Doom III deel 3

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.540 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wahahahhahahahahahaha!!!!

Proller, die 7e screenshot!!! Hoe dat 2e monster om dat hoekje kijkt!!

Zitten dus behalve monsters ook droogkloten in het spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:10
Ik vind dit ook wel leuk, ik wilde eigenlijk nog een klein filmpje posten, maar aangezien de Moderater dit liever niet heeft........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

En als ze in een kuddo komen zijn 't Pinko's. Een kettingzaag iemand? :)
quote: topicstart
Komt Doom 3 alleen op de PC uit?
Nee. Doom 3 zal ook verschijnen op de Xbox en het is bevestigd dat Doom 3 ook zal uitkomen op de MAC en Linux platformen.
Ik heb linux draaien op me PC. Komt DoomIII ook voor Win32? ...
(en ja dit is satirisch)

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 13:14:
Die 60FPS-limit heeft te maken met de Vertical Sync, snap t ook niet precies, maar bij CoD kon je dit in of uitschakelen, met V. Sync was t 61 FPS, niet hoger, zonder V. Sync kwam t boven de 90 uit.
Nietes.
Id heeft een fps cap ingesteld op 60fps.
Die cap zal niet met een mod te verwijderen zijn, iig niet online, in sp misschien(zit het daar wel in?)(handig voor benchmarks).
Iedereen weet vast wel dat je met Quake3 verder kan springen als je hoger gaat dan 125fps, dit is een bug in Quake3 die er expres in blijft omdat de community daar achter gevraagd had nadat het eerst gepatched werd.
Om dit soort psychics bugs te vermijden is de fps ten allen tijde gelocked op 60 (in ieder geval in multiplayer, in SP weet ik het niet).
Persoonlijk vind ik dat goed want je minder kans op exploits on line.
Waarschijnlijk is de cap er voor Id's eigen gemak, anders hadden ze nog rekening moeten houden met variaties in fps, nu kunnen ze uitgaan van 60fps en daar hun psychics op locken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
=> startpost :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roughrock
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06-2023
Hardcore_gamer schreef op 19 juli 2004 @ 14:21:
Ik vind dit ook wel leuk, ik wilde eigenlijk nog een klein filmpje posten, maar aangezien de Moderater dit liever niet heeft........
damn, ik zou dat filmpje van je echt wel willen zien....
jammer

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07-2022
Zal wel een logische redenering achter zitten, maar waarom is de spring-afstand gekoppeld aan het aantal frames per seconde? Men kan daar toch vaste waardes voor inzetten?

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Ben ik de enige die die alpha zooi totaal niet interessant vindt?
Ik hoef echt niks van die alpha te zien hoor, tis toch 2/3 jaar oud materiaal, ik wacht liever met spanning op de full.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:36
de doom III propaganda machine is nu wel echt op gang gekomen zeg :Y)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

Nou mensen, als jullie de alpha screenies al vet vinden, wacht nog twee weekjes op de final. Ziet er ZO veel beter uit. Check deze vergelijking. Notice any differences?

Ik vind al die screenies het topic een beetje vervuilen moet ik zeggen. Die hadden we twee topics terug al. (En het zijn er echt heel veel. Waarom niet gewoon een linkje naar gallery of folder zodat mensen zelf kunnen browsen?) Nu barst er weer een hele discussie los die gebaseerd is op die +-twee jaaar oude alpha. Versie 0.02 dus...

Ik weet, ik blijf wel zeiken en drammen. Maar begrijp nou dat de alpha GEEN goede indruk, impressie of indicatie is voor Doom3!

[ Voor 10% gewijzigd door JayVee op 19-07-2004 15:16 ]

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:13
volgens mij is dat plaatje gesoept.

en hoe langer ik kijk, hoe zekerder ik word, die arm is totaal anders van die aan de andere kant van z'n lijf.

[ Voor 62% gewijzigd door Maverick op 19-07-2004 15:15 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
misschien, maar niet zo heel erg veel denk ik:

http://www.bfmaps.nl/~lighteye/doom3/wallpaper1.jpg
http://www.doom3.com/images/desktops/desktop_3_lg.jpg

zal denk ik wel hardware zijn die wij nog niet kunnen kopen als consument :P

//edit: en die alpha screen is volgens mij gewoon een laag detail daar kan wel meer uit gehaalt worden dacht ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Hij ziet er idd TE goed uit. Zou best kunnen dat het Ultra High Quality is, waar je dus een 512MB grafische kaart moet hebben. Vergelijk dan de alpha met deze wallpaper.
Dat glans effect (specular highlighting) had de alpha nog niet. En zo zijn er nog meer dingen. Hhier en daar zien textures in de alpha er gewon ranzig uit (zaagtandjes).

[ Voor 6% gewijzigd door JayVee op 19-07-2004 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
dit is volgens mij idd een grote soep.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 20:32
wel jammer dat de NL release pas op 11 augustus is volgens dynabyte

http://specs.tweak.to/9714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Het was toch de 13de?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 20:32
Ja uiterlijk, maar dat wil niet zeggen dat het eerder kan :)

http://specs.tweak.to/9714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Laten we hopen dat het eerder uitkomt :p
Voor mij een ticket richting hel :p

Benieuwd hoe ze de hel gebouwd hebben (op het einde ga je er nl naartoe) want daar hebben we nog geen screens van gezien.

[ Voor 69% gewijzigd door XWB op 19-07-2004 15:59 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
MrData schreef op 19 juli 2004 @ 14:33:
Zal wel een logische redenering achter zitten, maar waarom is de spring-afstand gekoppeld aan het aantal frames per seconde? Men kan daar toch vaste waardes voor inzetten?
Omdat een animatie gekoppeld kan zijn aan een vast aantal frames.
Diablo 2 werkt met 25 fps, dus iedere animatie op het scherm heeft een bepaald aantal frames per seconde, als je een lagspike hebt online in Diablo 2 die 3 seconden duurt dan krijg je daaropvolgd 3 seconden een beeld met animaties op 50 fps ter compensatie van die 3s stilstand (lagspike). Op dat moment gaat alles dan dubbel zo snel. :P
In 3d spellen kan het zo niet gaan daar je grote fps schommelingen hebt, hoe ze het daar precies oplossen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 00:10
Webgnome schreef op 19 juli 2004 @ 15:20:
dit is volgens mij idd een grote soep.
Ja, dat lijk mij ook zeer zeker linke soep, en ik denk dat je dat hier aan kunt zien:

- Klik op mij ;)
Hacku schreef op 19 juli 2004 @ 15:43:
Laten we hopen dat het eerder uitkomt :p
Voor mij een tocket richting hel :p

Benieuwd hoe ze de hel gebouwd hebben (op het einde ga je er nl naartoe) want daar hebben we nog geen screens van gezien.
Ja, dat wordt dan nog een hele grote verassing ;)
Ben benieuwd hoe de eindbaas eruit ziet.... >:)

[ Voor 40% gewijzigd door Yonix op 19-07-2004 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Een soep dus :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjink
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 07:32
Hardcore_gamer schreef op 19 juli 2004 @ 15:48:
[...]

