie wat weten AUB niet in dit topic want ook hier blijft het FAQ van GoT kracht :D

Maar voor de rest kom maar met nieuwe info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

MrJ schreef op 28 juli 2004 @ 17:04:
Iemand al bekent met deze site?

http://www.importmadness.com/cgi-bin/home

Als je daar doom3 bestelt, zou je hem in principe al de 5e binnen kunnen hebben. Denk alleen dat de bezorgkosten hoog zullen zijn.

Ik heb de game zelf bestelt bij amazon.co/uk, maar daar blijft de Release Date op de 13e staan, netzoals in NL.
Damn, ik sta nog steeds in dubio.

Wie wacht er hier keurig tot de 13e?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1024*786 op m'n Iiyama prolite 431 TFT + 9800XT... geen probleem. Iedereeen zeurt wel lagere resoluties dan 1280 er niet uit zien op 17" tft maar in FarCry zie ik na 5 minuten het verschil niet meer (behalve dan dat het lekkerder loopt en dat je AA hoog kan zetten :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Ik niet, ik ga hem denk ik zowiezo niet kopen. 20 uur sp maar, en ik denk niet dat ik de mp veel ga spelen, of hij moet echt goed zijn. Hl 2 ga ik zeker wel kopen, maar kwa multi-player hou ik het tegenwoordig liever op mmo's :).

[ Voor 3% gewijzigd door DeepSeven op 30-07-2004 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 14:50
Hoera! PCZONE net in de bus ontvangen, met groot Doom III review en mega Doom III poster erbij _/-\o_

* Haay is ff niet hier maar review lezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10 19:03

mvds

Totally awesome!

MrJ schreef op 30 juli 2004 @ 11:53:
[...]

Damn, ik sta nog steeds in dubio.

Wie wacht er hier keurig tot de 13e?
Ik :) Ik ga niet extra geld uitgeven om het spel een week eerder te kunnen spelen. Dan wacht ik wel hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik kan het nog altijd niet begrijpen dat een wereldwijde release voor zo'n spel niet kan. Bij grote films gaat het immers toch ook ?
Ik download hem de dag dat hij uitkomt en wacht dan netjes tot half augustus om hem ergens in de winkel te kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

obsidian schreef op 30 juli 2004 @ 12:44:
[...]

Ik :) Ik ga niet extra geld uitgeven om het spel een week eerder te kunnen spelen. Dan wacht ik wel hoor...
Aan de ene kant heb je gelijk, want het is behoorlijk duurder. Maar het is zo frusterend om op int. boards te lezen hoeveel fun iedereen ervan heeft. :{

Waarom kon er in godsnaam geen wereldwijde release komen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07-2024

Mas-

Alsof het niets kost!

MrJ schreef op 30 juli 2004 @ 12:48:
[...]

Aan de ene kant heb je gelijk, want het is behoorlijk duurder. Maar het is zo frusterend om op int. boards te lezen hoeveel fun iedereen ervan heeft. :{

Waarom kon er in godsnaam geen wereldwijde release komen? :(
Tuurlijk kan dat wel, maar dan krijgen ze een hoop (terecht) gezeik over zich heen van Amerikaanse en Engelse gamers, die dan moeten wachten op de Europeanen. Wat ze nu doen is gewoon zo snel mogelijk de versie shippen, naar alle markten. Omdat het spel in Amerika geperst wordt, zal het daar als eerste zijn. Kun je ze niet kwalijk nemen, lijkt mij.

Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

UK krijgt hem ook pas de 13e. Is de afzetmarkt in de EU + Asie niet groter dan in de VS+Canada?

Waarom terecht gezeik? Als ze direct al de 13e voor iedereen zouden hebben gezegd, was er niets aan de hand. Nu moeten we nog 10 dagen wachten voor dezelfde versie vanuit de VS hier ligt?

Damn, dat doe ik sneller op m'n waterfiets heen en terug. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MrJ op 30-07-2004 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-

Mas-

Alsof het niets kost!

