Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
welk type 3com AP heb je?
ik heb een 3crwe454G72 en die kan zowel 40/64bit als 128bit wep en wpa
ik heb een 3crwe454G72 en die kan zowel 40/64bit als 128bit wep en wpa
A wise man's life is based around fuck you
3Com OfficeConnect Wireless 11g Access Point (3CRWE454G72). Dezelfde dus. Ik kan hem idd op 40 bits zetten, maar ik wil het liefst 128 bits en WPA. Het probleem is dat mijn 3Com PCI kaart software dit niet snapt. Het is hierop niet in te stellen.
[ Voor 62% gewijzigd door IJnte op 18-07-2004 19:02 ]
Ik vrees dat er niet anders opzit dan alles op 40 bit WEP te zetten, of de Kaart te vervangen door een WPA exemplaar. Weet je 100% zeker dat er geen WPA drivers voor die specifieke kaart zijn?
welke firmware versie zit in dat pci kaartje 
als je de nieuwste drivers download krijg je ook een firmware update tool met nieuwere firmware
mischien dat dat helpt
(in de readme.txt staat er iig niks over)
als je de nieuwste drivers download krijg je ook een firmware update tool met nieuwere firmware
mischien dat dat helpt
Jah idd. Ik heb er nu versie 0.3.0 in zitten. Ik zag dat er 0.8.C uitwas. Ik heb de nieuwste software geinstalleerd, met de Firmware tool. Zodra ik probeer de kaart te Updaten krijg ik de melding dat de kaart de versie van de Firware update tool niet ondersteunt!!
.. Ik moet dus een oudere firmware tool hebben, met de nieuwste hex file?
Owkee! ik heb de nieuwste firmware erin, en kan nu met 128bits WEP key werken. Alleen heb ik nog steeds geen functie om een WPA key in te kunnen voeren. Is dit gewoon niet mogelijk met deze kaart?
als je het wlan gebeuren via windows laat afhandelen (ipv die 3com tool) dan kan je een WPA patch downloaden bij MS welke windows ook wpa kan laten kletsenIJnte schreef op 18 juli 2004 @ 20:48:
Owkee! ik heb de nieuwste firmware erin, en kan nu met 128bits WEP key werken. Alleen heb ik nog steeds geen functie om een WPA key in te kunnen voeren. Is dit gewoon niet mogelijk met deze kaart?
mischien dat het dan wel kan
Voor alle AP's van 3Com geld dat je OF alleen een WEP OF alleen een WPA key. En indien WEP wederom OF 40-bit OF 128-bit. Staat overigens duidelijk in de manual.
Uit de 1.02.11 firmware readme :
1. The product now has WiFi 11g and WiFi WPA approval.
Note that WEP + WPA-PSK mixed mode is no longer supported.
To set up WPA Enterprise mode, a Radius Server is required on the LAN to
provide authentication to the wireless clients. To configure the Gateway
to use WPA Enterprise mode:
Klopt, alleen als je nog een iets minder nieuwe firmware hebt, kan het nog wel. Hier had ik ook dat ik beide tegenlijk kon instellen. Ik moest echter toch de nieuwste firmware hebben, toen is dit wel veranderd met of het 1 of het anderAnvil schreef op 18 juli 2004 @ 21:09:
Voor alle AP's van 3Com geld dat je OF alleen een WEP OF alleen een WPA key. En indien WEP wederom OF 40-bit OF 128-bit. Staat overigens duidelijk in de manual.
Ontopic: of alleen WEP gebruiken of een ander kaartje kopen die wel WPA ondersteund
Verwijderd
AES staat toch voor: Advanced Encryption Standard?Tootoo schreef op 18 juli 2004 @ 22:27:
Even een zijdelingse vraag: ondersteunt die gateway eigenlijk AES?
Komt volgens mij niet voor in de "home-use routertjes".
Dat ligt natuurlijk helemaal aan je budget.Tootoo schreef op 18 juli 2004 @ 22:27:
Ontopic: of alleen WEP gebruiken of een ander kaartje kopen die wel WPA ondersteund
Maar de verschillen tussen WEP en WPA zijn nou niet zo heel groot om daarvoor een nieuwe kaart te kopen.
WPA wisselt alleen om de zoveeltijd van key en bij WEP zul je dat handmatig moeten doen.
OF je gaat met MAC Adress acces klooten... wil ook leuk.
Deze advertentieplaats is te huur!
Verwijderd
Dat is wel de minste beveiliging op zo'n AP als de 3ComRammY schreef op 19 juli 2004 @ 00:05:
OF je gaat met MAC Adress acces klooten... wil ook leuk.
Combinatie "geheim" SSID, 128-bit WEP en MAC filtering lijkt me voor 99% van de gevallen toch meer dan voldoende.Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 00:42:
[...]
Dat is wel de minste beveiliging op zo'n AP als de 3Com
Pagina: 1