Ja, dat lijk mij ook zeer zeker linke soep, en ik denk dat je dat hier aan kunt zien:

- Klik op mij ;)

[...]
lijken mij gewoon hoeken van polygonen

*blup*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 15:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

[...]

- Klik op mij ;)
Wel een hele goeie photosoeper :Y) maar het is denk ik inderdaat soep :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

JayVee schreef op 19 juli 2004 @ 15:20:
Hij ziet er idd TE goed uit. Zou best kunnen dat het Ultra High Quality is, waar je dus een 512MB grafische kaart moet hebben. Vergelijk dan de alpha met deze wallpaper.
Dat glans effect (specular highlighting) had de alpha nog niet. En zo zijn er nog meer dingen. Hhier en daar zien textures in de alpha er gewon ranzig uit (zaagtandjes).
Als je goed kijkt... zie je dat de schaduwen precies hetzelfde zijn (kijk naar het gezicht) ik denk, dat de screen gewoon genomen is op andere gamma en contrast niveau's..... aangezien bij de donkerdere mooiere een heleboel details wegvallen en niet zichtbaar zijn (onderaan de pic, omdat het te donker is) :?

sorry voor het 2x achter elkaar posten, edit knop vergeten |:(

[ Voor 4% gewijzigd door RMB op 19-07-2004 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

Hehehe wel grappig, hoe er dan weer mensen kunnen overdrijven als ze een reviewtje schrijven op sites waar je zulk soort spellen kunt bestellen.
Zie hier een quote van iemand die een reviewtje schrijft op bol.com over Doom 3:

"
DOOM
ik heb hem nog niet gespeelt maar ik weet dat hij nu al super is en ben ik blij dat ik een XFX 6800 ULTRA en P4 3.8 Ghz cpu heb een kijkken hoe mooi hij is. JA een 6800 ULTRA een van de eerst te die in NL te koop was."

Nouja, zullen we hem maar laten spelen met z'n p4 3.8? ;)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:39
Nee, pak die P4 en 6800 maar af >:)

Kan trouwens niet die 2048mb RAM eis uit de startpost weg? Als je twee gig aan RAM nodig hebt in één level en er zijn een paar levels... DOOM 3 kwam op Hard Disk uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06-2024
[...]

- Klik op mij ;)

[...]

Ja, dat wordt dan nog een hele grote verassing ;)
Ben benieuwd hoe de eindbaas eruit ziet.... >:)
Ja... en als je dan nog bedenkt dat het een scan is... dan is het inderdaad soep (gedacht).

Volgens mij is die pic al talloze keren ergens uitgeknipt. Die kwam uit die flyer.

Duzzzzzzzzz... nix soep... gewoon pixelated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

IceEyz schreef op 19 juli 2004 @ 16:44:
Nee, pak die P4 en 6800 maar af >:)

Kan trouwens niet die 2048mb RAM eis uit de startpost weg? Als je twee gig aan RAM nodig hebt in één level en er zijn een paar levels... DOOM 3 kwam op Hard Disk uit? :)
2 gb aan ram... wie heeft dat nou :9

offtopic:
leuke ondertitel trouwens ais-ees })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Laatst online: 12-09 15:44

Dhrax

Prog Lord

RMB schreef op 19 juli 2004 @ 16:54:
[...]

2 gb aan ram... wie heeft dat nou :9

offtopic:
leuke ondertitel trouwens ais-ees })
Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten, in mijn kennissenkring heeft iig niemand een pc met 2048MB RAM, het hoogste wat ik voor thuisgebruik tot nu toe ben tegengekomen is 1,5Gb RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mja misschien is het gemiddelde wat men aan gpu power heeft ook wel een gf4 of vergelijkbaar, zullen we dat er dan maar neerzetten :?

dr zijn 3 kopjes, lijkt me duidelijk, tenzij ik ergens anders betrouwbare systeemeisen lees blijft dit gewoon staan totdat het doosje komt met de specs erop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 17:01:
Mja misschien is het gemiddelde wat men aan gpu power heeft ook wel een gf4 of vergelijkbaar, zullen we dat er dan maar neerzetten :?

dr zijn 3 kopjes, lijkt me duidelijk, tenzij ik ergens anders betrouwbare systeemeisen lees blijft dit gewoon staan totdat het doosje komt met de specs erop ;)
Daar kan ik mee leven ;)
Voor de rest: super startpost! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:39
Maar Lighteye, besef je dan niet dat er nu duizenden mensen duur A-merk geheugen van meer dan 2 Gig gaan kopen? Dan weet je nu ook waar dat geheugentekort van komt! ;)

Over die "screenies", Doom 3 ziet er gewoon gelikt uit, of dit nu echte of niet-echte shots zijn, zorg nu maar eerst voor een goeie pc, anders heb je er niks aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan me niet voorstellen dat er meer dan een gig geheugen nodig is. Ik heb een release date van 6 augustus gelezen bij de dynabyte.
Ik ben echt benieuwd ofda me 9800pro 256 genoeg is voor deze game om te kunnen genieten van 1024 (1280?..) met alles op high maar dan zonder AA, is toch niet teveel gevraagd?! :)
De gamers willen deze game nu!!! >:)
kblijf aftellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roughrock
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 17:30:
Kan me niet voorstellen dat er meer dan een gig geheugen nodig is. Ik heb een release date van 6 augustus gelezen bij de dynabyte.
Ik ben echt benieuwd ofda me 9800pro 256 genoeg is voor deze game om te kunnen genieten van 1024 (1280?..) met alles op high maar dan zonder AA, is toch niet teveel gevraagd?! :)
De gamers willen deze game nu!!! >:)
kblijf aftellen.....
idd, hoop ook dat ik met mn 9800 pro op 1280 met alles high non AA AF kan spelen aangezien mn tft een reso van 1280 heeft.

far cry doet het iig prima met deze instellingen. ben zeer benieuwd...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis wel beetje oftopic maar toch: Je kunt beter far cry op 1024 spelen met AA, loopt soepeler en kartels stukkie minder.
Blijft best wel suckuh om een videokaart vorrig jaar gekocht te hebben voor veel eurotjes om o.a. deze game te kunnen spelen in volle glorrie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 18:07:
tis wel beetje oftopic maar toch: Je kunt beter far cry op 1024 spelen met AA, loopt soepeler en kartels stukkie minder.
Blijft best wel suckuh om een videokaart vorrig jaar gekocht te hebben voor veel eurotjes om o.a. deze game te kunnen spelen in volle glorrie....
daarom moet je gewoon geluk hebben 8)7 (waar dit op slaat is mij een raadsel |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IceEyz schreef op 19 juli 2004 @ 17:23:
Maar Lighteye, besef je dan niet dat er nu duizenden mensen duur A-merk geheugen van meer dan 2 Gig gaan kopen? Dan weet je nu ook waar dat geheugentekort van komt! ;)

Over die "screenies", Doom 3 ziet er gewoon gelikt uit, of dit nu echte of niet-echte shots zijn, zorg nu maar eerst voor een goeie pc, anders heb je er niks aan :)
lol dat moeten de mensen voor zichzelf kunnen bepalen. Lijkt mij toch dat het verhaaltje dat eronder staat dat duidelijk aangeeft dat je ze nog niet te serieus moet nemen.