Ik dacht dat de UK hem de 6e kreeg, maar ik kan me vergissen. Noem me hypocriet en een dief, maar ik ben vooral pragmatisch: over het algemeen download ik spellen die hier 'later' uitkomen. Als ik moet wachten om het spel te mogen kopen, wordt de verleiding mij over het algemeen te sterk. Bij Doom III zal dat ook het geval zijn, schat ik zo :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

De UK is helaas toch echt de 13e. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Ik download zowiezo alles tegenwoordig eerst, daarna pas kijk ik of ik hem wel wil kopen. Voornamelijk omdat mijn laatste 3 spellen echte miskopen waren. Als de levensduur van een spel voor mij niet langer is als een maand, is het ook geen 50 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ja boeiend dat jij dat zo doet, het enige wat je me jouw offtopic gezever bereikt is waarschijnlijk weer een extra lading offtopic reacties over het wel en niet downloaden van spellen. Of de weer over de prijs,dat die te hoog is en bladerdieblaat etc etc :/

[ontopic]
Ben benieuwd of ze er ook weer vele secrets indoen :9

edit 2]
In de voorgaande dooms waren namelijk de secrets genummert, net zoals in RTCW dat je op het eind een overzicht kreeg met b.v. 3 van de 10 secrets gevonden.
Dus het punt om stoer te doen erover is totaal niet van toepassing en is een ongegrond vooroordeel die noch kant noch wal raakt.
DeepSeven schreef op 30 juli 2004 @ 13:38:
Ja, sorry, was idd niet mijn bedoeling om er een "downloaden wel/niet goed" topic van te maken, maar dat wil nog niet zeggen dat jij niet normaal kunt reageren :/ .
Omdat er al genoeg pagina's aan zulke onzin is besteed in de afgelopen Doom delen, het zelfde als het eeuwenlang gezever over HL2 vs D3.

[ Voor 103% gewijzigd door Fietsbel op 30-07-2004 13:53 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-

Mas-

Alsof het niets kost!

Je zou tegenwoordig toch haast gaan denken dat de manier waarop multiplayerspellen beveiligt worden (door middel van een cd-key, waarvan er maar een tegelijk actief kan zijn), door de betere verspreiding van glasvezelkabel en andere permanente internetverbindingen ook voor singleplayer gebruikt kan worden. Nouja, nu nog niet, maar over een paar jaar....
En stel dat ze echt een perfecte copy protection maken - zou dat dan ook een hoop extra kopers opleveren? Of zou, omdat men alle spellen moet gaan kopen, het spelen op de PC juist minder populair worden? Als ik al mijn spellen zou moeten kopen, zou ik net zo goed een PS2 kunnen aanschaffen, in plaats van mijn volgende upgrade...

Sorrie, nogal offtopic. Soms verveel je je :+

Ontopic, secrets hebben voor mij nooit zo veel meerwaarde in een spel. Secrets zijn vooral interessant voor mensen die willen kunnen zeggen dat ze het spel echt helemaal en van binnen tot buiten kennen, en daar dan stoer mee kunnen doen...

[ Voor 15% gewijzigd door Mas- op 30-07-2004 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Met sommige van die secrets kon je echt voordeeltjes halen. Bijv wapens die je anders pas een paar levels later zou vinden, of extra armor, of extra life enzo. Dus het is niet alleen om stoer te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Homedisc schreef op 30 juli 2004 @ 13:15:
Ja boeiend dat jij dat zo doet, het enige wat je me jouw offtopic gezever bereikt is waarschijnlijk weer een extra lading offtopic reacties over het wel en niet downloaden van spellen. Of de weer over de prijs,dat die te hoog is en bladerdieblaat etc etc :/
Ja, sorry, was idd niet mijn bedoeling om er een "downloaden wel/niet goed" topic van te maken, maar dat wil nog niet zeggen dat jij niet normaal kunt reageren :/ .

