wireless kaartje, Zo veel mogenlijk bereik?

Pagina: 1
Acties:

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 14:41

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Topicstarter
ik wil graag een wireless kaartje kopen, snelheid maakt me niet zoveel uit, als het bereik maar zo groot mogenlijk is, en eventueel later uit te breiden met eenvoudige (geen richt) antenne

wat is het geval: ik wil in de vrachtauto ook bereik hebben met internet (addict anyone :9 ), soms sta je wel eens 2 uur niks te doen, en ja, wat dan:)

de kaart MOET werken met win98se, en op een celeron 366 64mb ram 4gb geheugen (Compaq armada 1500c)

ik kan gaan kijken in de pricewatch, maar er staat wel bij zoveel bereik enzo, maar weet niet wat ik daarvan moet geloven, daarom vraag ik het hier, heb je positieve en/of negatieve ervaringen wil ik die ook graag weten

mijn prijs is ongeveer 50-60 euro MAX

eventueel later nog een x 30 voor een antenne ( dus wel een kaartje waar een antenne op KAN)

_/-\o_

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

Het probleem zou dan zijn de andere antenne (accesspoint), en het wel/niet ondersteunen van 32bit PCMCIA van je laptop, vooral die oudere compaq's deden daar nog wel eens moeilijk mee.

• Night89

Night89

Topicstarter
de interface maakt toch niet uit? het singnaal komt gewoon binnen via de kaart en zo verder?

Met Vriendelijke Groet,

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Gewoon een kaartje nemen met antenne connector en een klein antennetje op het dak zetten.

Ik heb zelf een Buffalo 54mbit PCMCIA kaartje, i.c.m. een 5dbi antenne. Werkt prima, had tijdens mn vakantie overal internet onderweg.. duitsland, oostenrijk en hongarije ;)

Verwijderd

NightRaider schreef op 18 juli 2004 @ 19:45:
de interface maakt toch niet uit? het singnaal komt gewoon binnen via de kaart en zo verder?
tuurlijk maakt de interface wel uit :D
als dat signaal "gewoon" via die kaart binnen komt moet die kaart wel werken.

en je zit hoogstwaarschijnlijk vast aan een 16 bits kaartje, en dan heb je dus tegenwoordig heel weinig keus. de enige die ooit in grote aantallen verspreid is, is dat wifi kaartje dat bij de KPN adsl wireless DHZ kit zit.

maarrem: je zal een behoorlijk sterke AP nodig hebben, want zo'n vrachtwagenkabine werkt natuurlijk als een kooi van faraday...

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Zoiets wou ik ook vragen :P Ik heb hier nog een smc kaartje liggen die net 100 meter bereik heeft.. Of zoiets nog te modden valt :P

• Night89

Night89

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 19:47:
[...]

tuurlijk maakt de interface wel uit :D
als dat signaal "gewoon" via die kaart binnen komt moet die kaart wel werken.

en je zit hoogstwaarschijnlijk vast aan een 16 bits kaartje, en dan heb je dus tegenwoordig heel weinig keus. de enige die ooit in grote aantallen verspreid is, is dat wifi kaartje dat bij de KPN adsl wireless DHZ kit zit.

maarrem: je zal een behoorlijk sterke AP nodig hebben, want zo'n vrachtwagenkabine werkt natuurlijk als een kooi van faraday...
als ik de externe antenne op het dak zet ook?

enne, dit izjn de specs van de PC slots van mn lappie, kan er zelf niet zoveel wijs uit worden, wat voor bit zijn de meeste kaartjes nu?

PC Card Slot(s)
Two Stacked PC Card Slots: Holds 2 - PC Cards Type II or 1 - PC Card Type III.

keb er nu een Xircom Realport Cardbus Ethernet 10 100 +56k modem in zitten voor bedraad netwerk , denk dat dat Type III is, want dan zijn mn 2 sloten bezet( zo dik is ie)

[ Voor 26% gewijzigd door Night89 op 18-07-2004 19:58 ]

Met Vriendelijke Groet,

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47
NightRaider schreef op 18 juli 2004 @ 19:55:
[...]

als ik de externe antenne op het dak zet ook?
nee, volgens mij dan niet, dan is de antenne (opvangpunt) buiten de kooi..

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Er ligt hier naast me een Compaq Armada 1530. De 1500 zal toch ook wel 32bit PCMCIA ondersteunen? :/

edit: die laptop van jou moet dat gewoon ondersteunen..die armada 1500 hier is een P1 133 en ja, die heeft 32bit PCMCIA.

[ Voor 40% gewijzigd door Glashelder op 18-07-2004 19:58 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Die laptop kan elk kaartje wel hoor.

16bits PCMCIA kom je tegen op de pentium 1 laptops, en ZO oud is dat lappie ook niet.

Een 32bits ding is geen enkel probleem voor een cel366 lijkt me.

• Night89

Night89

Topicstarter
er zit zelf nog USB op ( 1 poortje ) zal wel 1.1 zijn :) ( of is er nog een oudere rev?)

zie hierboven, voor PC card specs

Met Vriendelijke Groet,

Pagina: 1