Veel RAM kan geen kwaad lijkt me ivm swappen en daardoor prestatie verlies en duizenden mensen lijkt me ook wat overdreven :P tot nu toe zijn de pics ongeveer 1500 keer opgehaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Laten we nog eens lachen :p

Afbeeldingslocatie: http://members.cox.net/bandoom/fanart/tjqw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.cox.net/bandoom/fanart/tjk8.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
Ben rond de release datum in de usa. Denk wel dat ik ff zo'n doom 3 setje daar ga scoren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 14:16
LiToKi schreef op 19 juli 2004 @ 00:19:
[...]

Nine Inch Nails was eerst de band die de muziek maakte, maar meneer Trent Reznor (bandleider) haakte af halverwege. (Ze hebben ook de soundtrack voor Quake 1 gemaakt)

Dat intro-muziekje lijkt erg veel op een nummer van een andere Amerikaanse rockband: Tool. Als je daar op googled vind je ook wat geruchten over de samenwerking van Tool met id voor een speciaal nummer voor Doom 3. Lijkt verdacht veel op een remix nu :P.
idd, het is volgens mij toch echt ook TOOL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

hully schreef op 19 juli 2004 @ 19:16:
[...]

idd, het is volgens mij toch echt ook TOOL...
Op diverse sites is de afgelopen tijd behoorlijk gefilosofeerd wie er ditmaal de Doom3 soundtrack zou gaan doen, nadat Trent Reznor van Nine Inch Nails het voor gezien hield. Er was op een gegeven moment sprake van TOOL maar dit gerucht werd al gauw de kop in gedrukt toen Chris Vrenna, de oude drummer van Nine Inch Nails aanwezig was op de QuakeCon 2003. Gelijk werd er druk gespeculeerd of hij met het project Doom 3 te maken had.

Toen de Doom 3 site vrijdag werd gelanceerd kon je al 20 seconden van de Doom 3 theme song horen. Nu blijkt dat het inderdaad Chris Vrenna was die het stuk samen met Clint Walsh heeft gecomponeerd.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

MrJ schreef op 18 juli 2004 @ 20:00:
Op ´t forum van www.planetdoom.com (nu ff down) staat in een van de sticky threads de geschatte sys specs.

Varierend van High End tot minimun inschattingen. :)
Q: Will my computer run DOOM 3?

A: Id software did tell us that 1GHz CPU 256MB RAM GeForce or Radeon 7xxx series card will be the minimum requirements, it is the minimum and I wouldn't expect you to be able to play with very many, if any of the features turned on and you wouldn't be leaving the world of 640 x 480

As a reference of what we think:

• 3+ GHz CPU, GeForceFX 5800 and above class GPU, 512+MB RAM RAM - Great system, framerates and gameplay

• 2-3 GHz CPU, GeForce 4 class GPU, 512MB RAM - With that kind of setup you'll be fine and enjoy playing Doom3

• 1-2 GHz CPU, GeForce 3 class GPU, 256-512MB RAM - average system, average framerates

• 1 GHz CPU, GeForce 2 class GPU, 256MB RAM - Playing at medium settings won't do it

A Pentium 4 or Athalon XP, 512 megs of RAM and a video card such as a Nvidia FX 5900 or a Radeon 9800 and sound card that can handle 5.1 surround sound will give you the full experience of DOOM III.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
A Pentium 4 or Athalon XP, 512 megs of RAM and a video card such as a Nvidia FX 5900 or a Radeon 9800 and sound card that can handle 5.1 surround sound will give you the full experience of DOOM III.
Mooi, daar zit ik net boven :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hacku schreef op 19 juli 2004 @ 19:46:
[...]

Mooi, daar zit ik net boven :p
Mooi, en wat hebben wij daar aan ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
ben er bang voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

hully schreef op 19 juli 2004 @ 19:53:
[...]

ben er bang voor..
lukt nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

hully schreef op 19 juli 2004 @ 19:53:
[...]

ben er bang voor..
Idd, ik ook. Vraag me dan af wat ze onder de "Full Experience" verstaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag ik me ook af jah, wat ze daar onder verstaan. Ik zie echt geen 1280 met AA en de hele mikmak aan op zo een systeem, ook al vindt ik wel dat het zou mogen want het is absoluut geen slechte setting. (maar dat maken wij niet uit...).
Ik blijf zeer benieuwd!
PROT telt verder af... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

belfrink schreef op 19 juli 2004 @ 20:05:
[...]

Idd, ik ook. Vraag me dan af wat ze onder de "Full Experience" verstaan? :?
full experience of framedrops 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Full experience is IMO hetzelfde als jij nu quake 3 (bijvoorbeeld) vol open kan gooien kwa details en toen het released was dat waarschijnlijk niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 20:21:
Full experience is IMO hetzelfde als jij nu quake 3 (bijvoorbeeld) vol open kan gooien kwa details en toen het released was dat waarschijnlijk niet kon.
ik denk dat je gelijk hebt ;) full experience = alles op het hoogst, en toch vloeiend 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Laatst online: 12-09 21:16
RMB schreef op 19 juli 2004 @ 20:29:
[...]

ik denk dat je gelijk hebt ;) full experience = alles op het hoogst, en toch vloeiend 8)
Ik denk eerder alle opties kunnen aan op 1024x 768 en het is dan goed speelbaar. Ultra high textures etc en AA of AF kun je dan nog steeds shaken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

sjek schreef op 19 juli 2004 @ 20:32:
[...]