[ontopic]
Net even doom 1 gespeeld, toen meteen daarna weer doom 3 screenshots bekeken. Haha, wat een immens verschil, als de lijn van de technologie op grafisch gebied zo doorgaat zitten we over 20 jaar spellen te spelen die niet zijn te onderscheiden van de realiteit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Net even doom 1 gespeeld, toen meteen daarna weer doom 3 screenshots bekeken. Haha, wat een immens verschil, als de lijn van de technologie op grafisch gebied zo doorgaat zitten we over 20 jaar spellen te spelen die niet zijn te onderscheiden van de realiteit :).
Lijkt me niet zo'n goed plan.... Nu geven veel moraalriddersmensen al geweldadige spellen de schuld van geweld de op straat, dat gaat helemaal erg worden als je in een spel niet eens meer kan zien dat het een verzameling bits is waarop je schiet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-

Mas-

Alsof het niets kost!

[...]
[ontopic]
Dan krijg je het probleem wat nu ook al door de Doom III makers aangegeven werd: met de oude technologie kon je in een uurtje een map bouwen, maar naarmate het detail dat de engine draaien kan toeneemt, neemt de ontwerptijd om een fatsoenlijk level te bouwen even hard toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in pczone heeft doom3 een dikke 93 gekregen :o
gameplay: 20/20
bediening: 19/20
graphics 20/20
geluid: 20/20
replay: 8/10
orginaliteit: 6/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-

Mas-

Alsof het niets kost!

Mag je hier de tekst van een review plaatsen? Als dat zo is, tiep ik het wel even over. Geen idee hoe streng de 'copyright' regels hier zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tussen een spoilertag zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Mas- schreef op 30 juli 2004 @ 14:02:
Mag je hier de tekst van een review plaatsen? Als dat zo is, tiep ik het wel even over. Geen idee hoe streng de 'copyright' regels hier zijn...
Doe maar niet, ze zijn in een slechte bui vandaag.... En aangezien er copyright op zit/staat mag het alzo niet...

[ Voor 3% gewijzigd door mvds op 30-07-2004 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mmm ben wel benieuwd naar de review

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

langezwieper schreef op 30 juli 2004 @ 14:06:
mmm ben wel benieuwd naar de review
Dan koop je het blad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10 10:43

FlashBang

Hoi.

of je loopt langs de Bruna, daar kun je met gemak 3 bladen helemaal doorlezen voor ze eindelijk iets door beginnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lama dan _/-\o_

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancentral
  • Niet online
>:)

edit ;)

[ Voor 101% gewijzigd door Trancentral op 30-07-2004 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-

Mas-

Alsof het niets kost!

Russian Phoenix schreef op 30 juli 2004 @ 14:08:
of je loopt langs de Bruna, daar kun je met gemak 3 bladen helemaal doorlezen voor ze eindelijk iets door beginnen te krijgen.
En dat is dan niet illegaal! Schandalig. Ik eis een ban, dertig stokslagen en het leven van je eerstgeboren kind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 13:58:
in pczone heeft doom3 een dikke 93 gekregen :o
gameplay: 20/20
bediening: 19/20
graphics 20/20
geluid: 20/20
replay: 8/10
orginaliteit: 6/10
Dat beloofd erg veel :), al zie ik eigenlijk liever het cijfer van de pcgameplay. Die geven zelf vaak al aan dat sommige bladen zich laten afkopen door extra content te krijgen in ruil dat hun dan het spel een extra hoog cijfer geven. Niet dat ik beweer dat de pczone dat doet, maar ik denk wel dat de pcgp daar wat betrouwbaarder in is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Trancentral schreef op 30 juli 2004 @ 14:10:
niet door mij gescand of gehost >:)
Maar de link is wel door jou gepost, ik zou hem dus effe weghalen :) Ik host ook niks van wat er op astalapasta (ja die ja) staat, maar toch mag ik geen links van daar posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Mas- schreef op 30 juli 2004 @ 14:10:
[...]

