Adaptec's 29160N controller

Pagina: 1
Acties:

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Hallo,nog een leuke kerst iedereen niemand uitgezonderd.

Ik wil op mijn nieuwe SCSI bak met een Adaptec 29160N controller windows98 se installeren maar dat gaat niet geheel foutloos.Daarin tegen doet WindowsME het weer wel goed zelfs de drivers voor de host controller worden netjes geinstalleerd.Ik heb ook al geprobeerd met de opstart diskette van winME WinSE te installen maar dat lukt ook niet.Vanaf cdrom installeren met WinSE gaat ook niet.Weert iemand hier een oplossing voor?

En dan zit ik nog met de vraag wat zijn de beste boot bios instellingen.Ik heb te maken met het bios van het Abit BE6 II bord en ik heb te maken met het bios van de SCSI controller.
Op dit moment staat in het Abit bios als eerste floppy>SCSI>HD0 In het bios van de controller staat het op automatisch.Ben er niet zeker van of dit wel de goede config is.

Hoi.

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Klopt, op de Windows 9x diskette staan geen U2W drivertjes..

Gewoon ff downloaden vanaf de adaptec site en de U2W blabla.sys over de normale SCSI driver zetten, tijdens het laden wordt je kaart dan wel gezien en kun je verder !

En anders boot je met je ME disk, maakt de directory c:\windows\options\cabs en zet daar alle installatiefiles van windhoos in.

Daarna boot je vanaf de 98 flop en start setup vanuit die dir. zonder CD.. voortaan als windhoos iets nodig heeft zal hij zelf eerst daar zoeken i.p.v. telkens zeiken over je CD-Rom !!

IP Rocks

• Macaco
Het is eigenlijk meer de cdrom speler Ultraplex 40x gekoppeld aan de 29160N die hij niet kan laden vanaf de win98se opstart flop.En dat heb ik weer niet met WinMe met z'n opstartflop,dat gaat vlekkeloos.
En ik heb Win98se er wel een keer opgehad maar niet foutloos dan moest ik na de install een of ander bestand uit een cap file halen en in de win directory plaatsen,daarna draaide het wel aardig.Maarja zeker van mijn zaak ben ik dan niet.Wat ik wil is een goed werkende opstart flop voor win98se zodat ik ik foutloos door de installatie procedure heen kan hobbelen zonder gezeik van dit of dat.

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

dan moet je dus de oude UW aspi driver die wordt opgestart vanaf je win98 flop vervangen door de U2W aspi driver die je bij de dos drivertjes kunt vinden op de site van adaptec...

gewoon 1 bestandje overschrijven en het werkt.

IP Rocks

• Macaco
redguy je heb gelijk het is gelukt.
En dat te bedenken dat ik vanmorgen vroeg de bios update voor mijn Adaptec 29160N binnen gehaald had en pal daarboven staan die dos drivers |:(

Thanks