Ik denk eerder alle opties kunnen aan op 1024x 768 en het is dan goed speelbaar. Ultra high textures etc en AA of AF kun je dan nog steeds shaken volgens mij.
nee.... dan zou het niet full zijn :+ full is het beste he..... voledig :D
Maar eerlijk gezegd geloof ik die systeemeisen niet zo... dat zou betekenen dat je met 1 GhZ en een GeForce 2 MX doom kan draaien... met alles op low.... en dan geen framedrops hebben.... terwijl je nu met een GF2mx bij bepaalde spellen met alles op low niks presteerd.... ja vast ;(

Mij lijkt eerder om alles op full te spelen : 3 GhZ, 1 GB ram, Radeon X800/GF6800, 5.1 soundcard. (gelukkig krijg ik een upgrade :*) )

Maar dit is puur speculatie, Nu niet gaan zeggen dat het pure onzin is, dit is gewoon wat ik verwacht :)

[ Voor 52% gewijzigd door RMB op 19-07-2004 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Laatst online: 13-09 12:00
RMB schreef op 19 juli 2004 @ 20:36:
[...]

Maar eerlijk gezegd geloof ik die systeemeisen niet zo... dat zou betekenen dat je met 1 GhZ en een GeForce 2 MX doom kan draaien... met alles op low.... en dan geen framedrops hebben.... terwijl je nu met een GF2mx bij bepaalde spellen met alles op low niks presteerd.... ja vast ;(

Mij lijkt eerder om alles op full te spelen : 3 GhZ, 1 GB ram, Radeon X800/GF6800, 5.1 soundcard. (gelukkig krijg ik een upgrade :*) )

Maar dit is puur speculatie, Nu niet gaan zeggen dat het pure onzin is, dit is gewoon wat ik verwacht :)
Jawel tuurlijk kan je het wel met een GF2mx spelen met 1 a 2 Frames per second ;) .

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
RMB schreef op 19 juli 2004 @ 20:36:
[...]

als we eens terugdenken aan die tijd dat quake3 uitkwam enz.. dat liep toen ook niet optimaal op de hardware van toen en dat gold ook beetje voor far cry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Dark Master schreef op 19 juli 2004 @ 20:43:
[...]

Jawel tuurlijk kan je het wel met een GF2mx spelen met 1 a 2 Frames per second ;) .
lol >:)

maar over deze 2 screens:
http://home.student.utwen...0Soldier%20HellKnight.jpg

Kijk na de schaduwen over het gezicht, deze lopen precies hetzelfde, alleen is de ene iets donkerder zodat hij beter zichtbaar is, kijk ook daarachter die gele gang, omdat de schaduw wat donkerder daar is (evenals de kleuren) vallen details weg, en ook bij de riem, bij de een zie je detail en bij de ander zie je alleen zwart door de schaduw, het zou dus zonde zijn om die details weg te doen door schaduw, ook zie je geen enkel detail of resolutie verschil in de screens, daarom denk ik dat de screens op 2 verschillende gamma's/contrasten zijn genomen en dat dit niks te maken heeft met high of ultra high instellingen...

Correct me if'I'm wrong? :)
hully schreef op 19 juli 2004 @ 20:48:
[...]

als we eens terugdenken aan die tijd dat quake3 uitkwam enz.. dat liep toen ook niet optimaal op de hardware van toen en dat gold ook beetje voor far cry
Waarom zou je een game uitbrengen die niet optimaal kan draaien op de huidige bestaande hardware 8)7 als mensen dat weten, kopen een heleboel mensen de game niet omdat zij alles optimaal willen (begrijpelijk).

in mijn ogen draait de game zeker wel met een X800pro, 3GhZ, 1GB intern en een 5.1 kaart.....
Zoniet dan vind ik het idioot dat ze de game uitbrengen, je gaat toch geen game uitbrengen waarvan je weet dat niemand hem optimaal zal kunnen spelen :? :X

[ Voor 27% gewijzigd door RMB op 19-07-2004 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:19
Weet iemand of DOOM 3 ook COOP is in multyplay ?

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
nope geen coop

[ Voor 56% gewijzigd door XWB op 19-07-2004 20:52 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Jammer :'( zou net zo vet zijn... :P

offtopic:
Ik kijk nu elke 5 minuten op de startpost hoelang ik nog moet wachten })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

RMB schreef op 19 juli 2004 @ 20:49:
[...]

lol >:)

Kijk na de schaduwen over het gezicht, deze lopen precies hetzelfde, alleen is de ene iets donkerder zodat hij beter zichtbaar is, kijk ook daarachter die gele gang, omdat de schaduw wat donkerder daar is (evenals de kleuren) vallen details weg, en ook bij de riem, bij de een zie je detail en bij de ander zie je alleen zwart door de schaduw, het zou dus zonde zijn om die details weg te doen door schaduw, ook zie je geen enkel detail of resolutie verschil in de screens, daarom denk ik dat de screens op 2 verschillende gamma's/contrasten zijn genomen en dat dit niks te maken heeft met high of ultra high instellingen...

Correct me if'I'm wrong? :)

[...]

Waarom zou je een game uitbrengen die niet optimaal kan draaien op de huidige bestaande hardware 8)7 als mensen dat weten, kopen een heleboel mensen de game niet omdat zij alles optimaal willen (begrijpelijk).

in mijn ogen draait de game zeker wel met een X800pro, 3GhZ, 1GB intern en een 5.1 kaart.....
Zoniet dan vind ik het idioot dat ze de game uitbrengen, je gaat toch geen game uitbrengen waarvan je weet dat niemand hem optimaal zal kunnen spelen :? :X
Dan zou je je wel behoorlijk genaait voelen denk ik. Zelfde als dat geintje wat Valve vorig jaar met die vouchers flikte bij Half-Life 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Laatst online: 25-09-2023
RMB schreef op 19 juli 2004 @ 21:08:
Jammer :'( zou net zo vet zijn... :P
Toen ik hoorde van max vier spelers multiplayer, had ik een klein beetje hoop gekregen op coop. Helaas.

Aan de ene kant nog wel te begrijpen: er zullen vast een aantal ingame filmpjes inzitten en dat is waarschijnlijk nogal lastig i.v.m. multiplayer. Hoewel ik van de problemen die ik me daarbij kan bedenken ook wel een oplossing voor ogen zie.

Ik hoop dat ze van het idee afgestapt zijn om een aparte executable met aangepaste features te hebben voor multiplayer. Misschien dat het dan nog mogelijk is om een coop mod voor het spel te maken.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

belfrink schreef op 19 juli 2004 @ 21:21:
[...]

Dan zou je je wel behoorlijk genaait voelen denk ik. Zelfde als dat geintje wat Valve vorig jaar met die vouchers flikte bij Half-Life 2.
Maar Half-Life 2 is nog steeds niet te spelen, en Doom ]I[ dan wel, dus dat is toch een andere manier van naaien.