En dat is dan niet illegaal! Schandalig. Ik eis een ban, dertig stokslagen en het leven van je eerstgeboren kind.
welnee, ik kijk alleen ff in een blad om een indruk te krijgen ervan! (een indruk in mijn hersenen ja, hehe >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
obsidian, doe eens niet zo wannaB moderator, je helpt er niemand mee, en daar hebben we hier ECHTE mods voor ;)

(ontopic)

Ben blij dat het spel zo goed geprogged is dat het op de meeste computers wel lekker zal draaien. Maar hoe zit het met het tweaken van graphics, is het al bekend of je alles kan tweaken ah-la Q3 of RTCW/ET? Want dat kan tijdens deathmatch een groot verschil uitmaken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 14:18:
offtopic:
obsidian, doe eens niet zo wannaB moderator, je helpt er niemand mee, en daar hebben we hier ECHTE mods voor ;)

(ontopic)

Ben blij dat het spel zo goed geprogged is dat het op de meeste computers wel lekker zal draaien. Maar hoe zit het met het tweaken van graphics, is het al bekend of je alles kan tweaken ah-la Q3 of RTCW/ET? Want dat kan tijdens deathmatch een groot verschil uitmaken.
offtopic:
ik ben ex-GM dude, en ik heb ook al een OW aan mijn broek hangen omdat de crew vandaag in een slechte mood is, dat probeer ik hem te besparen... Als ik een wannabee mod was dan had ik er een report over ingedient zonder hem effe te waarschuwen :) En dit topic word ook gevolgd door die ECHTE mods van jou, vandaar :)

En idd, engines maken is iets wat ID wel kan ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

obsidian schreef op 30 juli 2004 @ 13:28:
Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Met sommige van die secrets kon je echt voordeeltjes halen. Bijv wapens die je anders pas een paar levels later zou vinden, of extra armor, of extra life enzo. Dus het is niet alleen om stoer te doen...
True!!

In het 1ste level van DoomII had je nl. al de Rocket Launcher kunnen hebben! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Iedereen op de hele wereld surft straks naar http://www.martianbuddy.com/.

Als je de review gelezen hebt weet je waarom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sangurash
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

Sangurash

Are u talkin' to I.R.?

Sja idd, als je in een moeilijk gebied, net dat extra beetje munitie vind voor je grote geweer, of een damage multiplyer of een invulnerability vind. Is het gebied ineens niet moeilijk meer. Je kan ook geheime levels vinden vaak, wat weer meerwaarde geeft aan de speelduur van het spel. En het geeft altijd voldoening om een goed verstopte secret te vinden.

Zo was er een secret in l1 van blood 1, waar het bazooka ligt. Je kon er alleen komen door je zelf in de lucht te blazen met dynamiet, of op een hoofd van een monstertje te springen :d

Uw SAP specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Russian Phoenix schreef op 30 juli 2004 @ 14:32:
Iedereen op de hele wereld surft straks naar http://www.martianbuddy.com/.

Als je de review gelezen hebt weet je waarom ;)
Die heb ik niet gelezen dus leg uit please. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm is dit misschien in de trend van de website die speciaal voor het hacken van enter the matrix gemaakt was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeepSeven schreef op 30 juli 2004 @ 11:28:
[...]

Egoisme? Dus hij moet jij ook versie geven of wat? Ik denk dat je opscheppen bedoeld :P.

[...]

Wel final, maar dan ligt hij nog lang niet in de shops:

[...]
Lezen en een beetje abstract doordenken is moeilijk he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
MrJ schreef op 30 juli 2004 @ 14:51:
[...]

Die heb ik niet gelezen dus leg uit please. :)
Het komt erop neer dat je soms pda's krijgt van (dode) npc's waarvan je de data naar je eigen pda kunt downloaden. Bij 1 pda kwam je op een website terecht en dat is dan martianbuddy.com. In sommige heb je zelfs email, en daar zit soms spam tussen. Hoe hij het dan zegt: "het is de nazaten van Bill Gates zelfs in 2145 niet gelukt dit aan de banden te leggen." :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackhole schreef op 30 juli 2004 @ 11:38:
[...]

Ach je moet toch wat doen met het geld wat je krijgt van je werkgever :)
nee maar ik koop best wel veel spellen.
Ik heb DOOM 3 al gepreorderd staan en betaald en HL2 zo dra ik hem tegen kom dan gaat die ik in de voorkoop.

Want dat zijn gewoon game die je moet hebben.
Net zo als je nu al QUAKE 4 kan voorkopen :D
gnagna, alles voor je hobby, en terecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HuggyB schreef op 30 juli 2004 @ 11:43:
[...]

Meer in de trant van: Daar heb ik geen boodschap aan; want IK, ja, IK, koop ze toch allebei. Veel mensen hoeven het niet echt te weten wat IK ga doen als dat en dat spel uitkomt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Doe eens niet :/ Het staat toch echt duidelijk in de FAQ *

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

obsidian schreef op 30 juli 2004 @ 13:28:

Sterker ik kan me heriineren in doom1 dat je zelfs in een level secret moest vinden omdat daar de sleutel lag naar volgend level...

Dat was Wolf3d sorry |:(

Ik kan niet w88 strax weer ff doom 2 installen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Roeligan op 30-07-2004 15:44 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn jullie niet bang dat deze game een beetje overhyped wordt en zwaar zal tegenvallen (op de graphics na dan)?! Ik bedoel, wat is er zo speciaal (buiten het retro-gevoel) aan DIII?! Als ik zo naar de plaatjes kijk dan zal FarCry op sommige punten zeer zeker niet onderdoen voor deze game (bumpmapping).
Ben bang dat DIII niet veel zal afwijken van de 13 in een gros shooters.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

De sfeer die gecreeerd word door alles wat doom doom maakt :) De muziek, de levels, de monsters, de belichting enzo... En dat was allemaal dik in orde in de Alpha, dus als dat ook in de final zit, dan zal het niet tegenvallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 16:07:
Zijn jullie niet bang dat deze game een beetje overhyped wordt en zwaar zal tegenvallen (op de graphics na dan)?! Ik bedoel, wat is er zo speciaal (buiten het retro-gevoel) aan DIII?! Als ik zo naar de plaatjes kijk dan zal FarCry op sommige punten zeer zeker niet onderdoen voor deze game (bumpmapping).
:D :'( :D

Doom3 is geen B&W! ;)

Ik geloof wel dat de hype terecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
En ja hoor, daar is weer een artikeltje over geweld in games :/
http://www.kupoartist.ecl...images/mailcrusade/01.jpg
http://www.kupoartist.ecl...images/mailcrusade/02.jpg
En Doom 3 staat ertussen natuurlijk.

@RaDjuh: Far Cry is erg mooi, maar om de 1 of andere reden ziet Doom 3 er een stuk beter uit, vind ik dan. Verder heb je 't gevoel van nostalgie, een echte horror-shooter (daar zijn er niet veel van) en een setting die mij meer aanspreekt. Erg subjectief dus :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Onzin dat die mensen al die spellen willen bannen omdat er een paar kinderen (van de miljarden die er zijn) het verschil niet weten tussen goed en slecht...

Normaal gesproken snap je toch dat je niet zomaar de straat op moet gaan om mensen dood te gaan rijden... hoeveel geweldadige spellen je ook gespeeld hebt, en hoeveel misdaad/horror/xxx films je ook gezien hebt... Dan zit er imho gewoon iets mis in het hoofd van zo'n persoon en dat heeft niks te maken met die spellen...

Zo kan ik er nog wel een paar verzinnen :/

En Farcry is idd mooi, maar het is zo verrot geprogrammeerd dat je een super PC nodig hebt om het fatsoenlijk te kunnen draaien, Doom3 zou op een doorsnee PC perfect moeten draaien.