Bedenk wel, de Doom ]I[ engine is gemaakt om het spel nu mooi te laten draaien, maar het moet er over drie jaar nog steeds mooi uitzien! Ik dacht dat ze de engine ook doorverkopen, dus dat beloofd nog al wat. En als de kennis al ver de hardware vooruit is, waarom die dan niet meteen meebakken? En wil je alle toters en bellen, ik zou zeggen, koop alles nieuw, overclock je proc naar 4 GHz, zorg voor een 3D mark score van 20.000 punten (minimaa) en brand er op los. Dan nog kun je niet alles op full spelen, aangezien de hardware sommige instructies niet ondersteund, maar die wel van belang zijn voor de houdbaarheid van het spel. Zie het als een extra'tje, zo kun je nu van het spel genieten, maar over drie jaar maak je een vriend er blij mee :)

[ Voor 15% gewijzigd door Nik op 19-07-2004 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:54
Infinitive schreef op 19 juli 2004 @ 21:26:
[...]

Toen ik hoorde van max vier spelers multiplayer, had ik een klein beetje hoop gekregen op coop. Helaas.

Aan de ene kant nog wel te begrijpen: er zullen vast een aantal ingame filmpjes inzitten en dat is waarschijnlijk nogal lastig i.v.m. multiplayer. Hoewel ik van de problemen die ik me daarbij kan bedenken ook wel een oplossing voor ogen zie.

Ik hoop dat ze van het idee afgestapt zijn om een aparte executable met aangepaste features te hebben voor multiplayer. Misschien dat het dan nog mogelijk is om een coop mod voor het spel te maken.
Mja das wel jammer, hoewel ik dit (naast co-op) ook niet echt als een goeie multiplayer zie. Een reden waarom de verkoop denk ik minder zal zijn als hl2, multiplayer blijft toch erg belangrijk, hoe vet de singleplayer ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

proller schreef op 19 juli 2004 @ 21:28:
[...]

Maar Half-Life 2 is nog steeds niet te spelen, en Doom ]I[ dan wel, dus dat is toch een andere manier van naaien.

Bedenk wel, de Doom ]I[ engine is gemaakt om het spel nu mooi te laten draaien, maar het moet er over drie jaar nog steeds mooi uitzien! Ik dacht dat ze de engine ook doorverkopen, dus dat beloofd nog al wat. En als de kennis al ver de hardware vooruit is, waarom die dan niet meteen meebakken? En wil je alle toters en bellen, ik zou zeggen, koop alles nieuw, overclock je proc naar 4 GHz, zorg voor een 3D mark score van 20.000 punten (minimaa) en brand er op los. Dan nog kun je niet alles op full spelen, aangezien de hardware sommige instructies niet ondersteund, maar die wel van belang zijn voor de houdbaarheid van het spel. Zie het als een extra'tje, zo kun je nu van het spel genieten, maar over drie jaar maak je een vriend er blij mee :)
en de mensen die dan net een nieuwe pc hebben... high end.... hoe genaaid zijn die dan :X

Nee, dit kan niet!
offtopic:
wel leuk voor die vriend :9

Maar hoe willen ze eigenlijk zo'n spel ontwikkelen.... als zij de hardware ook nog niet hebben omdat het gewoon nog niet bestaat(!) :+
dan barst het van de bugs etc. op die highest instellingen... want ze hebben het gewoon NIET (!) kunnen testen.... |:(
SCIxX schreef op 19 juli 2004 @ 21:32:
[...]

Mja das wel jammer, hoewel ik dit (naast co-op) ook niet echt als een goeie multiplayer zie. Een reden waarom de verkoop denk ik minder zal zijn als hl2, multiplayer blijft toch erg belangrijk, hoe vet de singleplayer ook is.
Inderdaat, maar misschien hele kleine arena's? dat word niet leuk denk ik... maargoed... dan maar HL2 voor de multiplayer :Y)

Weet iemand of de Doom]I[ Engine word vrijgelaten? zodat de moderators ermee aan de slag kunnen? (mods, denk aan Multiplayer, of compleet andere games met de D3 Graphics engine) zou wel vet zijn namelijk _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door RMB op 19-07-2004 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het toch raar daar bij ID software ze kunnen toch gewoon coop maken voor op de PC. ALs je die tussen filmpjes nou slim aanpakt zoals bij Halo.

Halo heeft namelijk ook hele relaxe filmpjes tussen door de multiplayer Coop terwijl je dan met z'n tweeën bent zie je maar één Chief en niet een tweede. Dat is toch ook gewoon goed bij Doom III?

Toch toch toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Laatst online: 12-09 21:16
[...]
Het gaat er niet om of je hem kan spelen jah of de nee maar of je alles volluit aan kan zetten. Ja met een x800 6800 kaart al die vast erg goed lopen maar je zal hem dan vast nog niet alles op max kunnen zetten. High zal vast wel lopen maar het gaat om ultra high en ik denk dat iedereen dat nog ff kan vergeten. Denk maar terug aan Q3 erg ver vooruit voor z'n tijd maar niemand kon hem direct max spelen. Zelf far cry is nog nauwelijks op max te draaien met een top systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

proller schreef op 19 juli 2004 @ 21:28:
[...]

Maar bij het maken van het spel wordt toch ook rekening gehouden met mensen met een minder goede pc dan de tweakers onder ons. En heel veel gezinnen kopen tegenwoordig een Dell machine met een 3Ghz proc, 512 geheugen en vaak een matige videokaart (FX5200 / Radeon 9600) lijkt me niet dat je hiermee Doom 3 echt vloeiend zult gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als doom III goed geoptimaliseert is voor Ati moet het gewoon echt goed lukken met een 9800 XT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
sjek schreef op 19 juli 2004 @ 21:43:
[...]

Het gaat er niet om of je hem kan spelen jah of de nee maar of je alles volluit aan kan zetten. Ja met een x800 6800 kaart al die vast erg goed lopen maar je zal hem dan vast nog niet alles op max kunnen zetten. High zal vast wel lopen maar het gaat om ultra high en ik denk dat iedereen dat nog ff kan vergeten. Denk maar terug aan Q3 erg ver vooruit voor z'n tijd maar niemand kon hem direct max spelen. Zelf far cry is nog nauwelijks op max te draaien met een top systeem.
Far cry loopt hier op 1024 op FULL en geen problemen.
Dus zal ik dat met DOOM 3 ook wel aan kunnen lijkt me.
Dus ik ga er van uit zo lang ik hem maar op 1024 -op FULL dan zal het wel geen probleem opleveren met mijn systeem.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 21:49:
Als doom III goed geoptimaliseert is voor Ati moet het gewoon echt goed lukken met een 9800 XT!
Natuurlijk zal het goed draaien op een 9800xt, alleen zal het met een fx6800 nog sneller draaien.