[ Voor 16% gewijzigd door mvds op 30-07-2004 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop ook voor jullie dat D3 aan jullie verwachtingen zal voldoen. Nog even en we weten meer. Ik wacht iig met spanning de eerste indrukken af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik vond Far Cry prachtig, maar wat plastic en qua algehele opzet van het verhaal met uitwerking nogal mager. Tussenfilmpjes die niet altijd even geloofwaardig waren of zelfs nauwelijks op elkaar aansloten. Gewoon lekker knallen. Once the M-16 has started, it ain't gonna be stopped- genre.

Wat ik zo van Doom3 heb gezien, betekent het weer ouderwetse spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar had je die spanning niet met bijv een AVP2?! Wat voegt D3 nou echt toe?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 16:21:
Ja maar had je die spanning niet met bijv een AVP2?! Wat voegt D3 nou echt toe?!
1. Een fantastische engine waar weer andere fantastische spellen op gemaakt zullen gaan worden :)
2. de sfeer/spanning/plezier van Doom1 en 2 alleen dan met de grafische pracht die tegenwoordig mogelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Laatst online: 24-09 14:47
far cry is super en super mooi qua uiterlijk (mooiste tot nu toe vind ik), ik heb hem dan ook uitgespeeld, maar begon me halverwege af en toe te vervelen, om de simpele reden dat die game het gewoon nèt niet heeft (voor mij dan). Dat is niet echt goed in woorden uit te leggen, maar het ontbrak gewoon aan de sfeer die ik nodig heb. Dat kunnen ze bij i.d. op de één of andere manier wel, net zoals Valve dat met HL1 kon -en zo te zien ook met deel 2-. Ik besef dat het niet echt een tastbaar argument is, maar het geldt zo voor mij gewoon. Vond Far cry beetje 'vlak'...

[ Voor 5% gewijzigd door hully op 30-07-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:46
Hij zal zeker wel opvallen. De eerste reviews waren anders erg goed te spreken over bijna alles in dit spel. Lichteffecte, schaduwen, hoe de monsters bewegen goed samengaan met de omgeving en vooral het verhaal etc. Dit lijken me aardig sterke punten die boven de erg goede graphics heenkomen. Het enige wat mischien wat tegen gaat vallen is de herspeelbaarheid van dit spel als er wat scripted events in zullen zitten. Maak je maar iet druk de hype is wel terecht (mag ook wel als ze er 4 jaar mee bezig zijn geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
sjek schreef op 30 juli 2004 @ 17:30:
[...]
(mag ook wel als ze er 4 jaar mee bezig zijn geweest)
offtopic:
Kan je nagaan wat voor hype Duke Nukem Forever zal hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

LiToKi schreef op 30 juli 2004 @ 17:41:
[...]

offtopic:
hehe, verwachte release datum: september 3004 @ the United States Planets of the Milky Way

[ Voor 3% gewijzigd door FlashBang op 30-07-2004 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:46
LiToKi schreef op 30 juli 2004 @ 17:41:
[...]

offtopic:
Denk eigenlijk niet dat dukie ooit nog gaat uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:03
obsidian schreef op 30 juli 2004 @ 16:20:
En Farcry is idd mooi, maar het is zo verrot geprogrammeerd dat je een super PC nodig hebt om het fatsoenlijk te kunnen draaien, Doom3 zou op een doorsnee PC perfect moeten draaien.
Nou ik heb Far Cry gespeeld op een AMD Athlon 1GHz, 512 MB ram, GeForce 2 MX 400 32 mb. En ik kon het heel goed spelen op 1024x768 met alles op medium en sommige dingen op high. Dus qua engine zit het met FC wel goed.

Nu heb ik een iets beter systeem dus doom 3 zal ik vast wel kunnen spelen.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat D3 beter draait dan FC, maar dat komt meer door de hele grote buiten levels in FC, en dat zal D3 vast niet (veel) hebben.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjek schreef op 30 juli 2004 @ 18:35:
[...]

Denk eigenlijk niet dat dukie ooit nog gaat uitkomen.
Duke Nukem NEVER !!!
Flauw he :Y)

In de review van de PCZone Benelux is de reviewer niet echt te spreken over de AI....snik
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.