[ Voor 51% gewijzigd door XWB op 19-07-2004 21:50 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

sjek schreef op 19 juli 2004 @ 21:43:
[...]

Waarom zou je een game maken die niemand optimaal kan draaien (die systeembenodigheden heb ik gericht op alles op het maximum...)
het is toch niet leuk meer als er een game is die niemand optimaal kan doen... waarom kopen mensen nog een nieuwe pc als ze toch weten dat ze de game dan nog steeds niet optimaal kunnen draaien....

weer €1500,- de knoppen op........ |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 12-09 14:49
Hallo, je hebt het hier wel over ID Software! Toen ze Quake 1 uitbrachten had 80% van de spelers (of misschien nog meer) nog geen 3D kaart en werd het in software mode gespeeld! En ook met een VooDoo 1 moest je al een stevige CPU hebben (voor die tijd) om het vloeiend in hoger dan 640x480 resolutie te draaien!

Idem voor Quake 2: toen dat net uit was heb ik het nog in softwaremode gedraaid omdat mijn 3D kaart (Rendition Verité 2100) z'n OpenGL driver nog niet af had. De Rendition was in die tijd de 'poor man's alternative' voor de VooDoo 1. Pas met de VooDoo 2 in SLI mode werd het haalbaar om Quake 2 in hogere resolutie te kunnen spelen.

En Quake 3 moest je in het begin ook op lagere resolutie en minder toeters en bellen spelen, of je moest echt de snelste Intel CPU en de beste 3D kaart hebben om het nog enigszins speelbaar te houden op hogere resolutie!

Dat is het grote kenmerk van alle 3D Engines van ID Software: ze worden nog jaren na release gebruikt in andere games, en bij hun verschijning zijn ze op dat moment revolutionair in mogelijkheden, en op de rand van wat de hardware van dat moment kan weergeven. Letterlijk gebouwd op de groei dus. Ik ben het gewend van ID Software, en zou niet anders willen! :)

_/-\o_ John Carmack _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Haay schreef op 19 juli 2004 @ 22:01:
[...]

Hallo, je hebt het hier wel over ID Software! Toen ze Quake 1 uitbrachten had 80% van de spelers (of misschien nog meer) nog geen 3D kaart en werd het in software mode gespeeld! En ook met een VooDoo 1 moest je al een stevige CPU hebben (voor die tijd) om het vloeiend in hoger dan 640x480 resolutie te draaien!

Idem voor Quake 2: toen dat net uit was heb ik het nog in softwaremode gedraaid omdat mijn 3D kaart (Rendition Verité 2100) z'n OpenGL driver nog niet af had. De Rendition was in die tijd de 'poor man's alternative' voor de VooDoo 1. Pas met de VooDoo 2 in SLI mode werd het haalbaar om Quake 2 in hogere resolutie te kunnen spelen.

En Quake 3 moest je in het begin ook op lagere resolutie en minder toeters en bellen spelen, of je moest echt de snelste Intel CPU en de beste 3D kaart hebben om het nog enigszins speelbaar te houden op hogere resolutie!

Dat is het grote kenmerk van alle 3D Engines van ID Software: ze worden nog jaren na release gebruikt in andere games, en bij hun verschijning zijn ze op dat moment revolutionair in mogelijkheden, en op de rand van wat de hardware van dat moment kan weergeven. Letterlijk gebouwd op de groei dus. Ik ben het gewend van ID Software, en zou niet anders willen! :)

_/-\o_ John Carmack _/-\o_
ok you win :P
Ik snap het en leg me erbij neer.....
Maar..... ik wil wel dat Doom 3 wel revolutionaire graphics brengt met niet alles op ultra high :P _/-\o_ (zal ook wel zo zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Dan zullen we voor jou een speciale versie fikken waar je de ultra high modus niet kan zien, dan lijkt het net alsof jij het op zijn hoogste setting speelt, nou blij? :P LOL (ja zo kun je het ook bekijken).

Zie het als een porno blaadje die verzegeld is, voorop staan spannende dingen, kun je lekker op geilen. En over een paar jaar ben je oud genoeg om het porno blaadje te kopen, en dan zie je nog meer lekkers, dan alleen die voor en achterkant :P (oke beetje onzinnig dit maar het kwam ineens op in mijn gedachten :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 12-09 14:49
RMB schreef op 19 juli 2004 @ 22:05:
ok you win :P
Ik snap het en leg me erbij neer.....
Maar..... ik wil wel dat Doom 3 wel revolutionaire graphics brengt met niet alles op ultra high :P _/-\o_ (zal ook wel zo zijn)
Als je het gescande artikel van een stukje terug gelezen had, dan wist je dat er 4 render-paden zijn in Doom ]|[ namelijk NV10, NV20, R200 en ARB2. NV10 is de minste kwaliteit. De NV20 en R200 (Radeon 8500 dus) geven dezelfde beeldkwaliteit maar bereiken dat volgens een iets ander proces. En volledige beeldkwaliteit geeft het ARB2 pad (R300 en hoger en vergelijkbare nVidia kaarten). Het enige wat je dan nog kunt doen om nog hogere beeldkwaliteit te bereiken is in de Advanced Settings nog wat extra dingetjes aanzetten, die het beeld nog net wat mooier maken, maar voor de overall look & feel niet echt relevant zijn. Vanaf het ARB2 pad blijft je beeldkwaliteit dus constant, en kun je alleen nog maar hogere framerate behalen met snellere grafische kaarten danwel snellere CPUs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Ik verwacht echt dat je dit spel nog vaak kan spelen nadat je em hebt uigespeeld. Nog steeds speel ik die 3 kleine levels van de Alpha en nog steeds schrik ik me de '(#&%$"' doordat je nooit precies weet wanneer iets/iemand uit de schaduw komt. (Die zombies, Pinky in de badkamer/uit de muur en die sarge met die slange arm aan het eind van level 2 staat soms ook op terwijl je em gekilld hebt) Juist door de Alpha wil em te graag. Btw ik haal soms wel scores van boven de 60fps, dus hij was niet begrensd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook zeer benieuwd naar de komende mods die zeer waarschijnlijk voor DoomIII zullen verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

proller schreef op 19 juli 2004 @ 22:08:
Dan zullen we voor jou een speciale versie fikken waar je de ultra high modus niet kan zien, dan lijkt het net alsof jij het op zijn hoogste setting speelt, nou blij? :P LOL (ja zo kun je het ook bekijken).

Zie het als een porno blaadje die verzegeld is, voorop staan spannende dingen, kun je lekker op geilen. En over een paar jaar ben je oud genoeg om het porno blaadje te kopen, en dan zie je nog meer lekkers, dan alleen die voor en achterkant :P (oke beetje onzinnig dit maar het kwam ineens op in mijn gedachten :P)
leuke benadering ;)

wanneer kan ik die speciale versie innen :9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deuxani schreef op 19 juli 2004 @ 22:27:
Ik verwacht echt dat je dit spel nog vaak kan spelen nadat je em hebt uigespeeld. Nog steeds speel ik die 3 kleine levels van de Alpha en nog steeds schrik ik me de '(#&%$"' doordat je nooit precies weet wanneer iets/iemand uit de schaduw komt. (Die zombies, Pinky in de badkamer/uit de muur en die sarge met die slange arm aan het eind van level 2 staat soms ook op terwijl je em gekilld hebt) Juist door de Alpha wil em te graag. Btw ik haal soms wel scores van boven de 60fps, dus hij was niet begrensd.
ik vind dit best een hoog spoiler gehalte hebben. maak het eens zwart, ik wil ook nog kunnen schrikken in het spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mag ik wensen dat dit topic niet tot een "heb-jij-hem-al" geneuzel wordt ala UT2004? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:38
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 22:58:
[...]

ik vind dit best een hoog spoiler gehalte hebben. maak het eens zwart, ik wil ook nog kunnen schrikken in het spel...
Let er maar op dat jij zal schrikken.... >:)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 13-09 08:20
persoonlijk houd ik niet zo van het "schrik!-genre" maar voor Doom3 maken we natuurlijk een uitzondering en deze titel staat straks op de "ere-tribune" boven mijn andere games :P , alhoewel ik wel erg uitkijk naar mods / al dan niet doom3 engine based games, zoals de pas aangekondigde Return to castle wolvenstein 2,

[LOL] de gedachte al dus dit is de de terugkeer naar het kasteel waar je eigenlijk al naar terug gekeerd was :P

[ Voor 6% gewijzigd door BlowFish op 19-07-2004 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
FoutTM schreef op 19 juli 2004 @ 23:05:
[...]

Let er maar op dat jij zal schrikken.... >:)
Dat hoop ik wel :).
Want daar koop ik het spel ook een beetje voor :)
Want ik heb DOOM 1 ook zo goed als nieuw mee gemaakt , en dat was voor die tijd ook best griezelig.

Maar van mij mogen wel meer game's komen die meer inspelen op het gevoel dan op de eyecandy van het spel.

Want net zo als de game's van BLAIR WITCH is oook behoorlijk schrikken.
En ik hoop dat ik dat ook weer een beetje terug krijgt.

Dat als je ergens naar binnen loopt, maar daar eigelijk niet wil zijn :D
En dan met zweet op je voorhoofd rond lopen, en dan niets mee maken.
en nadat je de angst heb overwonnen, je daarna gewoon je eigen helemaal lam schrikt om dat er iets gebeurd wat je juist op dat moment niet meer verwacht had.

GRIN daT soort spellen moeten er meer komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Laatst online: 25-09-2023
Blackhole schreef op 20 juli 2004 @ 00:00:
Dat als je ergens naar binnen loopt, maar daar eigelijk niet wil zijn :D
En dan met zweet op je voorhoofd rond lopen, en dan niets mee maken.
en nadat je de angst heb overwonnen, je daarna gewoon je eigen helemaal lam schrikt om dat er iets gebeurd wat je juist op dat moment niet meer verwacht had.

GRIN daT soort spellen moeten er meer komen :p
_/-\o_ Alleen moet het spel nog wel leuk blijven he. ;)

Hoewel ik me afvraag in hoeverre dat schrikeffect nog mogelijk is. We zijn tenslotte al heel wat ouder dan toen we doom speelden en ondertussen zijn er heel wat spellen voorgegaan. Aan de andere kant; bij veel films krijgen ze het ook nog steeds voor elkaar, dus waarom ook niet...

Eigenlijk zou doom3 beelden moeten capturen op spannende momenten indien een wepcam aangesloten is... als dan een of andere pbinky zegt dat hij zonder blikken of blozen het spel heeft uitgespeeld staat 'm een aardige fotocollectie te wachten >:)

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:13
Infinitive schreef op 20 juli 2004 @ 00:21:
[...]

_/-\o_ Alleen moet het spel nog wel leuk blijven he. ;)

Hoewel ik me afvraag in hoeverre dat schrikeffect nog mogelijk is. We zijn tenslotte al heel wat ouder dan toen we doom speelden en ondertussen zijn er heel wat spellen voorgegaan. Aan de andere kant; bij veel films krijgen ze het ook nog steeds voor elkaar, dus waarom ook niet...
Ik kan me nog herinneren dat bij Doom zelf de ademhaling al eng klonk :P
Maar ik kan je zeggen, ook ik ben ouder geworden, maar toen ik samen met een medetweaker dit spel speede (alpha) toen schrokken we ons helemaal dood afentoe. (heb het bij farcry ook wel eens, dan is er een tegenstander om je heen geslopen, erg vervelend). dus dat het niet eng zal zijn daar hoef je niet bang voor te zijn ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het zo lees word het wel een spel waarin je aardig vaak schrikt :), ik schrok soms vroeger ook erg van die headcrab dingen uit halflife, is dit dan geen spel voor mij 8)7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roughrock
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 01:02:
Als ik het zo lees word het wel een spel waarin je aardig vaak schrikt :), ik schrok soms vroeger ook erg van die headcrab dingen uit halflife, is dit dan geen spel voor mij 8)7 ?
hehe, ik denk dat dat heel normaal is.. met far cry schrok ik dus ook al regelmatig. vooral als er dan opeens een trigen uit de bosje dook.
schrikken is af en toe best cool. t geeft wel een bepaalde 'kick' :P

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik weet een ding zeker. Ik wil het spel spelen maar ik ben een te grote scheitert om het te spelen. Neem alleen al die levels uit de alpha.. je weet dat er op een bepaald moment mr pinky aan komt rennen die je helemaal de stuipen op het lijf wil jagen.

je weet dat dus.. maar toch schrik ik me helemaal te pletter.. Ik weet nog goed dat bij doom 1 en doom 2 het geregelt was dat ik om de 100 meter ( bwv) lopen het spel afsloot omdat ik de spanning niet meer aankon en dan vervolgens niet mijn bed in durfde omdat ik dacht dat er van die pinky's me kwamen op zoeken als ik in bed lag in het donker..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

[...]

Kijk na de schaduwen over het gezicht, deze lopen precies hetzelfde, alleen is de ene iets donkerder zodat hij beter zichtbaar is, [...] daarom denk ik dat de screens op 2 verschillende gamma's/contrasten zijn genomen en dat dit niks te maken heeft met high of ultra high instellingen...
[...]

Waarom zou je een game uitbrengen die niet optimaal kan draaien op de huidige bestaande hardware 8)7
1.) Ik heb de gamma van die screenshots verhoogd zodat het wat beter zichtbaar is. Dus je vergelijk dus de ene appel met dezelfde (met wat schimmel? 8) )

2.) Omdat deze engine nog 5 jaar mee moet gaan. Dus wil je ook laten zien dat je met "future hardware" de kwaliteit gewoon kan verhogen.

//edit
Haay schreef op 19 juli 2004 @ 22:14:
[...]

Als je het gescande artikel van een stukje terug gelezen had, dan wist je dat er 4 render-paden zijn in Doom ]|[ namelijk NV10, NV20, R200 en ARB2. NV10 is de minste kwaliteit. De NV20 en R200 (Radeon 8500 dus) geven dezelfde beeldkwaliteit maar bereiken dat volgens een iets ander proces. En volledige beeldkwaliteit geeft het ARB2 pad (R300 en hoger en vergelijkbare nVidia kaarten). [...] Vanaf het ARB2 pad blijft je beeldkwaliteit dus constant, en kun je alleen nog maar hogere framerate behalen met snellere grafische kaarten danwel snellere CPUs.
Niet helemaal correct. ARB2 geeft aan op welke manier (24bit, 32bit, wat voor pixel shader (1.x, 2.0 al is dat in OpenGL anders...) etc) een plaatje gerendert wordt. Je kan altijd grotere textures gebruiken natuurlijk. En dat is juist wat "Ultra High" doet. Daarom heb je ook een 512MB grafische kaart nodig.

[ Voor 34% gewijzigd door JayVee op 20-07-2004 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff wel knap allemaal opzich dat ze nu dingen kunnen maken die de comps nog niet aankunnen, opzich wel grappig (als je het beetje vaag bekijkt iig) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Schrikken geeft zeker een kick hahaha. Ergens van schrikken heeft natuurlijk niets met je leeftijd te maken. Als je je moeder staat op te wachten op de hoek, springt voor haar en begint keihard te schreeuwen, dan zal ze zeker een hardverzakking krijgen. Het gaat er gewoon om dat er uit het niets iets is en dat gepaard met veel lawaai. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe erg je er in opgaat. Ik moet trouwens wel zeggen, met het licht uit en een goed isolerende koptelefoon gaat echt iets te ver. Ik begreep maar niet waarom ID het steeds over had waarom het geluid zo belangrijk zou worden bij Doom 3. Echt, elk stukje van de muren maakt een ander geluid: water dat door buizen stroomt, metaal dat moe is of uitzet, babygehuil, gesteun van pilaren, piepende wind en natuurlijk de geluiden van de demons.

Trouwens, voor mensen die de sfeer van Doom 3 te cool vinden (spacestation, iedereen dood, bloed op de muren, resten van mensen, satanische martelwerktuigen, een poort naar HELL) dan moet je echt de film Event Horizon zien. Hoe Doom 3 eruit ziet, zo ziet de Event Horizon eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm....Event Horizon komt er inderdaad erg vlakbij.... daar experimenteerden ze ook met zwarte gaten... waardoor het schip zelf voor een paar jaar ofzo ? terecht kwam in een andere dimensie (voor ons mensen de 'hel')..
Vooral die scene waar die jongen in die luchtsluis staat en naar buiten wordt gezogen op het moment dat ie zich bedenkt....

Trouwens meesterlijke titel, Event Horizon voor zo'n film :)

Ben benieuwd of Doom III me nog meer kan laten schrikken dan AvsP deel 1, die scheitaliens, 2 bliepjes en je was dood
(AvsP 2 was wel aardig...alleen verkeerde engine, AvsP zag er enger uit, maar dit is off-topic)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

JayVee schreef op 20 juli 2004 @ 01:38:
[...]

1.) Ik heb de gamma van die screenshots verhoogd zodat het wat beter zichtbaar is. Dus je vergelijk dus de ene appel met dezelfde (met wat schimmel? 8) )

2.) Omdat deze engine nog 5 jaar mee moet gaan. Dus wil je ook laten zien dat je met "future hardware" de kwaliteit gewoon kan verhogen.
8)7

Is het wel mogelijk om alles op Ultra High te doen met een X800pro 256mb en dan een FPS van 20?
(ik ben de laatste tijd gewend aan een fps van 12 aangezien ik altijd alles op high zet met me GF4ti4200tje :P )

[ Voor 25% gewijzigd door RMB op 20-07-2004 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
* We Are Borg mompelt iets over Soldier of Fortune (2 of 1, weet het niet meer).

Dit spel kwam ook met mega hoge eisen voor die tijd. Minimaal een 2Ghz CPU en een geforce 4 ti4600 om alles high te draaien. Mensen ook enorm klagen dat bijna geen enkele pc dus vol zou kunnen draaien/ Spel kwam uit en bleek met mindere specs prima full te draaien :)

[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 20-07-2004 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

We Are Borg schreef op 20 juli 2004 @ 09:55:
* We Are Borg mompelt iets over Soldier of Fortune (2 of 1, weet het niet meer).

Dit spel kwam ook met mega hoge eisen voor die tijd. Minimaal een 2Ghz CPU en een geforce 4 ti4600 om alles high te draaien. Mensen ook enorm klagen dat bijna geen enkele pc dus vol zou kunnen draaien/ Spel kwam uit en bleek met mindere specs prima full te draaien :)
SOFII heb ik met mijn GF4Ti4200 met alles op high vloeiend gedraaid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

RMB schreef op 20 juli 2004 @ 09:45:
[...]
Is het wel mogelijk om alles op Ultra High te doen met een X800pro 256mb en dan een FPS van 20?
Weet ik niet. Als het mogelijk is om de missende 256MB aan videogeheugen in je RAM te proppen draait het natuurlijk wel. Maar dan waarschijnlijk met 2fps. Als hij voor elke 2e texture AGP moet gebruiken duurt dat erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

joh, zullen we gewoon afwachten.
En als de echte er is dan pas zeggen of het niet of wel vloeiend draai op bepaald systeem?

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Voor ultra high heb je een videokaart met 512MB nodig, en die zijn er nog niet :)
Kan je duur uitkomen, want 512MB op AGP komt niet (te weinig bandbreedte ofzo) dus moet je een PCI Express kaart & mobo kopen :p

[ Voor 45% gewijzigd door XWB op 20-07-2004 11:07 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-B schreef op 20 juli 2004 @ 11:01:
joh, zullen we gewoon afwachten.
En als de echte er is dan pas zeggen of het niet of wel vloeiend draai op bepaald systeem?
geweldig idee ;)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.